Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avvente pga hengerfeste?

Startet av stefse, fredag 07. desember 2018, klokken 05:05

« forrige - neste »

stefse

Hvis det er mange som flagger at vi avventer bestilling pga hengerfestet, kanskje det vil føre til tiltak hos Tesla?
Jeg har "nok" biler fra før, så jeg tåler å vente litt til.
Men kanskje blir det da til at man venter så lenge at model Y fremstår som en ny vente-greie? :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

sinhal

Har veldig lyst å bestille, men avventer grunnet hengerfeste jeg også.....

RuneW

Hva er den matematiske sannsynligheten for at man (med tid og stunder) kan ettermontere et hengerfeste senere om man kjøper en Model 3 nå? Jeg tenker da på et som man lovlig kan dra en medium henger med, ikke bare ha sykler på.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Handyman

Sitat fra: RuneW på fredag 07. desember 2018, klokken 11:20
Hva er den matematiske sannsynligheten for at man (med tid og stunder) kan ettermontere et hengerfeste senere om man kjøper en Model 3 nå? Jeg tenker da på et som man lovlig kan dra en medium henger med, ikke bare ha sykler på.
Jeg tror det kan skje, dersom modellen er designet, testet og godkjent med tanke på hengerfeste. Konstruksjonen bak og innfestingspunkter, samt at hengerfeste er nevnt i manualen, gjør at jeg er optimist. Jeg håper at ettermontert hengerfeste blir en realitet, på lik linje med at takstativ ble det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

#5
Litt interessant valg av ord. Hvis det da er er direkte sitat

Sitat
– Tesla verken bekrefter eller avkrefter tilhengerfeste på nåværende tidspunkt, noe som må bety at kunder som er opptatt av dette bør avvente nærmere informasjon. Tesla opplyser samtidig at Model 3 er typegodkjent for takstativ, sier Frydenlund.

Fra elbil.no


En mulig tolkning er at hengerfeste forutsetter luftfjæring som ikke er lansert ennå

RuneW

Sitat fra: Handyman på fredag 07. desember 2018, klokken 12:09
Sitat fra: RuneW på fredag 07. desember 2018, klokken 11:20
Hva er den matematiske sannsynligheten for at man (med tid og stunder) kan ettermontere et hengerfeste senere om man kjøper en Model 3 nå? Jeg tenker da på et som man lovlig kan dra en medium henger med, ikke bare ha sykler på.
Jeg tror det kan skje, dersom modellen er designet, testet og godkjent med tanke på hengerfeste. Konstruksjonen bak og innfestingspunkter, samt at hengerfeste er nevnt i manualen, gjør at jeg er optimist. Jeg håper at ettermontert hengerfeste blir en realitet, på lik linje med at takstativ ble det.

Jeg satser på dette jeg også. Det er en kalkulert risiko fra min side. Jeg overlever uansett (den andre doningen har hengerfeste).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

SIS

#7
I manualen på Model 3 står det: "Model 3 does not currently support towing. Using Model 3 for towing before Tesla approved towing components and accessories are available may void the warranty". I manualen på Model S står det: "Do not use Model S for towing purposes, Model S does not support a trailer tow hitch. Den ordlyden er ganske forskjellig. Jeg tror hengerfeste vil komme på Model 3.

S4e

Vi får håpe de har designet bilen med tanke på hengerfeste. Og om den blir typegodkjent for hengerfeste bør det være mulig å ettermontere.

Teori fra min kant. De har ikke kapasitet til å ettermontere hengerfester og venter med introduksjon av dette?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Magnus Hansen

Hovedargument mot dette er at det ikke er noe åpenbart sted å bolte på eller på annen måte feste et hengerfeste. Folk har lett... dog har ingen sett den europeiske versjonen ennå. Den kan selvfølgelig være annerledes.

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 07. desember 2018, klokken 21:55
Hovedargument mot dette er at det ikke er noe åpenbart sted å bolte på eller på annen måte feste et hengerfeste. Folk har lett... dog har ingen sett den europeiske versjonen ennå. Den kan selvfølgelig være annerledes.
Når jeg ser på design og konstruksjon av Model 3, er min vurdering helt motsatt av din. Jeg mener det ligger til rette for ettermontering av HF. I motsetning til på Model S. Jeg tror løsningen kan bli at hele bjelken på tvers bak bytes ut med en som har integrert HF/kule.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Birger

Uten hengerfeste og takstativ, ingen M3.
Vi er egentlig svært i tenkeboksen på å hoppe helt over M3. Det er ikke det store forspranget lenger og er litt lei av alle feilene og så bruke et par timer til service senter.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Magnus Hansen

Sitat fra: Handyman på lørdag 08. desember 2018, klokken 12:08
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 07. desember 2018, klokken 21:55
Hovedargument mot dette er at det ikke er noe åpenbart sted å bolte på eller på annen måte feste et hengerfeste. Folk har lett... dog har ingen sett den europeiske versjonen ennå. Den kan selvfølgelig være annerledes.
Når jeg ser på design og konstruksjon av Model 3, er min vurdering helt motsatt av din. Jeg mener det ligger til rette for ettermontering av HF. I motsetning til på Model S. Jeg tror løsningen kan bli at hele bjelken på tvers bak bytes ut med en som har integrert HF/kule.

Hvis Tesla hadde lagt opp til ettermontering av hengerfeste så tror jeg de hadde fått for en løsning mer lignende X. Men vi kan jo håpe. Er man veldig opptatt av hengerfeste så tror jeg ville anbefalt å vente..

jora


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA