Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Erlend111

Sitat fra: GOS på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:41
Sitat fra: Erlend111 på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:40
Sikkert litt dumt spørsmål, og kanskje noen til og med har spurt om dette tidligere. Men, er det mulig å få levert uten sommerdekk?
Har lyst til å bruke vinterdekk/felgene fra Tesla, men sommerfelgene vil jeg gjerne bytte ut.

Nei, spurt om mange ganger før i løpet av de 5 årene jeg har vært her, og flere ganger etter Model 3 bestillinger startet


Søk før en spør er ett godt råd.

Ja, det var derfor jeg skrev at det sikkert var spurt om tidligere også.
Det var ikke et direkte spørsmål til deg så ikke obligatorisk å svare.

Tesla65

Fikk byttet fra Nokian R3 til Goodyear ultragrip ice 2 sound comfort.
Dekkstøy ble nesten helt borte.




Hvit P85 Solgt

greebo

Jeg er helt n00b på dekk, ser at Dekkmann har en kampanje igjennom TOCN med komplette vinterdekk til model 3: https://www.dekkmann.no/medlemsfordeler/tesla_owners_club_norway/komplette_vinterhjul_tocn.html
Er det noen som har erfaring som kan si om det er en god deal? Stusser litt på at det koster like mye som "orginal"-dekk fra Tesla.

Kjøpte egentlig vinterdekk igjennom Tesla, men de har selvfølgelig klart å rote til bestillingen og etter et halvt år med korrespondanse finner de ut at dekkene ikke finnes alikevel...

hemi

kjøper du av tesla, slipper du mva, aka instant 25%

Forstår ikke alle som kjøper ræva ettermarkedsfelger med plastikk sentreringsringer :o  (finnes mye bra, men da er du på 20-30-40k)

At vi får kjøpe vinterdekk/felger også mva fritt med bilen er gavepakke (som garantert blir borte på sikt)

Øyvind.h

#454
Sitat fra: hemi på torsdag 21. november 2019, klokken 15:13
kjøper du av tesla, slipper du mva, aka instant 25%

Forstår ikke alle som kjøper ræva ettermarkedsfelger med plastikk sentreringsringer :o  (finnes mye bra, men da er du på 20-30-40k)

At vi får kjøpe vinterdekk/felger også mva fritt med bilen er gavepakke (som garantert blir borte på sikt)
Årsaken til at jeg ikke gjør det er følgende:
1. Jeg opplever ikke kvaliteten på felgene Tesla leverer som spesielt god. I lys av manglende mva virker de rett og slett grovt overpriset. Derimot har jeg kjøpt rimelige tredjepartsfelger med korrekt senterhull (altså ingen ekstra ring) som har holdt seg i god stand (altså uten korrosjon etc) i flere sesonger. I den grad det har vært forskjell i kvalitet har det med andre ord vært i disfavør Tesla.
2. Jeg får de dekkene jeg vil ha. Foretrekker eksempelvis helt klart CVC6 eller 7 foran Nokian R2/R3. Det leverer ikke Tesla.
3. Jeg sparer masse penger. Komplett hjulsett med bedre dekk inkl. mva fikk jeg til 18k der Tesla skulle ha 28k eller noe sånt.
4. Annet design på hjulene. Jeg ville ha grå hjul på forrige bil. Det fikk jeg ikke hos Tesla.

Long story short - til S og X har jeg ikke anbefalt noen å kjøpe hjul fra Tesla. Du får bedre og rimeligere løsninger fra tredjepart.
Ikke har jeg hatt noe problemer med reklamasjon på oppheng, bremser eller annet med uoriginale hjul heller. Så utelukkende positiv erfaring.

Men obs - min erfaring er fra S og X. Det kan godt være situasjonen er annerledes for Model 3.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Carl Anton Stenling

Kjøpte aero 18 tommer med Nokian R3 fra Tesla og ble faktisk positivt overrasket over kvaliteten. Tesla har nok jobbet en del med å få ned vekten og luftmotstanden slik at de tilbyr noe litt annet enn den jevne dekksjappa.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum


Kjetil1986

Er det noen som har diameteren på denne jack paden? Må vite om den passer på garasjejekken min.
Model 3 long range 2021

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 30. september 2020, klokken 11:14
Er det noen som har diameteren på denne jack paden? Må vite om den passer på garasjejekken min.

Dersom du snakker om ReverseLogic sin så står det 63mm i diameter. De har høy og lav type.... her er den lave: https://reverselogic.us/tesla-jack-pad/Jack-Pad-for-Tesla-Model-3-p102248217
Tesla Model Y                         2021-

Kjetil1986

Takk skal du ha! Jack paden til min garasjejekken er på 62mm i diameter. Burde passe da...
Model 3 long range 2021

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 30. september 2020, klokken 13:21
Takk skal du ha! Jack paden til min garasjejekken er på 62mm i diameter. Burde passe da...
Ja, om den ikke passer helt kan du jo bare smi av en millimeter av plast/gummibelegget.
Tesla Model Y                         2021-

Kjetil1986

Kommer man forresten under en model 3 med en vanlig garasjejekk? Eller er man nødt til å ha en lavprofiljekk?
Model 3 long range 2021

hemi

Går fint på min, med gummipad under, men den er relativt lav alusak, ikke superlav,  men dog masseeeee klaring til TM3P.

Teslaen er ganske høy under.


jlan

Hvis 135mm er minimum, så går det ikke. Da trenger du et par plankebiter til å kjøre bilen oppå først.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA