Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Farge og evt. Beskyttelse

Startet av Elmaster, fredag 07. desember 2018, klokken 02:24

« forrige - neste »

Elmaster

Hei Folkens,

Nå når mest av oss har lagt inn bestillinger så tenkte å se hvilken farge bestilte dere?

Har dere evt. tenkt å foliere bilen eller ha på noe beskyttelses film og sånn Ceramic coating eller noe sånt? Har evt. noen av dere erfaring med de tingene fra før?

Jeg bestilte i rød farge.

GOS

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

oxnel

Hei. Jeg vurderer å helfoliere min midnight silver.  Det er vel noe å spare ved å gjøre dette rett etter levering fordi lakken forhåpentligvis ikke trenger å renses/poleres så mye. Ved medlemskap i TOCN så er det rabatter å få. Med rabatt koster det fortsatt over 18000kr.  Ordinært +26000.
oxnel...

Magnus Hansen

Kjøper man bilen i svart så har man jo mer eller mindre spart inn pengene for å gjøre en helfoliering.. i alle fall hvis man skal ha rød bil

Klykken

Sjekk ut detailersclub.no. Mange som kan gjøre jobben med coating og foliering der. Be om pris og referanser i så fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

noto

Mange røde tydeligvis. Surprise. Noen som gidder å sette opp en poll om fargevalg blant de som har bestilt og kanskje enda mer interessant hvor mange som har valgt AP?

versys

Blå, hvit interiør, AP, 18"std felger, Dual motor  8)

tut

Blå, LR, AWD, PUP, AP, Sort interiør, Standard felger

Vesel

#8
Sitat fra: tut på fredag 07. desember 2018, klokken 14:54
Blå, LR, AWD, PUP, AP, Sort interiør, Standard felger
Samme, bortsett fra at jeg gikk for 19" sportsfelgene. Er i tvil angående akkurat det valget da. De lyse sportsfelgene er riktig nok kjempelekre synes jeg, der aero er ganske kjipe, selv når man fjerner hbulkapslene. Mest pga den mørke fargen. Men er slik overfladiskhet verdt 12500 kr ekstra, mer støy, noe lavere kjørekomfort (risting), noe lavere akselerasjon, noe redusert rekkevidde og økt energiforbruk, økt slitasje og økte priser på nye dekk enn med de noe mindre felgene?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

tut

Vil gjerne ha den mørke fargen på felgene. Synes de passer bra til blå bil :)

Jarv!s

Jeg gikk for svart bil, LR, AWD, Premium svart interiør og standard felger.. er litt i tvil, men så er tanken om å foliere der og da.. Bah.. :)

Hva står pup for? Er det ikke noe evt alle m3 vil ha, for jeg kan ikke se det noe sted :O
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

s3xy


Vesel

Sitat fra: Jarv!s på fredag 07. desember 2018, klokken 15:22
Hva står pup for? Er det ikke noe evt alle m3 vil ha, for jeg kan ikke se det noe sted :O
PUP = premium upgrade package. Dvs. oppgradert interiør med bedre lydsystem, skinnseter, tredekor, glasstak m.m.

Opprinnelig så var dette et tilvalg, eller utstyrspakke om du vil, man kunne velge for $5000 ekstra, så vi som har følgt utrullinga av TM3 i noen år presiserer kanskje ofte at vi skal ha PUP selv om det i likhet med dual motor (AWD) og LR-batteri per i dag ikke er noe tilvalg, men "standard".

PUP og EAP er for meg de to desidert viktigste tilvalgene for meg ved denne bilen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

jkirkebo

Sitat fra: Vesel på fredag 07. desember 2018, klokken 15:42
Sitat fra: Jarv!s på fredag 07. desember 2018, klokken 15:22
Hva står pup for? Er det ikke noe evt alle m3 vil ha, for jeg kan ikke se det noe sted :O
PUP = premium upgrade package. Dvs. oppgradert interiør med bedre lydsystem, skinnseter, tredekor, glasstak m.m.

Opprinnelig så var dette et tilvalg, eller utstyrspakke om du vil, man kunne velge for $5000 ekstra, så vi som har følgt utrullinga av TM3 i noen år presiserer kanskje ofte at vi skal ha PUP selv om det i likhet med dual motor (AWD) og LR-batteri per i dag ikke er noe tilvalg, men "standard".

PUP og EAP er for meg de to desidert viktigste tilvalgene for meg ved denne bilen.

Og så har du oss som ikke vil ha noen av delene ;) Vil ikke ha skinn eller tredekor, så jeg håper på at standard interiør fortsatt vil inneholde elektriske seter med minne. Regner nok ikke med å få bil før på slutten av året, siden vi også skal ha SR.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TRM

Perlehvit. Med mørke vinduer etterhvert, og 20' mørke felger.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA