Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Referral på Model 3

Startet av eadie, torsdag 06. desember 2018, klokken 12:42

« forrige - neste »

SH aka F_P

Til de av dere som har bestilt TM3 og ikke har Tesla fra før. Ref.koden dere får når TM3 er bestilt kan dessverre ikke benyttes på egen bil.

Ellers kan det være på sin plass å nevne at det ligger en egen tråd under kjøp/salg angående ref.koder.

De som alt har bestilt og vil legge til kode gjør dette på følgende måte:
o   Send an e-mail to buildmy3EMEA@tesla.com (for example by replying to their order confirmation e-mail), including:
   RN number of the Model 3 they want to apply the referral code to
   The word 'referral' in the subject line
   The referral code they want to use
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

petgok

Hvor på Tesla kontoen finnes denne referral koden. Finner ikke noe når jeg logger inn :-[
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

krl

Jeg tror du må vente til bilen er levert før du kan bruke den. I alle fall står det referert til "owner" i beskrivelsen her: https://www.tesla.com/support/referral-program .

geear

Tidligere fikk man kode så fort man hadde bil i bestilling, men er mulig dette har blitt endret i ettertid. Ble sikkert mye bytting av koder, og noen fikk sikkert også referrals uten å eie bil...

Belloq

Jeg får beskjed av selger at dette ikke går , han sendte forespørsel videre opp i systemet. Så er det noen som faktisk har fått beskjed fra Tesla om at dette faktisk er mulig å legge inn?
P85 2014

krl

Hvis du har et gyldig reservasjonsnummer og tester med http://wait.no/more/tesla/model3 , så ser du jo selv om det kommer opp en dialogboks med "6 måneder gratis superlading".

Websiden er laget slik at du kan bruke hvilken som helst referral-kode sammen med ditt eget Model 3 reservasjonsnummer.

Øyvind Hakkebo

Sitat fra: regeneration på fredag 07. desember 2018, klokken 15:39
Oppskrift fra Tesla:


  • Send an e-mail to buildmy3EMEA@tesla.com
  • The word 'referral' in the subject line
  • RN number of the Model 3 you want to apply the referral code to
  • The referral code you want to use

Noen som har fått noen bekreftelse etter å ha sendt denne eposten?

regeneration

Sitat fra: Øyvind Hakkebo på mandag 10. desember 2018, klokken 22:15
Noen som har fått noen bekreftelse etter å ha sendt denne eposten?
Jeg har ikke hørt noe.

HalvorV

Ikke hørt noe jeg heller, ikke så mye en kvitteringsmail på mottatt forespørsel.
Tesla Model Y Perfomance

ganton

Er det typisk Tesla kundeservice? En autoreply med "Takk for henvendelsen,  den vil bli håndtert blablabla" er ihvertfall bedre enn absolutt tystnad.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

JLie

Fikk dere som benyttet denne fremgangsmetoden bekreftet at det fungerte? Skal gi en referral til en bekjent som allerede har bestilt model 3 via nettsiden.
Tesla Model S 90d - 2016

hawK

Jeg sendte mail til buildmytesla-adressen først, hørte ikke noe, og sendte samme mail til referralprogram@tesla.com, da fikk jeg svar 14 dager etter.. Svaret antydet forøvrig litt at den første henvendelsen allerede var blitt registrert, men han som henviste meg fikk den ikke opp i sin oversikt før jeg mottok dette svaret, så antageligvis ikke.

Thank you for contacting us regarding the Tesla Referral Program. I apologize for any inconvenience this delayed response has caused. At this time I see referral code <kode> is applied and the free six months of supercharging is enabled. Let us know if you have any further questions or if there's anything else we can assist you with.

HermanGatevold

Sitat fra: Øyvind Hakkebo på mandag 10. desember 2018, klokken 22:15
Sitat fra: regeneration på fredag 07. desember 2018, klokken 15:39
Oppskrift fra Tesla:


  • Send an e-mail to buildmy3EMEA@tesla.com
  • The word 'referral' in the subject line
  • RN number of the Model 3 you want to apply the referral code to
  • The referral code you want to use

Noen som har fått noen bekreftelse etter å ha sendt denne eposten?
Fikk aldri bekreftelse eller svar, men jeg benyttet den metoden og har fått bekreftet av han jeg fikk koden av at jeg er registrert (antall henvisninger på koden økte fra 1 til 2 etter noen uker).

Dani3l

Om personen man brukte koden fra har fått opp en verving i sin app, da er det å anse som at man har fått fri lading?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

olavxxx

Sitat fra: Dani3l på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:13
Om personen man brukte koden fra har fått opp en verving i sin app, da er det å anse som at man har fått fri lading?
Ja

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA