Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

P85TMS

#330

hemi

de ser bra ut, men med 14k i felger + prisen for R3 i 19" + TPMS, hva havner du på da?

P85TMS

Sitat fra: hemi på fredag 08. februar 2019, klokken 23:17
de ser bra ut, men med 14k i felger + prisen for R3 i 19" + TPMS, hva havner du på da?
Aner ikke pris på R3. 10-12k kanskje? De passer ikke mitt vinterbruk. Jeg vil ha gode bremseegenskaper på våt vei og har kjøpt Continental TS 850 P. Dekket vant Auto/Motor/Sport vinterdekk test 2018 og ble klasifisert som ekstremt sikkert og presist på våt vei, men ifølge verdensmesterne her inne så kommer jeg ikke ut av gårdsrommet uten Hakka R3 eller CVC7.

Flyttet felgposten min til felgtråden, så kan vi ta evt. videre diskusjon der.

Toalmar

Sitat fra: P85TMS på lørdag 09. februar 2019, klokken 08:58
Aner ikke pris på R3. 10-12k kanskje? De passer ikke mitt vinterbruk. Jeg vil ha gode bremseegenskaper på våt vei og har kjøpt Continental TS 850 P. Dekket vant Auto/Motor/Sport vinterdekk test 2018 og ble klasifisert som ekstremt sikkert og presist på våt vei, men ifølge verdensmesterne her inne så kommer jeg ikke ut av gårdsrommet uten Hakka R3 eller CVC7.
:+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Me neither. Kjørt en vinter på slike gamle harde dekk, er som å gå med lakksko på snøføre i mildvær. Kommer nok frem grunnet firehjulstrekken, men slenger i svinger og lang bremsestrekning. To vintre til når de bikker sju :-$
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

bno

#335
@Medic ref. https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=44193.0


Sitat fra: Medic på søndag 10. februar 2019, klokken 08:13
Noen som vil kjøpe "løse" dekk til org. 19" som bilen kommer med ? Nokian R2 til 19"

Såfall er dette 60-70% rabatt, jeg jeg selger de jeg har kjøpt inn til min bil, da jeg avbestiller min Tesla M3, etter å ha sponset de med reservasjon siden 31.3.16 og bestilte 6.12, og ikke hørt en dritt etterpå.
Min lille protest mot hvordan Tesla behandler lojale kunder

Se her:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=139900538
Det kan jeg forstå godt. Det samme skjedde meg meg inntil 4.2.19 da jeg tok affære urderer nå kansellering. Reserverte og bestilte samme datoer. Beklager digresjonen...Fokuset deres var på nye kunder det gjør meg pisset off.

ganton

Tror det er ganske mange som ennå ikke har hørt noe, samme datoer som dere og ikke hørt annet enn en mail som sier at jeg ikke har fyllt inn punkter som ikke stemmer. Ikke så krise for min del, men kan skjønne at det er litt frustrerende å se at kunder som har reservert og bestilt i des.  med stor sannsynlighet får bilen tidligere enn oss. Ble ledd av i 2016 for å låne Tesla 10000 / reservere så tidlig og jammen fikk de rett :-). For å dra tråden inn igjen, har tenkt å bestille R3 på originale 18" Aero (bestilt 19" felger), håper det lar seg gjøre .
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

RuneW

#337
I dag var jeg på Dekk Sjekk i Askim og hentet vinterhjulene.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

De er litt skarpe i kantene og jeg syntes de virket tunge (var ubehagelig å løfte uten hansker).

Nå skal det sies at jeg aldri har løftet så store hjul før. De største hjulene jeg har hatt er 16-tommerene på vår Ford Galaxy (disse hjulene er i tillegg smalere), så det er godt mulig at det er helt normal vekt...  :)

Så nå er i alle fall DEN biten på plass! Da er det bare bilen igjen  ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Jeg har planer om å bytte hjul selv når jeg henter bilen, så for å gjøre livet litt lettere for meg selv har jeg handlet litt utstyr til dette...

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Onde tunger vil muligens hevde at det hadde vært billigere å kjøpe originale hjul fra Tesla og de har selvsagt rett.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ok67

Alle argument for å kjøpe meir (kvalitets)verktøy er gode argument  :D
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ladov

Den momentnøkkelen på bildet lignet veldig på den jeg har i kjelleren, biltema? ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Sitat fra: Medic på søndag 10. februar 2019, klokken 08:13
Noen som vil kjøpe "løse" dekk til org. 19" som bilen kommer med ? Nokian R2 til 19"

Såfall er dette 60-70% rabatt, jeg jeg selger de jeg har kjøpt inn til min bil, da jeg avbestiller min Tesla M3, etter å ha sponset de med reservasjon siden 31.3.16 og bestilte 6.12, og ikke hørt en dritt etterpå.
Min lille protest mot hvordan Tesla behandler lojale kunder

Se her:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=139900538
Kondolerer! Er sikker på du går glipp av en fantastisk bil - og all irritasjon/utålmodighet er ufattelig raskt glemt når man bare får bilen. Men hva er det du vil høre fra de? De har jo allerede informert om levering feb/mars. Er det bare fordi andre har hørt noe du er misfornøyd? Er vel ikke noe poeng å klage før de eventuelt passerer lovet levering? Og vil du noe er det bare å ringe delivery, de svarte meg på under 30 sek i går.

Vet ikke om du har kjøpt ny bil før, men jeg har ikke akkurat hørt mer fra andre, for å si det slik. Går og venter på to biler i slutten av mnd nå, og det er kun Tesla som har latt høre fra seg, og uventet raskt for min del. KIAen er det fullstendig taushet rundt, selv om den skal være i landet om 11 dager.

Vesel

Sitat fra: RuneW på torsdag 14. februar 2019, klokken 22:50
Jeg har planer om å bytte hjul selv når jeg henter bilen, så for å gjøre livet litt lettere for meg selv har jeg handlet litt utstyr til dette...

Onde tunger vil muligens hevde at det hadde vært billigere å kjøpe originale hjul fra Tesla og de har selvsagt rett.
Batterimuttertrekker hjelper masse på hvor raskt og lett hjulskift går. Brukte sånne momentstaver som du har fra Biltema og bare peiset på med max moment fra Ryobi-muttertrekkeren, men da knakk jeg hjulbolten. De stavene virker jo søren ikke.  >:( Var bedre å bare ha muttertrekkeren innstilt på laveste moment, uten noe ekstra, selv om det egentlig er for høyt.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Handyman

Sitat fra: Vesel på fredag 15. februar 2019, klokken 03:29
Sitat fra: RuneW på torsdag 14. februar 2019, klokken 22:50
Jeg har planer om å bytte hjul selv når jeg henter bilen, så for å gjøre livet litt lettere for meg selv har jeg handlet litt utstyr til dette...

Onde tunger vil muligens hevde at det hadde vært billigere å kjøpe originale hjul fra Tesla og de har selvsagt rett.
Batterimuttertrekker hjelper masse på hvor raskt og lett hjulskift går. Brukte sånne momentstaver som du har fra Biltema og bare peiset på med max moment fra Ryobi-muttertrekkeren, men da knakk jeg hjulbolten. De stavene virker jo søren ikke.  >:( Var bedre å bare ha muttertrekkeren innstilt på laveste moment, uten noe ekstra, selv om det egentlig er for høyt.
Skjønner ikke helt. Brukte du momentnøkkelen eller brukte du den ikke?
Hvis man skal bruke momentnøkkel, skal man bare tekke mutter/bolt forsiktig til, for så å stramme med momentnøkkelen til rett moment. Da skal ingenting bli ødelagt, så sant momentnøkkelen fungerer og er riktig innstilt (viktig å skille mellom Nm og lb-ft)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: ladov på torsdag 14. februar 2019, klokken 23:07
Den momentnøkkelen på bildet lignet veldig på den jeg har i kjelleren, biltema? ;)

Jepp! Tror den er grei nok til dette bruket, Biltema eller ikke... Om jeg ender opp på 168 eller 175 newtonmeter er vel ikke kritisk... Bedre enn å ta det på feelingen (som er alternativet...).

Sitat fra: ok67 på torsdag 14. februar 2019, klokken 22:54
Alle argument for å kjøpe meir (kvalitets)verktøy er gode argument  :D

Man (i alle fall jeg) blir i godt humør av kvalitetsverktøy (jeg tenker da på Makitaen og ikke på Biltema-verktøyer...)

Sitat fra: Vesel på fredag 15. februar 2019, klokken 03:29
Batterimuttertrekker hjelper masse på hvor raskt og lett hjulskift går. Brukte sånne momentstaver som du har fra Biltema og bare peiset på med max moment fra Ryobi-muttertrekkeren, men da knakk jeg hjulbolten. De stavene virker jo søren ikke.  >:( Var bedre å bare ha muttertrekkeren innstilt på laveste moment, uten noe ekstra, selv om det egentlig er for høyt.

Ja, jeg er litt usikker på disse moment-stavene. Kommer til å stille Makitaen på laveste moment og bruke den "minste" momentstaven i første omgang. Må jo uansett ettertrekke med moment-verktøyet.

Det som er deilig med en litt "kapabel" muttertrekker er å lett få AV hjulboltene  :D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA