Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når kommer EuroNCAP resultater ?

Startet av Trond.m, søndag 09. desember 2018, klokken 15:31

« forrige - neste »

Trond.m

Det nærmer seg tid for kontraktskriving.
Noen som vet når vi kan vente resultatene fra Euro NCAP ?

Lappsokk

Blir bare spekulasjoner, så lenge infoflyten ifra Audi/Møller er lik null...
Vi får se til uka nå om de letter mer på sløret i forbindelse med at kontrakter skal skrives, om ikke det blir videre utsatt da....

hemi

Hadde ikke bekymret meg, det går sikkert noen mnd til før du får skrevet kontrakt p.g.a. "noe i tyskland" kommer sikkert info før den tid ;)


Trond.m

Har tydeligvis ikke skjedd noe her. Det er en tung bil så strukturelt er den nok i toppklasse. Men et lodd på 700 kg i bilen vil jo sette i sving noen krefter i møte med et vogntog. Imøteser derfor crashtester av bilen før jeg bestiller en bil til 800K.

Trond.m

Merkelig at det fortsatt ikke ser ut til å foreligge testresultater. Noen som vet noe om dette ?

sjokomelk

#5
Sitat fra: TM på søndag 09. desember 2018, klokken 15:31
Noen som vet når vi kan vente resultatene fra Euro NCAP ?
Etter at Euro NCAP har testet den og har gjort ferdig rapporten sin vil jeg tro...
Sitat fra: TM på lørdag 13. april 2019, klokken 07:56
Merkelig at det fortsatt ikke ser ut til å foreligge testresultater. Noen som vet noe om dette ?
Euro NCAP vet dette siden det er de som (kanskje?) vil kollisjonsteste bilen. Så hvis du er veldig ivrig kan du kontakte de og høre om de har planer om å teste den og evt. når.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ApeX

Neste publisering av NCAP-resultater er 22/05. Mulig e-tron er med der.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Trond.m

#7
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 17. april 2019, klokken 00:04
Så hvis du er veldig ivrig kan du kontakte de og høre om de har planer om å teste den og evt. når.

Forsøkt å kontakte EuroNCAP selv ? Det gjorde jeg nylig angående en annen bil. Fikk et høflig svar om at de aldri uttaler seg om de har pågående eller planlagte tester av en bil.

sjokomelk

Hvis de ikke vil uttale seg om fremtidige tester, så er det antageligvis ingen som vet. Eller... Det er noen som vet, men de har ikke lov til å si noe om det.
Jeg venter fortsatt på kollisjonstester av andre biler som har vært på markedet i flere år uten at det har skjedd. Men jeg vet ikke om EuroNCAP får tilsendt biler av produsentene eller om de "går på butikken" og kjøper de på lik linje med en vanlig sluttkunde? I USA er det vel en av testene som blir gjort på biler kjøpt hos forskjellige forhandlere uten at produsenten skal ha mulighet til å preppe bilen for best mulig resultat.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual


elektro

Ser bra ut! Men fotgjengere ligger tynt an hvis uhellet skulle være ute.. ::) Heldigvis gjør gode lys (og night vision) og autobrems det litt mindre sannsynlig, skulle en tro.

Ift. whiplash skulle man tro at de lengderegulerbare nakkestøtten hjelper noe. Anbefaler i alle fall disse for ekstra komfort. En (liten) åpenbaring.

Ellers er Isofix foran standard i Norge, eller hva? Sideairbagger bak er også inkludert i baksetepakken, og på Fast Track modellen, tror jeg i alle fall. Så har jo diskusjonen gått om dette er bra eller ikke for de aller minste. Sikkerhet for barn 6-10 år får nesten full pott. Se for øvrig oversikt over kompatible barneseter.

https://cdn.euroncap.com/media/50698/euroncap-2019-audi-e-tron-datasheet.pdf
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

geear

Isofix i baksete har vært påbudt i europa for alle biler produsert siden 2014 eller noe slikt, så det har garantert alle e-tron.

trd-73

Nå var vel spørsmålet om det er isofix foran. Det må jo være standard, for det står iallfall ikke i prislisten.

Carkub

Isofix foran er standard.  :+1:

Diskusjonen ang. hvorvidt side-airbag bak er utelukkende bra for barn er forøvrig i denne tråden: https://elbilforum.no/index.php?topic=44109.msg761549#msg761549
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

geear

Sitat fra: trd-73 på torsdag 23. mai 2019, klokken 18:17
Nå var vel spørsmålet om det er isofix foran. Det må jo være standard, for det står iallfall ikke i prislisten.
Hvorfor sa du ikke det med en gang?  :laugh: :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA