Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

olavxxx

Ville vurdert org 20" med Nokian hvis mulig. Men jeg kjøpte TSW Nurburgring 19' med R3 for 26.000.

Men du kan selge org hjulsett ditt.

Krizz

De har vist 235 / 35 20 Nokian R3 på performance felgene ja, bilene står i lillestrøm med dette nå.

Krizz

Sitat fra: olavxxx på fredag 25. januar 2019, klokken 18:33
Sitat fra: rr2000 på fredag 25. januar 2019, klokken 03:49
Sitat fra: noGas på fredag 11. januar 2019, klokken 11:13
Hei,
Hadde akkurat en lenger samtale med Tesla delivery angående vinterdekk til min Performance. I følge hun jeg snakket med er det kun OEM 20" vinterdekk som passer. Jeg snakket med 3 forskjellige representanter hos salg og levering.
Dette betyr at jeg kommer til å søke etter en 3. parts løsning, 19" PH Turbin med Nokian.
Fikk nylig telefon om levering av performance og eneste vinterdekktilbud var orginale 20" felger, og man kunne få Nokian R3, prisen tror jeg var 31` elller 34` (hørte ikke helt etter)
Bare pirelli sz2 I den dimm

Du kan ikke vise dette vedlegget.

18650

R3 på 20! Ukas beste nyhet. Nydelig beskjed å få ved inngangen til helgen.  :+1:

olavxxx

Hadde kjøpt de.
Så solgt sommerhjul til LR eiere som tar vinterdekk på org 18". Deretter kjøpt fetere sommerhjul.

dandaman

Sitat fra: RuneW på torsdag 24. januar 2019, klokken 12:12
Er på nippet til å bestille hjulpakke fra Dekksjekk nå, men så ser jeg de skriver:

"Reklamasjon må skje skriftlig innen 8 dg fra fakt.dato. Ettertrekk hjulene etter ca 30 km. Max 12kg. Sjekk lufttrykk
hver mnd. Lettm.felger bør håndvaskes ukentlig med mild såpe for å fjerne bla bremsestøv. Høyttrykkspyler skader
lakken !!
"

Er dette virkelig vanlig for lettmetallfelger eller er det noe ordentlig drit de selger? Jeg har brukt høyttrykksspyleren på lettmetallfelger (både originale og tredjeparts) i 15 år og aldri opplevd lakkskader pga dette.
Sitat fra: gr på fredag 25. januar 2019, klokken 08:46
Sitat fra: hemi på torsdag 24. januar 2019, klokken 23:33
120-140nm er vanlig (konen låser)

veldig sjelden noen hjul over det, også på bane.
Altså...

Dette handler om dimensjoner, moment øker alltid med dimensjon, siden poenget er å oppnå samme forspenning tross økning i dimensjon/styrke.

110-120Nm er normalt på M12, men Tesla bruker M14, og da er 175Nm helt normalt.

Mange, iallfall fra vanlige personbiler, vil nok oppdage at de går fra 17 eller 19mm bolthoder/muttere til 21mm på Tesla (igjen, iallfall på X).

Hvis Dekksjekk har felger som ikke tåler mer enn 120Nm, så har de ingenting på en Tesla å gjøre...

Ønsker å komme med en kommentar her, det som står nederst på fakturaen vår er en generell tekst vi skrev for mange år siden (kanskje 10-15 år siden), og jeg innser nå at denne er veldig spissformulert, feilaktig og utdatert.

Tanken bak teksten var at man ikke skulle bruke for sterke vaskemidler som kanskje kan skade lakken (f.eks sterk felgrens), bruke altfor høyt tiltrekkingsmoment, og at man måtte reklamere på en vare innen rimelig tid hvis dette var tilfelle.

Selvfølgelig tåler felgene vi selger høytrykksspyling og riktig tiltrekkingsmoment.

Vi selger akkurat de samme PH Turbin-felger som alle andre, og vi alene har solgt ca 900 felger til Model S, og ca 2-300 til Model X siden 2014 (kun PH Turbin). Uten en eneste reklamasjon. (og det er ikke fordi det har skjedd innen 8 dager som vi har skrevet, så strenge er vi absolutt ikke...)  :)

Denne teksten skal vi få endret så fort som mulig. Takk RuneW og gr for å ha påpekt dette så jeg kan få ræva i gir....  ;)

Mvh Dan - Dekk Sjekk AS




olavxxx

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Da er mine TSW Nurburgring 19" med R3 på lager hos leverandør :)


RuneW

Sitat fra: dandaman på fredag 25. januar 2019, klokken 21:16
Denne teksten skal vi få endret så fort som mulig. Takk RuneW og gr for å ha påpekt dette så jeg kan få ræva i gir....  ;)

Mvh Dan - Dekk Sjekk AS

Godt å høre! Dere har forresten ikke vurdert å sette opp en "mobil hjulskiftservice" på utsiden av uleveringsstedet ved Lillestrøm når det står på som verst?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ikesrm

Har bestilt Performance og ble tilbudt 20" med vinterdekk til kroner 31k. Kun 20" som var mulig og er det eneste som passer fra Tesla ihvertfall. Syntes det er litt drøyt men og kanskje hadde ikke LR vært så dumt allikevel.

hemi

Enig med siste taler, dette er utpressing for felger vi ikke vil ha.

PH turbin og endel av det som selges ettermarked er ekstremt lite lekkert å se på også.

Sitter og vingler og har ikke klart å bestemme meg for hva jeg gjør med vinterhjul.



daktari

Fint lite gummi på 20", men komforten var allikevel bra. Kan bekrefte at Nokian leverer vinterdekk, Kjørte på Hakka R3 i dag.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bno

Sitat fra: hemi på mandag 28. januar 2019, klokken 15:32
Enig med siste taler, dette er utpressing for felger vi ikke vil ha.

PH turbin og endel av det som selges ettermarked er ekstremt lite lekkert å se på også.

Sitter og vingler og har ikke klart å bestemme meg for hva jeg gjør med vinterhjul.
Enig, men det minst lekre er Aero felgene både med og uten platikk  :)

olavxxx

Jeg hentet felgene mine i dag, betalte 26.000 for komplett hjulsett med R3 i 19", da var det med TPMS; sorte muttre, sentreringsringer og felgene er da TSW Nurbergring 19", dekkene er Nokian R3 235/40-19.

Jeg har funnet spesifikasjoner på OEM 20", 19" TSW Nurbergring er 3,74 Kg lettere per felg enn original 20".
Dette er jo da mye rotasjonsmasse spart.
Jeg vet ikke forskjellen i vekt i dekkene, antageligvis veier 19" vs 20" noen hundre gram mer (kanskje 0.5 kg maks?).

Klart at man kan si at det er urettferdig å sammenligne 19" mot 20"; men Tesla nektet å selge meg 19" til performance på grunn av mindre klarering enn SVV krever. I tillegg hadde de bare pirelli til 20" når de ringte meg, så det var jo helt uaktuelt.

Men selvsagt kan jeg også sammenligne mot OEM 19", da blir differansen 2 kg per felg.
Det er også ganske mye rotasjons-masse spart mot OEM 19".

Men for de som har LR, ville jeg personlig tatt 18" aero og fått vinterdekk på de (CVC7 eller R3), så ville jeg kjøpt noen ettermarkeds sommerfelger.

kTesla

Sitat fra: olavxxx på mandag 28. januar 2019, klokken 22:29

Men for de som har LR, ville jeg personlig tatt 18" aero og fått vinterdekk på de (CVC7 eller R3), så ville jeg kjøpt noen ettermarkeds sommerfelger.

Kan du anbefale noen ettermarkeds sommerfelger? Sitter å debatterer akkurat dette du nevner, da har jeg jo ca 28500 kroner å bruke på vinterdekk, omlegging, og sommerhjul. Istedenfor å bruke 12500 på oppgradering fra 18-19, og så bruke ca 16000 på originale vf. For så mye bør man vel få noen ganske så fine 19''ere?

«Dilemmaet» mitt videre er at jeg også liker de originale 19''erne veldig godt, men skal på skikkelig langtur i sommer så kanskje det ville vært mer effektivt å ha originale 18'' sommer med deksel frem til etter turen.

bno

Det var også mitt dilemma og valgte å bestille disse fremfor 3dj part.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA