Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Returpolicy

Startet av quanmeister, fredag 07. desember 2018, klokken 07:47

« forrige - neste »

quanmeister

Sånn jeg forstår det har man 1-3 dager returpolicy på Model 3 avhengig av om man har fått prøvd bilen eller ikke.
Får man da i retur 100% av det man har betalt tro? Inkl. reservasjonsbeløp og depositum?

Chr1ster

Jeg lurer på det samme. Veldig usikker på om jeg vil ha en TM3, og skeptisk til å kjøpe bil uten å ha prøvd den. Er det noen som har erfaringer med denne policyen? Regner med man må betale alt for å få den, og så levere inn og få tilbake i etterkant. Og 1 eller 3 dager er jo lite. Er man garantert at Tesla har tid til å ta den i mot i kaoset av utleveringer?

Og tror dere det blir prøvekjøringer av TM3 i februar eller mars (før utleveringene begynner for fult)? Funker det som for andre merker at man kan låne bilen en times tid, eller skal en slitsom selger i dress og slips sitte på i passasjersetet og forklare alt mulig, slik det var under visningen, i max 10 minutter på en rundtur rundt Skøyen?

geear

Reagerte selv på at det står om denne 1-3 dagers returen under bestilling, men det er fullstendig fjernet fra vilkårene man får på mail etter bestilling. Der står det i praksis at de 15k i forskudd ryker ved avbestilling før overlevering, og står ikke at det er avbestillingsmuligheter i det hele tatt etter overlevering.

Har mailet Tesla og bedt om oppklaring, men det tar vel tid å få svar på det i disse dager.

trykkertor

I forlengelse av dette.
Ser på nettet at de tilbyr 1 dag returfrist hvis man har prøvekjørt bilmodellen før levering.
3 dagers returfrist hvis en ikke har prøvekjørt.
Da bør den prøvekjøringen være mer enn 10 minutter.
Husker da jeg fikk prøve en Model S. Vi lånte den i en drøy halvtime, og mye av tiden gikk bort i å stille inn seter, forstå bilene og begynne å rulle.
Heldigvis fikk jeg et år senere låne en demobil i et par timer. Da merket jeg at etter litt over 1 time kjøring, klarte ikke ryggen min setene mer.

Og.......de bilene som blir levert i retur en gang i mars/april. Blir de solgt til nye kunder for nyprisen, eller kan de vente seg et lite "kupp" og levering på nærmest dagen?
Blir interessant å se.

Men stor Kudos til Tesla for å gi folk disse mulighetene. Det sier noe om troen på eget produkt.
Leser om Kona Electric-kunder som har bil for levering 1-2 år frem i tid, og "sliter" med å komme ut av kontrakt uten å skulle betale for det.

geear

Stemmer det, det var også årsaken til at jeg IKKE la inn bestilling på Kona, å binde seg til en kontrakt som ikke hadde noen annen utvei enn at det kostet tusenlapper, to år før jeg kunne få bil, på tross av at Hyundai har kunder i bøtter og spann, ble bare for dumt.

Pallesnekkern

I utgangspunktet 3 dagers returrett, men nå har jeg fått ordrebekreftelsen fra Tesla, og der står det også at du har 14 dagers angrefrist ved fjernkjøp. Denne er trolig litt mer komplisert å hevde, da den setter krav til at bilen kun er kjørt nok til å vurdere om den møter ditt behov, samt at man kan bli belastet for noe returkostnad og/eller renter. Hva disse rentene er, aner jeg ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA