Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Farge og evt. Beskyttelse

Startet av Elmaster, fredag 07. desember 2018, klokken 02:24

« forrige - neste »

hkaspenberg

Bestillte bilen nå i kveld med standard sort lakk (og standard utgave, 18" felger, sort interiør, ikke AP). Fikk tilbud på full foliering til 18.690.- som TOCN-medlem. Så er det bare å bruke tiden frem til levering på å bestemme seg for en fresh design.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

KarlEl

Rød. Hvitt/svart interiør. LR AWD AP. Standard felger.

Strøm Tycoon

Sitat fra: MrBeery på søndag 09. desember 2018, klokken 14:21
Sitat fra: model3citizen på søndag 09. desember 2018, klokken 11:58
Blå T3P uten EAP

Skal dekke lakkerte flater med transparent XPEL Ultimate. Bilen skal se 100% orginal ut.
Vurderer nøyaktig det samme  :+1: Vet du hvor man kan få lagt XPEL i Trondheimsområdet og ca pris?

Beklager, men jeg vet ikke om noen utenfor Oslo-området.

MrBeery

Sitat fra: model3citizen på mandag 10. desember 2018, klokken 07:14
Beklager, men jeg vet ikke om noen utenfor Oslo-området.
Det kan vel også være et alternativ, men blir nok en del dyrere da bilen må brukes en del før foliering. Vet du ca. pris i Oslo-området?

Strøm Tycoon

Sitat fra: MrBeery på mandag 10. desember 2018, klokken 10:25
Sitat fra: model3citizen på mandag 10. desember 2018, klokken 07:14
Beklager, men jeg vet ikke om noen utenfor Oslo-området.
Det kan vel også være et alternativ, men blir nok en del dyrere da bilen må brukes en del før foliering. Vet du ca. pris i Oslo-området?

Jeg har tatt kontakt med Biltekno i Oslo, de ser ut til å ha god peiling på dette.

Helfoliering i farge koster ~20000,- eks. mva. Da er det ikke Xpel. De anbefaler ikke gjennomsiktig vanlig folie da denne kan gulne over tid.

Xpel koster ca 17500,- men da bare utsatte deler, fronten, skjerm, speil. I tillegg anbefaler de å ta området nede i forkant av bakhjulet.

Helfoliering i XPel er mye mer kostbart enn jeg trodde, så jeg kommer nok til å gå for Xpel på utsatte deler av bilen.

geear

Dette er hear'say altså, men xpel er "selvreparerende", og "støper/flyter" igjen hull/skader, og ryktene vil ha det til at en lokal Porsche med Xpel på fronten hadde kjørt med godt tempo på autobahn en kveld, og kom hjem til Norge med innbakte germanische innsekter i folien. Neppe et problem for alle, antageligvis svært få, men kanskje noen?  8)

Magnus Hansen

Noen tanker om realistisk levetid på en folie? Med lakkprisene (og kvalitetsproblemene) til Tesla, så er det fristende med svart+foliering. Antar også at overflaten blir en god del mer slitesterk med folie. Knappe to år etter å kjøpt fabrikkny egolf er det nok av steinsprut og annet småtteri. Og kan man bytte folien feks på en dør hvis man får en skikkelig ripe? Eller blir det fargeforskjell?

Strøm Tycoon

Sitat fra: gr på mandag 10. desember 2018, klokken 14:20
Dette er hear'say altså, men xpel er "selvreparerende", og "støper/flyter" igjen hull/skader, og ryktene vil ha det til at en lokal Porsche med Xpel på fronten hadde kjørt med godt tempo på autobahn en kveld, og kom hjem til Norge med innbakte germanische innsekter i folien. Neppe et problem for alle, antageligvis svært få, men kanskje noen?  8)

I og med at Xpel selvrepareres med varme kan jeg godt se dette skje med en mørk bil i sterk sol.

magnetic

#38
synes den ser kul i gul Bumblebee

Let's talk about protecting paint

https://youtu.be/5TZlcUVB0Sk?t=562

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA