Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avvente pga hengerfeste?

Startet av stefse, fredag 07. desember 2018, klokken 05:05

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: jlan på fredag 14. desember 2018, klokken 10:44
Sitat fra: Reflektor på fredag 14. desember 2018, klokken 10:26
Vil man ikke oppleve voldsom kanibalisme ved å tilby hengerfeste på model 3 og ikke på model S? Kan liksom ikke se hvordan noen med vettet i behold skullle klare å ta en slik beslutning..... ;)
Godt poeng. Men Model S ble introdusert i 2012 og fikk en "midlife facelift" i 2016. Så vi kan vel forvente en ny Model S om et års tid. Da er det logisk at den får hengerfeste, og at Model 3 får det på samme tid.
Har ikke Elon selv sagt at Model S ikke er en bil man trekker henger med?

Tror det mer sannsynlig at Model Y får hengerfeste før Model S.

Handyman

#31
Sitat fra: model3citizen på fredag 14. desember 2018, klokken 10:54
Sitat fra: Handyman på lørdag 08. desember 2018, klokken 12:08
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 07. desember 2018, klokken 21:55
Hovedargument mot dette er at det ikke er noe åpenbart sted å bolte på eller på annen måte feste et hengerfeste. Folk har lett... dog har ingen sett den europeiske versjonen ennå. Den kan selvfølgelig være annerledes.
Når jeg ser på design og konstruksjon av Model 3, er min vurdering helt motsatt av din. Jeg mener det ligger til rette for ettermontering av HF. I motsetning til på Model S. Jeg tror løsningen kan bli at hele bjelken på tvers bak bytes ut med en som har integrert HF/kule.

For meg ser det veldig likt ut. Sist jeg monterte på en VAG bil var det en tverrgående bjelke som her, men den hadde ender som gikk inn i enden av rammevangene på hver side bak. Her ser det ut til at man kun kan bolte en plate på, på samme måte som på Model S. Eneste er kanskje at det ser litt mer solid ut på Model 3.


Det er ikke det på utsiden jeg tenker på. Det er oppbyggingen av chassis og de langsgående forsterkinger "gjennom" trunken jeg sikter til. Der har slik jeg vurderer det Model 3 gjennomgåedne forsterkning helt bak til innfesingene av støtfangeren (tverrbjelken på utsiden ). Det ser ikke Model S ut til å ha. Derfor den litt smale "brønnen" i trunken på Model 3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

cra

Sitat fra: Reflektor på fredag 14. desember 2018, klokken 10:26
Vil man ikke oppleve voldsom kanibalisme ved å tilby hengerfeste på model 3 og ikke på model S? Kan liksom ikke se hvordan noen med vettet i behold skullle klare å ta en slik beslutning..... ;)

Jeg tror ikke det. Av alle som "må ha hengerfeste", hvor mange er villige til å bla opp noen hundre tusen ekstra bare for dette?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Reflektor

Sitat fra: cra på fredag 14. desember 2018, klokken 11:09
Sitat fra: Reflektor på fredag 14. desember 2018, klokken 10:26
Vil man ikke oppleve voldsom kanibalisme ved å tilby hengerfeste på model 3 og ikke på model S? Kan liksom ikke se hvordan noen med vettet i behold skullle klare å ta en slik beslutning..... ;)
Jeg tror ikke det. Av alle som "må ha hengerfeste", hvor mange er villige til å bla opp noen hundre tusen ekstra bare for dette?

Men her handler det altså om det stikk motsatte. Altså «få» noen hundre tusen ved å nedgradere til model3 med hengerfeste ;) Tror nok det vil være fristende for mange og begrense salget av model S såpass mye at jeg nærmest vil utelukke at et slikt scenarie noensinne vil forekomme. Model 3 kan ikke få hengerfeste før Model S er min påstand.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Handyman på fredag 14. desember 2018, klokken 11:08
Sitat fra: model3citizen på fredag 14. desember 2018, klokken 10:54
Sitat fra: Handyman på lørdag 08. desember 2018, klokken 12:08
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 07. desember 2018, klokken 21:55
Hovedargument mot dette er at det ikke er noe åpenbart sted å bolte på eller på annen måte feste et hengerfeste. Folk har lett... dog har ingen sett den europeiske versjonen ennå. Den kan selvfølgelig være annerledes.
Når jeg ser på design og konstruksjon av Model 3, er min vurdering helt motsatt av din. Jeg mener det ligger til rette for ettermontering av HF. I motsetning til på Model S. Jeg tror løsningen kan bli at hele bjelken på tvers bak bytes ut med en som har integrert HF/kule.

For meg ser det veldig likt ut. Sist jeg monterte på en VAG bil var det en tverrgående bjelke som her, men den hadde ender som gikk inn i enden av rammevangene på hver side bak. Her ser det ut til at man kun kan bolte en plate på, på samme måte som på Model S. Eneste er kanskje at det ser litt mer solid ut på Model 3.


Det er ikke det på utsiden jeg tenker på. Det er oppbyggingen av chassis og de langsgående forsterkinger "gjennom" trunken jeg sikter til. Der har slik jeg vurderer det Model 3 gjennomgåedne forsterkning helt bak til innfesingene av støtfangeren (tverrbjelken på utsiden ). Det ser ikke Model S ut til å ha. Derfor den litt smale "brønnen" i trunken på Model 3.

Godt poeng.

GOS

Sitat fra: THE på fredag 14. desember 2018, klokken 09:58
Hvis jeg hadde bestemt meg for å kjøpe TM3, men egentlig har lyst på tilhengerfeste, så tror jeg uansett at jeg hadde bestilt bil nå, og heller planlagt å bytte den ut når tilhengerfeste (forhåpentligvis) blir tilgjengelig.

Det er min plan B og derfor har jeg bestilt., Men jeg tror at når/hvis det kommer så kan jeg ettermontere det på min, så jeg trenger ikke bytte ut bilen, så dette er Plan A.

Skjer ingenting og jeg fortsatt føler behov for tilhengerfeste så får det bli X eller e-tron...eller annet som er kommet på det tidspunktet.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA