Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

trykkertor

Da har felgenesamme vinkel i flaten mot mutter og no worries.
DekkSjekk kan tingene sine, så hvis de sier det, så stemmer det.

RuneW

Ja, jeg har fått skriftlig svar fra DekkSjekk at jeg kan bruke originalmutterene så da skulle den saken være grei!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Jeg fikk nye bolter fra Felgteknikk. Til og med to sett, da de ikke hadde sorte ved montering.

Men dette er Black Rhino, ikke PH.

gvh

Ser meg nødt til å stille et dumt spørsmål her:

Vil man kunne sette Aero felgkapsler fra sommerhjulene på vinterhjul man kjøper fra tredjepart? Jeg er fint lite interessert i å betale for 4 ekstra Aero når jeg knapt kommer til å bruke de som følger med, men tenker de kan være kjekke å ha om man skal ut og kjøre med tilhenger vinterstid og må spare på rekkevidden.

Handyman

Areokapslene griper om eikene i felgene og det skal nok mye til å finne en annen felg som er så lik at de passer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: gvh på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:48
Ser meg nødt til å stille et dumt spørsmål her:

Vil man kunne sette Aero felgkapsler fra sommerhjulene på vinterhjul man kjøper fra tredjepart? Jeg er fint lite interessert i å betale for 4 ekstra Aero når jeg knapt kommer til å bruke de som følger med, men tenker de kan være kjekke å ha om man skal ut og kjøre med tilhenger vinterstid og må spare på rekkevidden.

Nei, de vil ikke passe/får ikke festet dem.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Amoss

Sitat fra: gvh på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:48
Ser meg nødt til å stille et dumt spørsmål her:

Vil man kunne sette Aero felgkapsler fra sommerhjulene på vinterhjul man kjøper fra tredjepart? Jeg er fint lite interessert i å betale for 4 ekstra Aero når jeg knapt kommer til å bruke de som følger med, men tenker de kan være kjekke å ha om man skal ut og kjøre med tilhenger vinterstid og må spare på rekkevidden.

Mulig løsning:  Kjøp nye sommerfelger og sett dekkene over på disse. Kjøp nye vinterdekk som settes på de nå ledige aero-felgene.
Model S 85D

fredag

Sitat fra: gvh på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:48
Ser meg nødt til å stille et dumt spørsmål her:

Vil man kunne sette Aero felgkapsler fra sommerhjulene på vinterhjul man kjøper fra tredjepart? Jeg er fint lite interessert i å betale for 4 ekstra Aero når jeg knapt kommer til å bruke de som følger med, men tenker de kan være kjekke å ha om man skal ut og kjøre med tilhenger vinterstid og må spare på rekkevidden.

18" felgene til EVwheel Direct skal funke sammen med felgkapslene til Tesla.

https://evwheeldirect.com/collections/wheels/products/evt-wheel-for-tesla-model-3-18-inch
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

gvh

Takker og bukker for svar!

Like usikker på hvilken løsning jeg faktisk skal gå for, da. Penger koster det uansett, så det mest lettvinte er vel å bare kjøpe vinterdekk fra Tesla. Det kan jo tross alt være kjekt med Aerokapsler om man skal på langtur sommerstid også.

iloominaty

Tesla hadde sendt oss 21" Model X dekk til vår Model 3...

Noen som har opplevd det samme?

jorgror

Sitat fra: iloominaty på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:58
Tesla hadde sendt oss 21" Model X dekk til vår Model 3...

Noen som har opplevd det samme?

Ikke helt det samme, men jeg fikk to sett med vinterdekk. Var styr å få ordnet opp i det også.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Erlend111

Sikkert litt dumt spørsmål, og kanskje noen til og med har spurt om dette tidligere. Men, er det mulig å få levert uten sommerdekk?
Har lyst til å bruke vinterdekk/felgene fra Tesla, men sommerfelgene vil jeg gjerne bytte ut.

trykkertor

Sitat fra: gvh på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:23
Det kan jo tross alt være kjekt med Aerokapsler om man skal på langtur sommerstid også.
Spørs hvor mye de kapslene har å si.
Hør hva han mener i denne videoen fra 2min10sek

https://youtu.be/tZoSc8AZKtw

Handyman

Sitat fra: Erlend111 på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:40
Sikkert litt dumt spørsmål, og kanskje noen til og med har spurt om dette tidligere. Men, er det mulig å få levert uten sommerdekk?
Har lyst til å bruke vinterdekk/felgene fra Tesla, men sommerfelgene vil jeg gjerne bytte ut.
Nei det er ikke mulig. Sommerdekk er standardutstyr og vinterhjul er ekstrautstyr og ikke alternativ til sommer dekk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: Erlend111 på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:40
Sikkert litt dumt spørsmål, og kanskje noen til og med har spurt om dette tidligere. Men, er det mulig å få levert uten sommerdekk?
Har lyst til å bruke vinterdekk/felgene fra Tesla, men sommerfelgene vil jeg gjerne bytte ut.

Nei, spurt om mange ganger før i løpet av de 5 årene jeg har vært her, og flere ganger etter Model 3 bestillinger startet


Søk før en spør er ett godt råd.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA