Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Vesel

#240
Jeg avbestilte fra Dekksjekk og kjøper hos Fevik dekk i hjembyen min istedet. De skulla ha også ha 500 kr for kryssbytte. Blir 900 kr mer enn hos Dekksjekk, men blir jo mye lettere for meg så nært mtp sommerdekk på mars-føre. Vil jo helst ikke risikere å måtte ha bilen parkert i en uke eller mer når jeg får den. Dessuten er det lettere dersom det skulle oppstå problemer i ettertid.

Fevik dekk skulle få inn felgene i sølv i midten av februar. Var bare å komme innom da og avtale tidspunkt og kjøp, såvidt jeg forstod. De hadde visst solgt en pall med disse hjulene (eller mente han felgene?) allerede, hvor enn mange det nå er.

Nå skulle jeg bare hatt center caps med Tesla-logo. Disse er rimelige og ser bra ut, men er jo bare no klister-greier. Faller sikkert av etter en halv sesong. Kanskje disse passer, men svart bakgrunnsfarge blir litt feil når felgene er i sølv. Andre forslag?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Tom

Står og at du ska etter trekke med max 12 kg(120 nm)
Model 3 skal hjul trekkes med 174 nm

trykkertor

#242
Har du en kilde på det?
Trodde alufelger var årsaken til at vi normalt stoppet på 120nm.

hemi

120-140nm er vanlig (konen låser)

veldig sjelden noen hjul over det, også på bane.

trykkertor

Hmmmmm..... ser nå på et google søk at mange sider gir 174nm som spec på Model 3 sitt moment.

RuneW

Sitat fra: trykkertor på torsdag 24. januar 2019, klokken 23:43
Hmmmmm..... ser nå på et google søk at mange sider gir 174nm som spec på Model 3 sitt moment.

Dette er jo kanskje litt greit å få på klarlagt før man setter igang å bytter hjulene sine...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Det er 175 Nm på S og den har da vitterlig lettmetallfelger

Handyman

Sitat fra: trykkertor på torsdag 24. januar 2019, klokken 22:46
Har du en kilde på det?
Trodde alufelger var årsaken til at vi normalt stoppet på 120nm.
Står beskrevet i den amerikanske Owners Manual ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

rr2000

Sitat fra: noGas på fredag 11. januar 2019, klokken 11:13
Hei,
Hadde akkurat en lenger samtale med Tesla delivery angående vinterdekk til min Performance. I følge hun jeg snakket med er det kun OEM 20" vinterdekk som passer. Jeg snakket med 3 forskjellige representanter hos salg og levering.
Dette betyr at jeg kommer til å søke etter en 3. parts løsning, 19" PH Turbin med Nokian.
Fikk nylig telefon om levering av performance og eneste vinterdekktilbud var orginale 20" felger, og man kunne få Nokian R3, prisen tror jeg var 31` elller 34` (hørte ikke helt etter)
P85D

geear

Sitat fra: hemi på torsdag 24. januar 2019, klokken 23:33
120-140nm er vanlig (konen låser)

veldig sjelden noen hjul over det, også på bane.
Altså...

Dette handler om dimensjoner, moment øker alltid med dimensjon, siden poenget er å oppnå samme forspenning tross økning i dimensjon/styrke.

110-120Nm er normalt på M12, men Tesla bruker M14, og da er 175Nm helt normalt.

Mange, iallfall fra vanlige personbiler, vil nok oppdage at de går fra 17 eller 19mm bolthoder/muttere til 21mm på Tesla (igjen, iallfall på X).

Hvis Dekksjekk har felger som ikke tåler mer enn 120Nm, så har de ingenting på en Tesla å gjøre...

Skvulp

Ny utfordring! Bilen utleveres i Drammen, vet ikke om jeg tør å kjøre til Oslo på sommerdekk
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

hemi

min skal også plutselig i drammen, og ingenting av det som ble avtalt forrige tlf, som jeg skulle få skriftlig på mail var lagt inn...

olavxxx

Sitat fra: rr2000 på fredag 25. januar 2019, klokken 03:49
Sitat fra: noGas på fredag 11. januar 2019, klokken 11:13
Hei,
Hadde akkurat en lenger samtale med Tesla delivery angående vinterdekk til min Performance. I følge hun jeg snakket med er det kun OEM 20" vinterdekk som passer. Jeg snakket med 3 forskjellige representanter hos salg og levering.
Dette betyr at jeg kommer til å søke etter en 3. parts løsning, 19" PH Turbin med Nokian.
Fikk nylig telefon om levering av performance og eneste vinterdekktilbud var orginale 20" felger, og man kunne få Nokian R3, prisen tror jeg var 31` elller 34` (hørte ikke helt etter)
Bare pirelli sz2 I den dimm

hemi

de har fått nokian til å lage dekk i dimmen

de nekter også levere den på vinterdekk og sommergummi løst, de nekter dog å selge deg de løst

så hvis jeg kjøper 20" nå på vinter, og får refferal felgene jeg venter på... så har jeg 3!! sett like 20" jeg hadde tenkt å bruke org 20" på vinter.

Aner ikke hva jeg skal gjøre egentlig. bruke 31000 på flere felger jeg ikke synes er helt wow er meg litt i mot. Blir vel uorg gjerrigknark greier i første omgang.

olavxxx


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA