Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Kjetil1986

Model 3 long range 2021

laleafa

Litte off-topic men har med vinterhjul å gjøre. Er det plass til 4stk dekk med felg 18" original i bagasjen med setene nede i en model 3? 

patron

Sitat fra: laleafa på torsdag 01. oktober 2020, klokken 12:23
Litte off-topic men har med vinterhjul å gjøre. Er det plass til 4stk dekk med felg 18" original i bagasjen med setene nede i en model 3?

Ja :)

Nytt medlem

Anbefaler folk å kjøpe vinterhjul fra tesla eller kjøpe egne i etterkant? Synes ikke prisen er spesielt god, selv med moms-fritak, og kunne tenkt meg noe litt mer unikt. Er det lite lurt mtp. garanti osv?

yurgh

Sitat fra: Nytt medlem på torsdag 22. april 2021, klokken 21:32
Anbefaler folk å kjøpe vinterhjul fra tesla eller kjøpe egne i etterkant? Synes ikke prisen er spesielt god, selv med moms-fritak, og kunne tenkt meg noe litt mer unikt. Er det lite lurt mtp. garanti osv?

Har blitt nevnt her at Tesla ikke vil gjøre firehjulskontroll/justering på uoriginale felger, iallefall

Ludde

Sitat fra: Nytt medlem på torsdag 22. april 2021, klokken 21:32
Anbefaler folk å kjøpe vinterhjul fra tesla eller kjøpe egne i etterkant? Synes ikke prisen er spesielt god, selv med moms-fritak, og kunne tenkt meg noe litt mer unikt. Er det lite lurt mtp. garanti osv?

Jeg landet på å kjøpe egne i etterkant. Nettopp av grunnene som du nevner. Jeg liker at bilen endrer seg litt fra sommer til vinter, og i forhold til tesla sine til over 30k, så ble det en del å velge i. I tillegg ville jeg ha 19" vinterfelger i stedet for 20". Kjørekomforten er bra på 19" synes jeg, så tror ikke 20" heller hadde vært så ille.

Jeg anbefaler å snakke med noen som kan dette når du velger felgene. Bilen er både kraftig og relativt tung, så noen billige kinafelger ville jeg ha styrt unna.
Tidligere ble det nevnt her inne på forumet at tesla nektet å ta firehjulskontroll med tredjepartsfelger, men jeg fikk tatt denne på min bil uten originalfelgene. Så tror de i så fall har firt litt på disse kravene.

Electric cars in Norway

Broom Benny hadde en artikkel om dette helt tilbake i 2015 og det er mange gode råd der.

https://www.tv2.no/a/7578609/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA