Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Referral på Model 3

Startet av eadie, torsdag 06. desember 2018, klokken 12:42

« forrige - neste »

geear

Får du bare opp det der bildet av en Model 3 og watch video og noe? Jeg har Tesla fra før, men etter 3eren kom inn så skjer det i blant, da må jeg bare stenge appen og starte den på ny, så går den forbi til Model X-en, og der er det tilgang til Loot box.

Men får du lov til å hente ut referral før du har Tesla selv? Det har hele tiden stått at referralprogrammet er for eiere, noe man i prinsippet ikke er før man har hentet ut bil...

maldal

Jeg kommer meg på en måte inn i Loot Box, men får ikke opp awards.  Det er godt mulig jeg ikke kunne hente ut referral premier før, men jeg fikk jo egen kode med en gang bilen var bestillt og fikk da 3 venner til å handle seg bil og. Nå avslutter jo hele greiene 28.feb og Tesla har i den sammenheng sagt at alle som har referrals skal kunne velge «Loot» selv om bilene ikke er levert. Men da at Looten ikke blir utlevert før bilene er levert selvfølgelig. Det er jo sant som du skriver at jeg ikke er eier enda, så er mulig jeg ikke får noe for disse. Men hadde jo vært veldig greit, jeg vil jo bli eier i mars..  ;) Du kan ikke vise dette vedlegget.


Toalmar

Tror du kanskje burde ringe eller stikke innom ett Tesla Servicesenter så kanskje du får en forklaring  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Pocoloco

Sitat fra: hemi på mandag 18. februar 2019, klokken 14:41
hmm håper de ordner dette, jeg har 3 aktive refferals jeg ville gjøre om til credits for å betale bilen, men siden man ikke får gjort noe, og bilen kommer snart.... doh!!

Noen som vet hvor mye en referal gir i credits? Eller øker credits eksponentielt med antall referrals?
Tesla Model ≡ 06.04.19

geear

Sitat fra: Pocoloco på fredag 22. februar 2019, klokken 14:54
Sitat fra: hemi på mandag 18. februar 2019, klokken 14:41
hmm håper de ordner dette, jeg har 3 aktive refferals jeg ville gjøre om til credits for å betale bilen, men siden man ikke får gjort noe, og bilen kommer snart.... doh!!

Noen som vet hvor mye en referal gir i credits? Eller øker credits eksponentielt med antall referrals?
Hva er det du mener du skal få credits for? Stilte igrunnen samme spørsmål lenger oppe her, trodde det kun var i tidene da Powerwall var referralgave at man kunne gjøre den om til store credits? Får man fortsatt credits for noe?

Pocoloco

Tesla Model ≡ 06.04.19

geear

Ja, men 57000 credits var akkurat det man kunne velge som gave i stedet for å ta ut en powerwall, for fem henvisninger. Men det programmet sluttet i september eller noe, så ville trodd de fleste hadde valgt referralgave for det programmet til nå...

Det har ikke vært noen gaver som har vært listet opp med mulighet for å velge credits det siste halve året, som jeg har fått med meg iallfall.

kTesla

Sjekket akkurat kontoen til den jeg fikk referral fra. Han kan velge mellom en caps som ikke er tilgjengelig, eller sende et bilde ut i verdensrommet.

jig

Ja, det stemmer.
Kunne velge mellom Powerwall eller 57000.

TRM

Flere enn meg som ikke får valgt gave? Alle henvisningene mine er der, med navn og dato, men appen viser ikke gavene jeg kan velge.

Nærmer seg 28.  :o
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

olavxxx

Sitat fra: TRM på søndag 24. februar 2019, klokken 23:12
Flere enn meg som ikke får valgt gave? Alle henvisningene mine er der, med navn og dato, men appen viser ikke gavene jeg kan velge.

Nærmer seg 28.  :o
Send e-post til ReferralProgram@tesla.com

C_B_

#86
Sitat fra: olavxxx på søndag 24. februar 2019, klokken 23:16
Sitat fra: TRM på søndag 24. februar 2019, klokken 23:12
Flere enn meg som ikke får valgt gave? Alle henvisningene mine er der, med navn og dato, men appen viser ikke gavene jeg kan velge.

Nærmer seg 28.  :o
Send e-post til ReferralProgram@tesla.com

Jeg har heller ikke fått mulighet til å velge "award" ennå. Jeg har sendt e-post til ReferralProgram@tesla.com, men får bare type standard svar tilbake om at jeg får det ved å velge før 28.02. osv. Noen har nevnte at en ny app skal komme, men jeg har avinstallert+installert uten at appen forandrer seg.

Jeg nevnte veldig klart i siste e-post at grunnen til at det ikke dukker opp award/premie antakelig er at bilen min ikke blir levert før i mars. (Fristen i programmet var faktisk 1.april en stund før den ble justert til 29.02.) Vet ikke hvordan regelverket er mht. slike referralprogram, men synes det er rart at en slik "umulig" frist kan stoppe oss å kreve premie. Man har gjort en innsats for å reklamere(hjelpe/verve el.) og denne nye kjøperen bruker min ref. innen er frist. Etter referralprogrammet burde vel man ha krav på premie da. Andre meninger om sistnevnte?

maldal

Er i samme båt som deg JIB, får bil nå i mars. Får ikke opp awards i appen og kan ikke velge premie. Ringte Tesla SC i forrige uke, fikk bare til svar at det ordnet seg nok (han jeg snakket med virka veldig travel). Har sendt Mail til referralprogram@tesla.com, men ikke fått noe svar enda. Jeg er enig med deg i at vi og burde få muligheten til å velge oss premie og at de bør ordne opp i dette på en eller annen måte. Men frustrerende å ikke kunne få noen skikkelige svar.

hemi

noen skrev de fikk credits på face for refferals nå og... så varierer vel? men kan jo hende de juger.

Uansett, får ikke noen lader eller felger heller? :p

olavxxx

Sitat fra: hemi på mandag 25. februar 2019, klokken 21:08
noen skrev de fikk credits på face for refferals nå og... så varierer vel? men kan jo hende de juger.

Uansett, får ikke noen lader eller felger heller? :p
Tror credits var tidligere runder(?).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA