Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har bestilt men angrer - Vil vente på annet batteri

Startet av rmon, fredag 07. desember 2018, klokken 07:12

« forrige - neste »

Paul

Sitat fra: Vesel på mandag 17. desember 2018, klokken 11:58
Tesla har en returpolicy, så om du ikke får avbestilt, bare ta imot bilen og lever den tilbake innen 3 dager og 800 km (1 dag om du har prøvekjørt bilen) så får du alle pengene tilbake. Eventuelt tru dem med at du vil gjøre dette om du ikke får avbestille. En avbestilling må jo være enklere og billigere for dem enn alt styret med klargjøring, levering, tilbakelevering og at du får kjøre rundt i bilen deres i 3 dager i praksis gratis.

Ja jeg kan avbestille, men da mister jeg min "køplass". Dvs dem skal tilbakebetale 10t+15t=25000kr, men hvis jeg skal ha SR, jeg må bestille på nytt.  Tanken var å bare få tilbake 15t(mens beholde reservasjon), og så bestille SR når den kommer.

er fortsatt i tvil, frister å få utlevert bil og så prøve å selge den på finn, selv om jeg skal ikke tjene noe vesentlig på den :)



lirekassa

Sitat fra: Paul på mandag 17. desember 2018, klokken 12:56
Sitat fra: Vesel på mandag 17. desember 2018, klokken 11:58
Tesla har en returpolicy, så om du ikke får avbestilt, bare ta imot bilen og lever den tilbake innen 3 dager og 800 km (1 dag om du har prøvekjørt bilen) så får du alle pengene tilbake. Eventuelt tru dem med at du vil gjøre dette om du ikke får avbestille. En avbestilling må jo være enklere og billigere for dem enn alt styret med klargjøring, levering, tilbakelevering og at du får kjøre rundt i bilen deres i 3 dager i praksis gratis.

Ja jeg kan avbestille, men da mister jeg min "køplass". Dvs dem skal tilbakebetale 10t+15t=25000kr, men hvis jeg skal ha SR, jeg må bestille på nytt.  Tanken var å bare få tilbake 15t(mens beholde reservasjon), og så bestille SR når den kommer.

er fortsatt i tvil, frister å få utlevert bil og så prøve å selge den på finn, selv om jeg skal ikke tjene noe vesentlig på den :)

Har du ikke Tesla S nå da, da får du vel eierprioritet uansett om du må reservere på nytt. Tror ikke du tjener stort på å flippe den...

Langangen

Sitat fra: rmon på fredag 07. desember 2018, klokken 09:14
Sitat fra: navyelsen på fredag 07. desember 2018, klokken 08:35
Du kan sikkert kansellere.
Men du taper vel 15.000 kr på kansellering etter at bestilling er gjort?

Tipper de kan det etter angreretten er gått ut etter 14 dager fra jeg bestilte.

Du kan bruke angreretten din og få alle penger tilbakebetalt
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

olavxxx

Tror du tjener 0 på flipp.
Hvem som helst kan reservere en i dag og få levert samtidig som din.

emurof

Sitat fra: olavxxx på mandag 17. desember 2018, klokken 21:25
Tror du tjener 0 på flipp.
Hvem som helst kan reservere en i dag og få levert samtidig som din.

Reservere i dag ja, men en som finner ut i februar/mars at han ønsker Model 3 vil sannsynligvis måtte vente et par måneder eller mer. Men at det sannsynligvis er lite å tjene på å selge Model 3 stemmer nok. De som eventuelt kjøper må ha så akutt behov eller dårlig tålmodighet at de ikke klarer å vente 2-4 måneder på bil.

rmon

Til info! Leverte angreskjema på mandag og fikk 10.000,- tilbake i går og 15.000,- i dag. Det gikk jo relativt greit  :+1:

OBS! Jeg leverte angreskjema innen 14 dager.

offpist

16 dager nå siden jeg sendte mail om kansellering.   Ingen svar og ingen penger.
I mellomtiden har jeg bestemt meg for å beholde bestillingen.. så sendte mail om å legge til refferal kode for 8 dager siden, ingen svar der heller.

Tydeligvis er det personlig oppmøte som må til..

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mazzbot

Hva vil tesla selge som neste config etter AWD og P er fylt opp?

Jeg håper på RWD Mid range evt LR RWD .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Autowinder

Jeg tipper alt de har i produksjon legges tilgjengelig for salg når første fase er over.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

olavxxx

Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 25. desember 2018, klokken 21:32
Hva vil tesla selge som neste config etter AWD og P er fylt opp?

Jeg håper på RWD Mid range evt LR RWD .
Spørs vel på produksjonskapasitet.
Det beste er å selge mest mulig av de dyreste, så får de opp inntekt og bedre marginer for å selge SR. Men klart at markedet for dyreste modeller er mindre enn for billige. Så for eller siden må SR komme.

emurof


kasmir

Jeg kansellerte nylig av samme grunn - venter på MR. Fikk ganske raskt refundert 15000,-
Må jeg mase på å få de resterende 10k som ble innbetalt i 2016 ?

andrjor

Jeg har temmelig lyst å bestille, men usikkerheten rundt det om det blir lovlig taklast eller ikke holder meg tilbake. Etter det folk skriver her er det en fair risk å ta mtp. tilbakebetalingsløsningene?

olavxxx

Sitat fra: andrjor på torsdag 24. januar 2019, klokken 15:00
Jeg har temmelig lyst å bestille, men usikkerheten rundt det om det blir lovlig taklast eller ikke holder meg tilbake. Etter det folk skriver her er det en fair risk å ta mtp. tilbakebetalingsløsningene?
Tesla Norge har sagt det kommer takfeste

S4e

Sitat fra: olavxxx på torsdag 24. januar 2019, klokken 18:59
Sitat fra: andrjor på torsdag 24. januar 2019, klokken 15:00
Jeg har temmelig lyst å bestille, men usikkerheten rundt det om det blir lovlig taklast eller ikke holder meg tilbake. Etter det folk skriver her er det en fair risk å ta mtp. tilbakebetalingsløsningene?
Tesla Norge har sagt det kommer takfeste

Det er allikevel en hvis usikkerhet fordi Tesla har både selgere og kanskje innleide/nyansatte som sier mye rart og motstridende...

Det som virker som størst sannsynlighet er at det kommer, men ikke samtidig med bilen. Det er levert stativ i USA og her har TM3 tydelig markerte festepunkter på glasstaket og beslag under for å feste stativ. Men utsolgt og levert til få. Spekulasjon er at de ønsker å forbedre dette stativet (festeløsning) før vi selger/produserer flere?

Veldig synd/irriterende at ikke Tesla kan gi bedre informasjon fra sentralt hold, så vi unngår unødig uro/forvirring. Tipper utfordringen her er hovedkontoret og ikke Tesla Norge.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA