Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken skal jeg velge?

Startet av Erik N, tirsdag 15. november 2011, klokken 01:20

« forrige - neste »

Erik N

Som min første tråd her var jeg den lykkelige eier av en Think 2001 i 2 dager før selgeren måtte kjøpe den tilbake.. Så nå kommer spørsmålet.. Hva skal jeg ha nå?

Gammel Think, liker bilen, morsom å kjøre men synes det ble litt skummelt å vite at laderen ikke er tilgjenglig lenger.. Dette med mye batteri stell som jeg ikke føler jeg kan sette meg inni utukker nok denne.. Eller hva sier dere?

Ny Think, liker veldig godt og har hørt mye bra om den, men prisen er litt stiv fremdels.. Hva mener dere?

Pegueot 106, prøvekjørte en idag, likte godt at man kjente seg igjen som i en vanlig bil, men den var jo veldig svak og børstemotor kan jo skape problemer, hva sier dere?

Citroën Saxo E, kjørte denne idag og, mye av det over, er jo samme bil..

Buddy, prøvekjørte en idag 2009mod, synetes denne virker kvikk og morsom, den er jo litt tøff å se på samt den har blybatterier som krever lite stell, litt lav toppfart og kort rekkevidde?

miev og leaf blir for dyrt igjen..

Formålet er fra Sandvika til Skøyen, til venner og familie i området Oslo/Bærum så rekkevidden er ikke så viktig har jeg skjønt. Hva mener dere jeg skal gjøre? Kunne tenkt meg å bruke opptil 70k på en bil.. Virker som buddy har gitt meg det jeg trenger eller?

Håper på gode svar :) takk


sven erik

jeg kjøpte en reva i fjord  ble hekta opgraderte bateriene  å skulle ha den som en bil nommer 2  ja det ble mer eller mindre bil nr 1 nå  i år kjpte jeg i miev   jeg råder deg  kjøp en siklig en med en gang  du vil ikke kjøre annet  støy svakt mindre stress ++++ å rimligere å kjøre

om en så låner resten til en av de dyrere blir det rimligere  dette har jeg  reinet ut   ja om en ikke kjrer 5000 km i året da

Erik N

Ja, har vurdert om jeg skulle finansere halvparten til en ny elbil.. har fått ett godt tilbud på en 2010 Buddy, altså den nye typen.. er det verdt det? Tenkte å dra å prøvekjøre en slik..

hkaspenberg

Sitat fra: Erik N på tirsdag 15. november 2011, klokken 11:05
Ja, har vurdert om jeg skulle finansere halvparten til en ny elbil.. har fått ett godt tilbud på en 2010 Buddy, altså den nye typen.. er det verdt det? Tenkte å dra å prøvekjøre en slik..
Merk at de også er "konk" og det kan bli problemer med deler på sikt. Vil egentlig ikke anbefale noen å kjøpe en ny-Think eller Buddy (eller Kewet) før dette med delesituasjonen er avklart.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Erik N

Nei jeg vet dette og, jeg kunne få med garranti da dette er fra forhandler på opp til 2 år.. men hjelper det når de ikke får tak i deler?

hkaspenberg

Sitat fra: Erik N på tirsdag 15. november 2011, klokken 11:33
Nei jeg vet dette og, jeg kunne få med garranti da dette er fra forhandler på opp til 2 år.. men hjelper det når de ikke får tak i deler?
Når det gjelder Think'ene så gjør R&S Sandvika alt de kan for å skaffe deler. Men de fleste bilene som står i påvente av reparasjon venter på en Power Control Unit (PCU) som p.t. ikke er å skaffe... Røa Autoco (som er en del av R&S-konsernet) har visstnok kjøpt opp en deler av delelageret fra Buddy-fabrikken. Uansett er situasjonen rundt disse to bilene nå såpass usikker at jeg ikke ville skaffet meg en. Så enkelt er det. Spytt heller i mer penger og kjøp en iMjau som nå selges for 220K inkl. vinterhjul, eller finn en pent brukt gammel-Think. Du får en slik en for en 50-60K, men den bør være gjennomgått eller oppbygget av en entusiast - ellers kan du risikere katta i sekken.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

sven erik

en burde gå for  i Miev  da er du garantert en  fabrikk som ikke går konkurs  og som kann  ordne deler  å du er sikker på hva du får

Erik N

Ja, det er kanskje det eneste alternativet i dagen marked.. Må vel dra å prøvekjøre en..

gbzdoc

Før du vurderer noen av de norske variantene som er konkurs burde du i hvert fall prøvekjøre en i-Miev og/eller Leaf.

Forøvrig kommer det mest sannsynlig en ny i-Miev i 2012 med mindre batteri og kortere rekkevidde til ganske redusert pris. Kan jo tenkes dette kan passe bedre for din bruk/lommebok. Dette kan sikkert en Mutsubishi forhandler fortelle deg litt om.

Det er også viktig å huske på at elbil for massene nå er i startgropa og kommer til å aksellerere fort. Mao. må du ta høyde for at det du kjøper i dag KAN være "utdatert" om to år. (Uten at det vil påvirke bruksverdien for deg, men kanskje annenhåndsverdien ved evt. salg.)


elektrolux

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 15. november 2011, klokken 11:54
eller finn en pent brukt gammel-Think. Du får en slik en for en 50-60K, men den bør være gjennomgått eller oppbygget av en entusiast - ellers kan du risikere katta i sekken.

Kan hjelpe med en slik. Se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4374.0.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Erik N

Da ble det en buddy på meg, en 2009mod gått 14k ble hentet hjem ikveld. Står nå og koser seg i garasjen med lading :)

4jazz

Gratulerer med et fornuftig valg. Har hatt 2007 modell og byttet meget fornøyd til 2011 modell i år. Problemfrie biler.
Oslo
Buddy
Ny mai 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA