Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på…

Startet av Autowinder, lørdag 08. desember 2018, klokken 19:59

« forrige - neste »

Autowinder

Får overta en tidlig bestilling med leveranse i februar, og har lest det slik at premiuminteriøret har elektrisk instilling av setene på begge sider foran. Noen som kan bekrefte det? Tipper i så fall at memory bare gjelder førersiden.
Samtidig, hvor kjøper man TPMS om man ikke kjøper vinterhjul av Tesla?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Klykken

Elektrisk justerbare seter ja. Tpms får du kjøpt fra service senter. Mulig det er standard varer som fås "over disk" også. Hør med dekkpusheren din.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ganton

Noen som vet hva dette dekslet er til? Lå i midtkonsollen.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Handyman

Sitat fra: ganton på mandag 01. april 2019, klokken 19:35
Noen som vet hva dette dekslet er til? Lå i midtkonsollen.
Sjekk bak nederst på midtkonsollen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

Sitat fra: Autowinder på lørdag 08. desember 2018, klokken 19:59
Får overta en tidlig bestilling med leveranse i februar, og har lest det slik at premiuminteriøret har elektrisk instilling av setene på begge sider foran. Noen som kan bekrefte det? Tipper i så fall at memory bare gjelder førersiden.
Helt riktig. Elektrisk på begge sider, men kun minne på førersiden.

olavxxx

Sitat fra: Autowinder på lørdag 08. desember 2018, klokken 19:59
Får overta en tidlig bestilling med leveranse i februar, og har lest det slik at premiuminteriøret har elektrisk instilling av setene på begge sider foran. Noen som kan bekrefte det? Tipper i så fall at memory bare gjelder førersiden.
Samtidig, hvor kjøper man TPMS om man ikke kjøper vinterhjul av Tesla?
TPMS får du ofte inkludert med dekk+felg, men vitkig å sjekke.
Du må også sjekke at du da får med bolter som passer nye felgene (med riktig kon).

Felgene må du også stramme til med momentnøkkel til riktig moment, da drar du til frem til første klikk.

Ellers:
Førersetet+speil+ratt lagres i profil til føreren, så man oppretter en profil til hver fører. Så når man da skal kjøre, går speil og sete til riktig plass. Det samme gjør noen av instillingene for kjøringen, mens andre går på bilen som en helhet.

Man kan også aktivere easy entry på profilene, da kan man ha en grunninstilling hvor sete og ratt går til.

Toalmar

Sitat fra: olavxxx på mandag 01. april 2019, klokken 21:40
Man kan også aktivere easy entry på profilene, da kan man ha en grunninstilling hvor sete og ratt går til.
Har Easy Entry, men kunne tenke meg å ikke ha det. Er det enkelt å fjerne?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Kan man slå av den automatiske låsingen av dørene som aktiveres når man begynner å kjøre?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olavxxx

Gå på profilen (øverst linje) og huk av easy entry på profilen du ikke vil ha det på.

Auto lås tror jeg er under sikkerhet.

Toalmar

Sitat fra: olavxxx på mandag 01. april 2019, klokken 22:44
Gå på profilen (øverst linje) og huk av easy entry på profilen du ikke vil ha det på.

Auto lås tror jeg er under sikkerhet.
Takk. skal sjekkes ila morgendagen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på mandag 01. april 2019, klokken 22:38
Sitat fra: olavxxx på mandag 01. april 2019, klokken 21:40
Man kan også aktivere easy entry på profilene, da kan man ha en grunninstilling hvor sete og ratt går til.
Har Easy Entry, men kunne tenke meg å ikke ha det. Er det enkelt å fjerne?
Easy entry kan slås av i profilen til den enkelte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ganton

Noen som kan forklare hva bilen mener her? Klager på dekktrykk på 2 av hjulene, men ifølge tallene har alle likt trykk.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

1000kwh

Dette har en del unøyaktighet og du har dessuten bare ett tall etter komma.

Fyll luft! :D

Handyman

Sitat fra: ganton på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 08:23
Noen som kan forklare hva bilen mener her? Klager på dekktrykk på 2 av hjulene, men ifølge tallene har alle likt trykk.
Bruk PSI da det er mer nøyaktig, tipper da at du vil se at det er lavere trykk på disse dekkene.
Uansett fyll i ganske mye luft!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Hva er perfekt lufttrykk hhv sommer og vinter?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA