Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf nå eller Tesla S om et år?

Startet av Xtian, tirsdag 01. november 2011, klokken 12:39

« forrige - neste »

Xtian

Familie på fem med behov for tre barneseter (hvorav to bakovervendte).  Dette skulle få plass i Teslaen, litt i tvil m.h.p. Leaf.  Ulempen med Tesla S, er muligens prisen, men Leaf ser jo ut til å passere 300k inne man har krysset seg ferdig, og da er det kanskje like greit å spare et år til og få med større batteri, muligens bedre BMS med individuell styring av cellene (eller blokkene?), og ikke minst større plass.  Kjører i dag "hybrid" bestående av Buddy og bensindrevet V70.

III

Da må du vel spare et par hundre tusen til mens du venter  :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Jeg ville kjøpt en Classic til i ditt tilfelle. F.eks denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31536795

Dermed får du alle med deg elektrisk i nærområdene, ved å bruke begge elbilene, og skal dere langt har du jo V70'en

Du kan så spare videre, og kjøpe en brukt Leaf, eller Tesla, til redusert pris. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Xtian

Joda, har sett den.  Men setene her var ekstra smale og forovervendte.  Det er de to minste store nok til om et års tid, men inntil da foretrekker jeg bakovervendte.

Xtian

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 01. november 2011, klokken 16:20
Jeg ville kjøpt en Classic til i ditt tilfelle. F.eks denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31536795
Disse finnes jo som fem-seter også.  Har tenkt tanken på å bytte ut Buddyen med noe slikt med fem seter, men fikk det for meg at disse var mest for entusiaster som har tid til å mekke.  Nå når fabrikanten er konkurs, ble jo brått akkurat det tilfellet for Buddyen også riktignok...
Sitat
Dermed får du alle med deg elektrisk i nærområdene, ved å bruke begge elbilene, og skal dere langt har du jo V70'en
Nok styr med to biler, orker ikke, og har ikke plass til tre.  Uansett, sjelden V70-en må brukes på grunn av manglende rekkevidde i Buddyen, det er hovedsaklig plassen som er problemet.

Christian 8-)

elektrolux

Det er en fordel å kunne sjekke børster, og kunne fylle vann selv. Uttover det er spesielt disse varebilene fra PSA særdeles driftsikre.

Og så regnes de som trygge biler i en kollisjon, og har meget gode kjøreegenskaper. Men de er trege.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA