Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: RuneW på onsdag 16. januar 2019, klokken 22:17
Sitat fra: leifarneb på onsdag 16. januar 2019, klokken 20:33
Dekk Sjekk AS i Askim har pakketilbud på 19", PH Turbin, CVC piggfrie og TPMS til 14990 ferdig montert. Passer til Performance og vanlig LR.
ilt der... leveres midten til slutten av februar.

Hmm 18" turbin-pakke til 13.990:
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

Lurer på om det går an å ta med hjul inn til TM3-levering, få et sted under tak og bytte selv der og da?
Det tror jeg neppe er mulig i og med de planlegger å levere ut et stort antall biler i stort tempo.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Vesel

#226
Nå har jeg også fått bestilt vinterhjul fra Dekksjekk, med kryssbytte av felger/dekk. Totalt 14500 kr. Vil da få bilens medfølgende dekk på PH Turbin II i sølv og ContiVikingContact 7 på de medfølgende 18" aero-felgene. Måtte betale 500 kr ekstra for kryssbytte. 10% av kjøpesummen i depositum for reservasjon.
Så da får jeg de fine felgene på sommeren, mens de mer tildekte og energieffektive vil brukes på vinteren når det trengs mest. Blå bil med turbinfelger i sølv blir nydelig.  :D
2900 kr i MVA tilbake til samfunnet istedetfor rett i lommene til aksjonærene i et stort amerikansk selskap.  :+1:

Håper på plussgrader og bart føre når jeg får bilen så jeg kommer meg fra Sørlandet til Østfold på sommerdekk.  ::)

Ifølge TOCN skal det ikke være noe problem med uoriginale felger når det gjelder garanti så lenge alle dimensjoner er identiske med de originale.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Amoss

Sitat fra: Vesel på lørdag 19. januar 2019, klokken 09:52
Håper på plussgrader og bart føre når jeg får bilen så jeg kommer meg fra Sørlandet til Østfold på sommerdekk.  ::)

Vel, ville ikke satset for mye på det akkurat :p

Tror du bør vurdre å enten få bilen levert på Lillestrøm og kjøre *svært* pent og forsiktig med snøsokker, eller få dem til å sende dekk og felger til en lokal dekkomlegger som kan ta byttejobben.

... eller be om så sen levering som mulig så du faktisk kan håpe på sommerdekkføre.
Model S 85D

Vesel

Sitat fra: Amoss på lørdag 19. januar 2019, klokken 10:03
Vel, ville ikke satset for mye på det akkurat :p

Tror du bør vurdre å enten få bilen levert på Lillestrøm og kjøre *svært* pent og forsiktig med snøsokker, eller få dem til å sende dekk og felger til en lokal dekkomlegger som kan ta byttejobben.

... eller be om så sen levering som mulig så du faktisk kan håpe på sommerdekkføre.
Har tenkt tanken på å få den levert til Lillestrøm istedet.

Med mindre mars måned i år blir like kald som i fjor bør det vel gå maks et par dager før det er minst 3 grader og bart før hele veien. De store hovedveiene er nesten alltid bare å fine når det ikke snør, men kan være et problem om jeg må kjøre noe særlig på småveier.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

enjikaka

Sitat fra: Tesla Espen på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:30
Jeg fikk beskjed om at det skulle være Norges varemesse i Lillestrøm dem skulle bruke som utleveringssted.

Oh? Jeg bor på Skøyen og det finnes en Tesla-verksted (butikk også?) der. Jeg tok for givet at jeg ville få min Model 3 utlevert der. Kjedelig hvis jeg må ta meg til Lillestrøm.  :-\
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

Handyman

Sitat fra: enjikaka på lørdag 19. januar 2019, klokken 23:41
Sitat fra: Tesla Espen på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:30
Jeg fikk beskjed om at det skulle være Norges varemesse i Lillestrøm dem skulle bruke som utleveringssted.

Oh? Jeg bor på Skøyen og det finnes en Tesla-verksted (butikk også?) der. Jeg tok for givet at jeg ville få min Model 3 utlevert der. Kjedelig hvis jeg må ta meg til Lillestrøm.  :-\
Drøye 20 minutter med tog er jo ingenting. Det er mange som må reise flere timer for utlevering.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jkirkebo

Sitat fra: enjikaka på lørdag 19. januar 2019, klokken 23:41
Sitat fra: Tesla Espen på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:30
Jeg fikk beskjed om at det skulle være Norges varemesse i Lillestrøm dem skulle bruke som utleveringssted.

Oh? Jeg bor på Skøyen og det finnes en Tesla-verksted (butikk også?) der. Jeg tok for givet at jeg ville få min Model 3 utlevert der. Kjedelig hvis jeg må ta meg til Lillestrøm.  :-\

På Skøyen er det plassmangel så det holder. Ikke noe sted man kan utlevere nye biler, de har nok med å få plass til bilene som er på verksted samt loanerne. Ikke har de lokaler til å drive utlevering heller.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RuneW

Sitat fra: Vesel på lørdag 19. januar 2019, klokken 09:52
Nå har jeg også fått bestilt vinterhjul fra Dekksjekk, med kryssbytte av felger/dekk. Totalt 14500 kr. Vil da få bilens medfølgende dekk på PH Turbin II i sølv og ContiVikingContact 7 på de medfølgende 18" aero-felgene. Måtte betale 500 kr ekstra for kryssbytte. 10% av kjøpesummen i depositum for reservasjon.

En god plan/løsning! Turbinfelgene er definitivt mye penere og bør brukes om sommeren  :)

Men hvordan du dette i praksis? Skal du kjøre bilen på sommerdekk/aero til Dekksjekk, der de vil kryssbytte for deg?

Jeg tenkte å kjøpe samme pakke, men tør ikke annet enn å ta med hjulene og bytte ved utlevering. Så må jeg finne noen som kan kryssbytte i etterkant.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Toalmar

Sitat fra: Vesel på lørdag 19. januar 2019, klokken 09:52
Nå har jeg også fått bestilt vinterhjul fra Dekksjekk, med kryssbytte av felger/dekk. Totalt 14500 kr. Vil da få bilens medfølgende dekk på PH Turbin II i sølv og ContiVikingContact 7 på de medfølgende 18" aero-felgene. Måtte betale 500 kr ekstra for kryssbytte. 10% av kjøpesummen i depositum for reservasjon.
Jeg kommer nok også til å gå for tilsvarende løsning. Om det blir fra Dekksjekk i Askim tror jeg ikke da det blir litt langt å kjøre. Håper å få til en tilsvarende avtale med ett dekkfirma nærmere mitt bosted. Ettersom jeg ikke bestilte bil før i begynnelsen av januar så tror jeg vel ganske sikkert at bilen ikke leveres før slutten av mars tidligst og da kan det hende jeg kan kjøre hjem på sommerdekk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Vesel

#234
Sitat fra: RuneW på søndag 20. januar 2019, klokken 01:17
Men hvordan du dette i praksis? Skal du kjøre bilen på sommerdekk/aero til Dekksjekk, der de vil kryssbytte for deg?
Har noen alternativer.

  • Letteste er kanskje bare å vente på mildvær og bart føre. Med mindre det blir like kald vinter som i fjor, så tar det vel i mars bare noen få dager.
  • Kan kjøre med snøsokker eller kjettinger, som Amoss foreslo.
  • Jeg kan også jekke opp bilen på lift i garasjen til en kamerat, demontere hjulene og kjøre dem til Askim i bilen jeg kjører i dag. Får aldri plass til 8 så store hjul i den lille bilen så må finne ut noe. Kan f.eks. låne en pickup eller tilhenger istedet.
  • Eller jeg kan bare kjøpe fra Fevik dekk istedet, som holder til i hjembyen min. Var ikke klar over at de også solgte samme hjulpakke da jeg la inn bestilling hos Dekksjekk. Litt dyrere, men mye mer praktisk for meg da. Skal dra bort til dem på mandag eller tirsdag og høre angående reservasjon og evt. pris for kryssbytte.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

olavxxx

Jeg gikk for TSW Nurnburgring i 19" med Nokian R3.
Ca. 26.000 med TPMS.

RuneW

Er på nippet til å bestille hjulpakke fra Dekksjekk nå, men så ser jeg de skriver:

"Reklamasjon må skje skriftlig innen 8 dg fra fakt.dato. Ettertrekk hjulene etter ca 30 km. Max 12kg. Sjekk lufttrykk
hver mnd. Lettm.felger bør håndvaskes ukentlig med mild såpe for å fjerne bla bremsestøv. Høyttrykkspyler skader
lakken !!
"

Er dette virkelig vanlig for lettmetallfelger eller er det noe ordentlig drit de selger? Jeg har brukt høyttrykksspyleren på lettmetallfelger (både originale og tredjeparts) i 15 år og aldri opplevd lakkskader pga dette.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Vesel

Det der er vel noe som står i malen han bruker på fakturaene sine, og ikke noe som er spesielt for disse felgene. Verksteder pleier ha slike generiske påminnelser i fakturaene sine. Ville ikke bekymret meg nevneverdig, tror de bare vil man skal være ekstra forsiktige. Har heller aldri opplevd at høytrykksspyler har skadet felger. Har riktig nok mange skader på dem, men det er det kantkjøring som har forårsaket. Bør gå fint så lenge man bruker så bred stråle som man ville brukt på selve bilen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

gruffalo

Sitat fra: Vesel på lørdag 19. januar 2019, klokken 09:52
Nå har jeg også fått bestilt vinterhjul fra Dekksjekk, med kryssbytte av felger/dekk. Totalt 14500 kr.
Ifølge TOCN skal det ikke være noe problem med uoriginale felger når det gjelder garanti så lenge alle dimensjoner er identiske med de originale.

Tempe dekk skal ha 17.100 for nøyaktig det samme. Skulle gjerne kjøpt fra Dekk Sjekk, men må være i nærheten for at kryssbytte skal fungere ;)
E-tron 55 sportback 2022

Toalmar

Jeg bor ved Gjøvik og har forespurt forhandlere her og i Brumunddal om PH II Turbine med Conti eller Nokian dekk. Alle kommer en del dårligere ut enn Dekksjekk i Askim.
Har også mulighet for å kjøpe via jobb fra en stor leverandør som er landsdekkende da vi handler mye hjul til annet utstyr der. Deres pris på PH II turbine ble faktisk over kr 15' så da ble valget for meg enkelt. Jeg har bestilt originale Aero wheel med Nokian piggfrie...
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA