Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Flippe model 3 ? Ventetider?

Startet av Arthur Morgan, torsdag 06. desember 2018, klokken 17:46

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Jeg reserverte model 3  i 2016. Er det slik nå at alle kan reservere og bestille model 3 med levering i februar-mars? Hvis dem betaler inn depositum?
Altså ingen fordeler med og være tidlig ute? Alle får bilen likt ? Har jeg misforstått noe ? Har jo lest at det er mange her inne som skal flippe bilen.
Det må da bli vanskelig hvis alle kan få den likt, selv om dem ikke har stått lenger i reservasjonskø?

Rævedilter

Først bestillit får først bil antar eg.
Trur dei fleste med resverasjon fekk bestille i går og resten i dag, så ingen forskjell meir enn det nei.

Arthur Morgan

Sitat fra: Rævedilter på torsdag 06. desember 2018, klokken 17:55
Først bestillit får først bil antar eg.
Trur dei fleste med resverasjon fekk bestille i går og resten i dag, så ingen forskjell meir enn det nei.

Så her blir det vanskelig for de her inne som hadde planer om og flippe model3 på finn,  For i teorien kan hvem som helst bestille og få likt?
Gode nyheter sånt sett.

Arthur Morgan


Arthur Morgan

Sitat fra: SKYNET på torsdag 06. desember 2018, klokken 18:13
N

Mange her inne  må føle seg litt forrådt ? Nå som alle får bilen likt uansett om dem steller seg i kø i dag og bestiller eller om dem sto i kø siden 2016? For meg spiller det ingen rolle.  Hva mener folket her?
reservasjons flipperene her inne  blir nok skuffet

Rævedilter

Med den utviklinga i produksjonstakt hos Tesla må ein ha fulgt dårlig med om ein skulle ha noko håp om å tjene på flipping. Eg har to reservasjoner (ein til meg og ein til kona) men uten hengerfeste er det iallefall uaktuelt for meg å kjøpe nå, eg ville vel egentlig helst hatt RWD også, 4WD har eg egentlig ikkje bruk for.

Arthur Morgan

#6
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 06. desember 2018, klokken 18:53
Med den utviklinga i produksjonstakt hos Tesla må ein ha fulgt dårlig med om ein skulle ha noko håp om å tjene på flipping. Eg har to reservasjoner (ein til meg og ein til kona) men uten hengerfeste er det iallefall uaktuelt for meg å kjøpe nå, eg ville vel egentlig helst hatt RWD også, 4WD har eg egentlig ikkje bruk for.

Enig.

Ja Rwd hadde vært et bedre alternativ. Mindre forbruk også. Awd er ikke nødvendig, har så gode efaringer med Lexus is og i3 på vinterføre, aldri satt meg fast. Hvis situasjonen skulle komme ligger  Hurtigkjetting klart

ethoring

Jeg har lenge planlagt å ta ut model 3 for _kanskje_ å flippe, dersom markedet tilsa det. Med ventetider på max 6 mnd ved bestilling før 1. januar, så tviler jeg sterkt på at det er mye å hente på flipping. Får bare bestille til meg selv da :)

Jarv!s

Jeg reserverte i går, bestilte i dag.

Kan ikke forestille meg at flipping kan bli en så stor del av TM3, hvis dem faktisk klarer å levere!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Arthur Morgan

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 06. desember 2018, klokken 21:39
Jeg reserverte i går, bestilte i dag.

Kan ikke forestille meg at flipping kan bli en så stor del av TM3, hvis dem faktisk klarer å levere!

Nei akkurat det blir vanskelig. Hverfall nå som alle kan få bil like kjapt, uavhengig om dem har stått i kø eller ei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA