Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som har bestilt - Hva gikk du for ?

Startet av Pallesnekkern, fredag 07. desember 2018, klokken 21:18

« forrige - neste »

hovik

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. desember 2018, klokken 09:08
Det er visst kvalitetsforskjellen på lakken, har jeg hørt. Ser at i USA tar de 2500 USD for rød multi-lakk, mens i Norge koster den 20000 NOK. Man får altså en del lavere pris i Norge, 2500 USD tilsvarer ca 21500 NOK med dagens kurs. Så hvis en trekker fra USA-mva så er det bare litt dårligere deal i Norge, sett i forhold til f.eks. Audi.  For de som kjøper Audi e-tron koster ekstrautstyret mye mer i Norge. Der ser det ut som de har lagt på mva, selv om de ikke har det.

Det er ingen federal salgsskatt i USA. Evnt. salgsskatt blir lagt til i hver enkelt stat.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

nie

Prøvde å finne størrelsen på LR-batteriet inne på Tesla sine sider men finner ikke noe om det.
Noen som kan si hvor stort batteriet er? (I kWh)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: nie på mandag 17. desember 2018, klokken 10:04Prøvde å finne størrelsen på LR-batteriet inne på Tesla sine sider men finner ikke noe om det.
Noen som kan si hvor stort batteriet er? (I kWh)
Ca 80 kWh totalt, 75 kWh tilgjengelig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

18650

Sitat fra: hovik på mandag 17. desember 2018, klokken 09:50
Det er ingen federal salgsskatt i USA. Evnt. salgsskatt blir lagt til i hver enkelt stat.

Riktig. Eventuelt lokal tax (city tax) i tillegg. Derfor oppgis priser aldri med moms i USA.

Med tanke på hvor få kombinasjoner Tesla prøver å produsere av M3 fortiden,gir det ingen mening om de skulle hatt 2 «grader» av kvalitet på en lik rødfarge for ulike markeder. Spesielt med en prisforskjell på en «drøy tusenlapp». Tror vi helt sikker kan anta at rød er rød.

Sitter selv litt på gjerdet med bestillingen. «Min» drømmekombo ble solgt i USA en stund. Nemlig Performance uten «performance» upgrade. Dvs. mindre bremser, mindre hjul, ingen senkesett/alupedaler/vinge. Til 5000 dollar mindre enn «full pakke».

Vesel

Jeg så bilen i Kristiansand, og den var rød. La ikke merke til noenting annerledes ved den lakken enn ved de andre fargene. Kan hende multicoat gir bedre slitestyrke, men det var ihverfall ikke noen åpenbar forskjell på en ny bil. Selgerne skrøt rødfargen opp i skyene da. Skulle ikke forundre meg om Tesla tar heftig fortjeneste på den.  ;) Jeg ble bare sikker på at jeg ikke skulle ha bilen i rød da, da jeg så den. For lys og sterk. Blå, som jeg hadde halvveis bestemt meg for, men ennå var litt usikker på, ble jeg derimot sikker på at jeg ville gå for da jeg fikk se den på en annen bil.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

ToWalkOrDrive

Sitat fra: 18650 på mandag 17. desember 2018, klokken 10:19
Sitat fra: hovik på mandag 17. desember 2018, klokken 09:50
Det er ingen federal salgsskatt i USA. Evnt. salgsskatt blir lagt til i hver enkelt stat.

Riktig. Eventuelt lokal tax (city tax) i tillegg. Derfor oppgis priser aldri med moms i USA.

Med tanke på hvor få kombinasjoner Tesla prøver å produsere av M3 fortiden,gir det ingen mening om de skulle hatt 2 «grader» av kvalitet på en lik rødfarge for ulike markeder. Spesielt med en prisforskjell på en «drøy tusenlapp». Tror vi helt sikker kan anta at rød er rød.

Sitter selv litt på gjerdet med bestillingen. «Min» drømmekombo ble solgt i USA en stund. Nemlig Performance uten «performance» upgrade. Dvs. mindre bremser, mindre hjul, ingen senkesett/alupedaler/vinge. Til 5000 dollar mindre enn «full pakke».
Kjekt å lære om skattesystemet i USA. Da er jo dealen fantastisk bra i Norge.
Du måtte forresten lest ett innlegg eldre for å se hva jeg svarte på. Jeg svarte 'oembakken' som syntes det var et ran å betale minst 12500,- for en annen farge enn svart. Så det var kvalitetsforskjeller mellom svart og de andre jeg prøvde å si. Svart er ikke metallic, mens to av de andre er det (som blå), mens de dyreste er "multi-colour". Den røde ser fantastisk ut i virkeligheten, og på video så den blå og veldig flott ut. PS: ikke døm blåfargen med å google bilder. Er masse førproduksjonsbiler som ikke stemmer med fargen, men google en review.
Ble svart og uten autopilot på meg, siden kona ville gjøre det billig. Men jeg tok nå Performance, så satser på det ikke blir for hardt og bråkete? Noen som har hørt om erfaringer på det? Tror det var track mode og sladding på snø som tok meg et svakt sekund der.
Tesla Model Y                         2021-

HalvorV

Sitat fra: HalvorV på lørdag 08. desember 2018, klokken 12:56
Performance – Long Range-firehjuldsdrift
Deep Blue Metallic lakk
Performance-oppgradering
20-tommers Performance-felger
Performance-bremser
Karbonfiberspoiler
Performance-pedaler
Alt svart Premium-interiør

Men vurderer endring til LR med AP, grubler enda litt.

Crap! Der sneik det seg inn AP på listen!
Tesla Model Y Perfomance

Tønsberg

Long Range firehjulsdrift
Midnight Silver Metallic lakk
19-tommers Sport-felger
Alt svart Premium-interiør
Oppgradert Autopilot
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

18650

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 18. desember 2018, klokken 19:13

Kjekt å lære om skattesystemet i USA. Da er jo dealen fantastisk bra i Norge.
Du måtte forresten lest ett innlegg eldre for å se hva jeg svarte på. Jeg svarte 'oembakken' som syntes det var et ran å betale minst 12500,- for en annen farge enn svart. Så det var kvalitetsforskjeller mellom svart og de andre jeg prøvde å si. Svart er ikke metallic, mens to av de andre er det (som blå), mens de dyreste er "multi-colour". Den røde ser fantastisk ut i virkeligheten, og på video så den blå og veldig flott ut. PS: ikke døm blåfargen med å google bilder. Er masse førproduksjonsbiler som ikke stemmer med fargen, men google en review.
Ble svart og uten autopilot på meg, siden kona ville gjøre det billig. Men jeg tok nå Performance, så satser på det ikke blir for hardt og bråkete? Noen som har hørt om erfaringer på det? Tror det var track mode og sladding på snø som tok meg et svakt sekund der.

My man, tror vi tenker ganske likt. Model 3 «drivers edition». Track mode er det som eventuelt vipper meg over på Performance også. Jeg hadde valgt lys blågrønn farge. Eller vent, det finnes ikke. Da må det bli hvit - fordi det virker til at få velger det.  :)

Ønskeliste til Tesla: mulighet til å velge bort veganerlæret til fordel for tekstil. Og da tenker jeg ikke på sånne vanlige generiske sorte stoffseter, men noe moderne, gjerne litt sporty. Porsche lager noen førsteklasses stoffinteriør til 911 -som ingen velger.  :P

gruffalo

Hvit utenpå og hvit inni ble det her! Og autopilot.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Autowinder

Sitat fra: 18650 på tirsdag 18. desember 2018, klokken 23:45
Ønskeliste til Tesla: mulighet til å velge bort veganerlæret til fordel for tekstil. Og da tenker jeg ikke på sånne vanlige generiske sorte stoffseter, men noe moderne, gjerne litt sporty. Porsche lager noen førsteklasses stoffinteriør til 911 -som ingen velger.  :P

Når stofftrekk kommer, tidsspørsmål, siden ikke alle liker polyuretanvegan og penga rår hos Tesla, vil stofftrekk komme for massene og for å øke salget. Tror det trekket ikke kan koste allverden (!) og mulig å trekke om selv om en er fingernem og litt nøye :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

tut


Reflektor


ladov

LR/AWD
Rød
AP

Den ble først godkjent i familieråd etter at jeg hadde tatt med meg familien for å se på den. Hver for seg lot de seg imponere av fargen, glasstaket og skjermen. :D
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

N00b


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA