Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er autopilot verdt 41000?

Startet av Trond B, torsdag 06. desember 2018, klokken 10:31

« forrige - neste »

emmern


https://www.youtube.com/watch?v=il6LV4064bI

Dette er 2.5

HW3 vil ha mye mer kraft og failover. Alt står og faller på om Andrej Karpathy og co. får det til.
Mobileye bruker også deep learning https://www.mobileye.com/future-of-mobility/mobileye-advanced-technologies
Hørt det er flere andre produsenter som vil bruke de. Det vil da være mye mer enn vanlig LKAS-hyllevare, men hyllevare okkesom.

Det som Tesla har størst problemer med er logikken for å takle situasjoner og kontekst.
https://www.theverge.com/2018/9/28/17915888/elon-musk-tesla-full-self-driving-autopilot-test-employees-email

Skulle ønske jeg kunne melde meg på!
Takler den rundkjøringer og kryss så er mye gjort. Og så burde den lære seg å gi plass til biler som skal blinke inn, og lese skilt.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Tror på mye av det Musk sier, men at man ser full selvkjøring med bare kameraer og radar er jeg svært skeptisk til. Mener da som er akseptabel i forhold til normal kjøring. Under optimale forhold og på allerede kartlagte gater, joda, men selv Waymo og Uber, med sine sinnsvake lidar sensorpakker, klarer bare svært begrensede forhåndsprogrammerte områder, og er sykt passive. Jeg ser på meg selv som forholdsvis tålmodig, men har enda til gode å kjøre en bil der jeg gidder å vente på selvparkeringen mer enn et par ganger. Det ligger videoer på tuba av Waymo som skal krysse trafikkerte veier, eller inn i kryss. Med lidar både foran, bak, på taket og på sidene, og allikevel er det håpløst tregt. Tross at gatene de kjører på allerede er kartlagt og lagret.

JorEl

Når HW3 og FSD kjører smertefritt er kansje min 2018 S75D blitt noen år og vi kjøper en ny Tesla. Kanskje model Y, med FSD :)
Men tror heller at det vil ta lenger tid og at vi kommer til å få en 2.5 som fungerer enda bedre og at vi derfor er fornøyde med den bilen vi har. AP 2.5 virker bedre enn jeg fryktet, og jeg gleder meg over hvor kjekk den er å bruke, bare veien er merket skikkelig. Hadde tenkt å kjøpe Tesla uten AP, men er glad kona ville ha spaceship 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Jarletu

Sitat fra: Trond B på torsdag 06. desember 2018, klokken 10:31
Har bestillt Model X 75D. Er usikker på om jeg skal aktivere AP2. Hva synes dere som har autopilot, hadde dere betalt 41 000 for å få det i dag? Har adaptiv cruisekontroll i dag og ønsker det, men prisen er jo rimelig stiv dersom det er alt man bruker den til.. Det her haster litt å bestemme seg om da jeg skal få bilen snart.. Takk for all feedback!

Som direkte svar på ditt spørsmål:
JA!!!!!!

Det er vært vær krone, uten tvil.

Har en ny X75D med alt og det er utrolig digg.
Kjører ofte min gamle i3 (86000km, 4år)med adaptiv cc, tar meg selv i å ønske at jeg kjørte X'en isteden .
Kommer trolig til å bestille model 3 med AP(full pakke).
Kjøp med full AP og Lykke til med ny bil:)
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Trond B

Da må jeg bare få takke alle for fine innspill her. Dere teknofreaker har nå kostet meg 41K, men jeg angrer ikke ett sekund. Det fungerer som en drøm, og som en bonus så fungerer summons bra ut og inn av en trang garasje. herlig! :) Tok ikke FSD, selv om det var litt fristende for å få ny hardware. Får heller bytte ut bilen etter noen år om FSD tar av..

jorgror

Musk har lovet HW3 for FSD kjøpere fordi HW3 har vist seg nødvendig for FSD. En tanke man bør ha før man legger ut penger for FSD er at det kan ta lengte tid før det kommer til Norge. Dette kan også bety at det kan ta tid før man blir oppgradert til HW3.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

muggost

Hei, jeg er litt ny på det her: Er det sånn å forstå at en IKKE får adaptiv cruisecontrol og filholder hvis man ikke bestiller den pakka til 41.000?

Øyvind.h

Sitat fra: muggost på søndag 30. desember 2018, klokken 15:43
Hei, jeg er litt ny på det her: Er det sånn å forstå at en IKKE får adaptiv cruisecontrol og filholder hvis man ikke bestiller den pakka til 41.000?
Jepp
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sulle

Noen som vet hva FSD koster til X nå? Kostet 24 200,- til S i fjor på denne tiden.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

zbk

Det var ca det jeg betalte i alle fall, nå rett før jul.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Sulle

Hm, de skulle ha 41 800,- for å legge det til på M3-bestillingen...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

zbk

41800 er vel autopilot (EAP) og ikke FSD?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Sulle

Det stemmer forsåvidt, litt derfor jeg spør, men har altså fått denne prisen fra Tesla: EAP + FSD = 2*41800. Jeg var mentalt forberedt på å legge til ca.25000...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Sulle

Har fått korrigert pris fra Tesla: 25100 sammen med ny bil, 41800 for oppgradering i etterkant.
Da ble regnestykket som forventet:)
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA