Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vet om ladeplassene på OSL p10 er operativ?

Startet av Fallskjerm, torsdag 06. desember 2018, klokken 17:37

« forrige - neste »

Rasmus.B

Sitat fra: Orbit på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:30
Hva er effekten på disse punktene?

Dessuten, parkeringsforskriften åpner ikke opp for at det er tilstrekkelig å bare tilby lading i en begrenset tidsperiode.
Effekten er 11kwW altså 400V 3fas 16A for de bilene som takler det. For de andre blir det ca 3,5 kW.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Erik Ola Ulvestad



Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 06. mars 2019, klokken 23:41
Effekten er 11kwW altså 400V 3fas 16A for de bilene som takler det. For de andre blir det ca 3,5 kW.

Kunne vel klart litt meir sidan ladestasjonane er sikra med 32A på 100A skinne. Men det ligg jo i sakens natur med parkering på ein flyplass at bilane blir ståande ein del timar og derfor ikkje treng så høg effekt.

Korleis fungerar lastbalanseringa på P10 sidan det vil bli tatt betalt pr time?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

jkirkebo

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 06. mars 2019, klokken 23:41
Sitat fra: Orbit på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:30
Hva er effekten på disse punktene?

Dessuten, parkeringsforskriften åpner ikke opp for at det er tilstrekkelig å bare tilby lading i en begrenset tidsperiode.
Effekten er 11kwW altså 400V 3fas 16A for de bilene som takler det. For de andre blir det ca 3,5 kW.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Hehe, da får en I-Pace hele 18,5kWh på 5 timer. Fullading fra tom vil kreve ca, ett døgn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rasmus.B

Som noen andre påpeker, så er det skiltet med at landingen kan oppleves ustabil og at det er gratis enn så lenge. Får håpe at det også er en evalueringsfase, og ser at det er behov for justeringer.
Når det gjelder I-Pace, så er det synd at en Europeisk bilprodusent som har laget en premium bil med en èn fase lader, og da ender opp med å bare å kunne bruke 1/3 av potensiell lade effekt.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Arha

Siden makspris skal være 5x10=50kroner er ikke dette noen upris, i hvert fall hvis det ikke er sånn at lading stopper etter 5 timer.  Folk som er ute og flyr bruker minimum en hel arbeidsdag på å være tilbake igjen, og vil da få fylt opp tanken for 50 kroner.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Nuvolari

Jeg fikk 22kW altså 400V 32A gang nr 2. Gang nr 1 fikk jeg 11kW som etterhvert ble justert ned til 8kW.

Man kan lade så lenge man vil. 50,- er makspris.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

m0nkey

Koblet til i dag tidlig og fikk ikke noe strøm. Med barn på slep prøvde jeg bare to ganger før jeg ga opp. Koblet til bilen likevel og håper den magisk starter å lade før jeg er tilbake igjen. Har dessverre ingen app så tiden vil vise om jeg må legge igjen noen kroner hos Grønn Kontakt eller ikke.
KIA Soul EV Classic (2015)

NorBil

Så hvordan løser man denne? Jeg koblet til tesla model 3. Ladet fint. Dro avgårde. Sjekket dagen etter og da var lading stoppet. Ikke mulig å starte. Må man faktisk ha noen til å plugge ut og inn igjen for å komme i gang eller finnes d andre lure løsninger? Jeg vet hvilken lader jeg står ved. Kan den aktiveres via app?

SveinJ

Jeg har hatt noen tilfeller hvor ladingen har stoppet før fulladet. Men så har ladingen startet igjen «av seg selv».
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

J.Lafton

Anlegget på Gardermoen er fortsatt ubrukelig på lengre turer da den fortsatt kobler fra og man ikke kan starte lading igjen fra app (tesla)
Min model 3 ladet opp til 90% og har stått der med sentry mode en uke nå. Var nede i 55% og får ikke startet lading.
Ganske tallentløst anlegg etter min mening.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

emurof

Sitat fra: J.Lafton på tirsdag 12. november 2019, klokken 21:57
Anlegget på Gardermoen er fortsatt ubrukelig på lengre turer da den fortsatt kobler fra og man ikke kan starte lading igjen fra app (tesla)
Min model 3 ladet opp til 90% og har stått der med sentry mode en uke nå. Var nede i 55% og får ikke startet lading.
Ganske tallentløst anlegg etter min mening.

Helt utrolig at ingen har tatt tak i dette. Ikke engang media. Inkompetansen som er vist her gjør jo at det blir vanskeligere for folk med elbil å reise ut av landet i mer enn noen få dager.

SveinJ

Sitat fra: emurof på onsdag 27. november 2019, klokken 12:16
Sitat fra: J.Lafton på tirsdag 12. november 2019, klokken 21:57
Anlegget på Gardermoen er fortsatt ubrukelig på lengre turer da den fortsatt kobler fra og man ikke kan starte lading igjen fra app (tesla)
Min model 3 ladet opp til 90% og har stått der med sentry mode en uke nå. Var nede i 55% og får ikke startet lading.
Ganske tallentløst anlegg etter min mening.


Helt utrolig at ingen har tatt tak i dette. Ikke engang media. Inkompetansen som er vist her gjør jo at det blir vanskeligere for folk med elbil å reise ut av landet i mer enn noen få dager.

Jeg har parkert der flere ganger etter «nyåpning» og fått ladet 100%. En gang, rett etter åpning, stoppet lading, men satte igang igjen og det var 100% på batteriet.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

emurof

Vil det si at de har fikset problemet med at man bare får ladet en gang, og at man dermed kan velge å sette i gang lading flere ganger etter behov?

SveinJ

Sitat fra: emurof på onsdag 27. november 2019, klokken 18:02
Vil det si at de har fikset problemet med at man bare får ladet en gang, og at man dermed kan velge å sette i gang lading flere ganger etter behov?

Det vet jeg ikke, hadde som sagt opplevelsen en gang. Etterpå har alt vært OK.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

ruslebiff

Sitat fra: emurof på onsdag 27. november 2019, klokken 18:02
Vil det si at de har fikset problemet med at man bare får ladet en gang, og at man dermed kan velge å sette i gang lading flere ganger etter behov?

Virker som det er fikset nå. Ladet der i går (dagstur), og kunne starte lading og forvarmingen når jeg landet  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA