Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

HalvorV

Sitat fra: bno på fredag 08. februar 2019, klokken 06:55
Mye god info her. Takk dere!
Men ville nevne for ordens skyld geografisk avhengighet. I Stavanger blir grep på rørr og våt avsfalt om vinteren primært utslagsgivende før det spesifikke. Da er det ift. motor testen Goodyear som gjelder.

Min konklusjon også.
Tesla Model Y Perfomance

kc

Sitat fra: Sindre Markussen på fredag 08. februar 2019, klokken 12:56
Jeg har bestilt R3 18" igjennom tesla for 15600 kr. Hvilke felger er det som blir med der?

18" aero

ToWalkOrDrive

Sitat fra: HalvorV på fredag 08. februar 2019, klokken 13:07
Sitat fra: bno på fredag 08. februar 2019, klokken 06:55
Mye god info her. Takk dere!
Men ville nevne for ordens skyld geografisk avhengighet. I Stavanger blir grep på rørr og våt avsfalt om vinteren primært utslagsgivende før det spesifikke. Da er det ift. motor testen Goodyear som gjelder.

Min konklusjon også.

Men er det sånn at en ikke kan få tak i Goodyear for 19" (til Performance)? Prøvde å søke, men fant ikke passende dimensjoner med tanke på 235 / 40 - 19".
Tesla Model Y                         2021-

HalvorV

Jeg har 18" til Performance, sjekket ikke om 19" var tilgjengelig.
Tesla Model Y Perfomance

Tom

Sitat fra: Sindre Markussen på fredag 08. februar 2019, klokken 12:56
Jeg har bestilt R3 18" igjennom tesla for 15600 kr. Hvilke felger er det som blir med der?
Areo.. samme som følger bilen vist du ikke oppgraderte felger

Handyman

Sitat fra: HalvorV på fredag 08. februar 2019, klokken 13:49
Jeg har 18" til Performance, sjekket ikke om 19" var tilgjengelig.
Viktig å informere om at Tesla kun leverer 20'' til Performance.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HalvorV

Korrekt, men det betyr ikke at vi ikke kan bruke 18"
Tesla Model Y Perfomance

Handyman

Sitat fra: HalvorV på fredag 08. februar 2019, klokken 15:07
Korrekt, men det betyr ikke at vi ikke kan bruke 18"
Nei, men for de som ikke har satt seg godt inn i det, er det vesentlig info.
Må vel foreløpig skaffes fra USA til en vesentlig høyere pris en Teslas 18''. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

P85TMS

Godt å se at det faktisk er noen som tenker på hvordan og hvor dekkene skal brukes før de handler og ikke bare handler dekk til de siste 200m opp mot hytta en dag i året. Dere som fabler om mellomeuropeiske og interkontinentale vinterdekk kan ta dere en bolle.

@ HalvorV
Lite tips. Vær forsiktig første gang du setter de hjulene på bilen din. Hvis balansevektene står litt feil så tar de i bremsekaliperene. Sett dem på og snu dem forsiktig rundt  og sjekk før du bolter fast og kjører. Litt kjipt å måtte omlakkere kalipere og felger. Du kan forsåvidt måle før du setter dem på også, men det er litt vanskelig å få målt fra senter felg. Du trenger ø430mm klaring for bremsene bak.

HalvorV

Will do!
Er klar over minimal klaring  :+1:
Tesla Model Y Perfomance

jj44nn

18" vinterhjul til Tesla Model 3! Turbin/Conti 7 - kun 13990,- ink TPMS!

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=44151.0
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Toalmar

Hvordan takler Tesla uoriginale TPMS?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HCO

Sitat fra: Toalmar på fredag 08. februar 2019, klokken 17:12
Hvordan takler Tesla uoriginale TPMS?

TPMS er standardisert. Jeg tipper Tesla handler der de får best pris...
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Toalmar

Sitat fra: HCO på fredag 08. februar 2019, klokken 17:46
TPMS er standardisert. Jeg tipper Tesla handler der de får best pris...
Mulig de er standarisert, men når jeg hadde en runde for å sjekke priser på uoriginale felger og dekk så var det faktisk ett sted de var klare på at TPMS sensorene var fra ett merke som het ..... fordi av erfaring så var det ikke noe problem med dem
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

P85TMS

Tesla benytter 433Mhz sensorer og har i hovedsak benyttet VDO/Continental. De benytter ett system som leser programerte sensorer og ikke behøver noen programering i bilen. Enhver dekksjappe bør ha både verktøy til å lese, klone og programere nye sensorer. Og sier de at dette er vanskelig og/eller skal ha betalt for det, så finn en annen plass å handle.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA