Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Tesla Espen

Sitat fra: Sverreo på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:12
Noen i Bærum/oslo som har fått info om utlevering et annet sted enn Lillestrøm? Og er det noen som vet hvor i Lillestrøm det er utlevering?

(Jeg bor i Bærum og har ikke blitt ringt ennå)

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurdere å kjøpe bilen med kun sommerdekk og så kjøpe egne vinterdekk/felg og sette på selv. Men da er det greit om det lar seg gjøre i nærheten av utlevering  :P

Noen som har tenkt samme tanken?

Jeg fikk beskjed om at det skulle være Norges varemesse i Lillestrøm dem skulle bruke som utleveringssted.

RuneW

Sitat fra: Sverreo på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:12
Noen som har tenkt samme tanken?

Ja, han som skrev innlegget over ditt...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på onsdag 16. januar 2019, klokken 22:17
Sitat fra: leifarneb på onsdag 16. januar 2019, klokken 20:33
Dekk Sjekk AS i Askim har pakketilbud på 19", PH Turbin, CVC piggfrie og TPMS til 14990 ferdig montert. Passer til Performance og vanlig LR.
ilt der... leveres midten til slutten av februar.

Hmm 18" turbin-pakke til 13.990:
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

Lurer på om det går an å ta med hjul inn til TM3-levering, få et sted under tak og bytte selv der og da?
Tviler på det, det blir vel litt som å ta med seg egen mat på restaurant?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Frosty

Sitat fra: Tesla Espen på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:30
Sitat fra: Sverreo på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:12
Noen i Bærum/oslo som har fått info om utlevering et annet sted enn Lillestrøm? Og er det noen som vet hvor i Lillestrøm det er utlevering?

(Jeg bor i Bærum og har ikke blitt ringt ennå)

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurdere å kjøpe bilen med kun sommerdekk og så kjøpe egne vinterdekk/felg og sette på selv. Men da er det greit om det lar seg gjøre i nærheten av utlevering  :P

Noen som har tenkt samme tanken?

Jeg fikk beskjed om at det skulle være Norges varemesse i Lillestrøm dem skulle bruke som utleveringssted.

Ble tilbudt Drammen eller Lillestrøm selv. Er vel ca like langt til begge steder fra Bærum?

RuneW

Sitat fra: bjornie på onsdag 09. januar 2019, klokken 21:44
Fikk oppgitt disse vinterdekk-alternativene fra Tesla i dag:

18'' nokian non-studded  ca 15000kr. - pinwheels felger

Hvordan ser disse "pinwheels"-felgene ut?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:50
Sitat fra: bjornie på onsdag 09. januar 2019, klokken 21:44
Fikk oppgitt disse vinterdekk-alternativene fra Tesla i dag:

18'' nokian non-studded  ca 15000kr. - pinwheels felger

Hvordan ser disse "pinwheels"-felgene ut?
Aero-felgene. Google Pinwheel + Telsa så ser du.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bno


RuneW

Sitat fra: Handyman på torsdag 17. januar 2019, klokken 13:23
Sitat fra: RuneW på torsdag 17. januar 2019, klokken 12:50
Sitat fra: bjornie på onsdag 09. januar 2019, klokken 21:44
Fikk oppgitt disse vinterdekk-alternativene fra Tesla i dag:

18'' nokian non-studded  ca 15000kr. - pinwheels felger

Hvordan ser disse "pinwheels"-felgene ut?
Aero-felgene. Google Pinwheel + Telsa så ser du.

Selvsagt har jeg googlet det (images) og da får jeg opp alle mulige varianter av felgene. Riktignok kommer det tre-fire bilder med aero-felgene først.

Ellers takk for opplysningen om at det er aero-felgene :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

bno

Vurderer sterkt å gå for PH Turbin 18" med CVC7.  Tesla pinwheel felgene liker jeg lite i sammenligning. Så er det dette med originalfelg da. PH Turbin er (uten at jeg vet) vel produsert i Kina eller?

TRM

Sitat fra: bno på torsdag 17. januar 2019, klokken 15:14
Vurderer sterkt å gå for PH Turbin 18" med CVC7.  Tesla pinwheel felgene liker jeg lite i sammenligning. Så er det dette med originalfelg da. PH Turbin er (uten at jeg vet) vel produsert i Kina eller?
Har hatt et par sett PH Turbin på Model S. Fine felger til svært lav pris. Kvalitetsmessig er de langt bedre enn Tesla sine originalfelger (med mindre Tesla har gjort grep).

Til TM3 har jeg bestilt et sett PH Turbin 18" med Conti CV7 fra Dekksjekk i Askim. Fin pris, og hyggelige folk.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

ok67

Fekk akkurat telefon frå Tesla og bestilte piggfrie dekk derifrå. Pris ca 16000 ink moms, så er litt ulike prisar ute og går ser det ut for. Fordelen med å kjøpe frå Tesla er at ein då unngår eventuelle diskusjonar rundt eventuelle reklamasjonar og garanti pga hjula og får bilen levert med vinterhjula på, ulempen er at felgane ikkje er blandt dei vakraste...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: ok67 på torsdag 17. januar 2019, klokken 16:01
Fekk akkurat telefon frå Tesla og bestilte piggfrie dekk derifrå. Pris ca 16000 ink moms, så er litt ulike prisar ute og går ser det ut for. Fordelen med å kjøpe frå Tesla er at ein då unngår eventuelle diskusjonar rundt eventuelle reklamasjonar og garanti pga hjula og får bilen levert med vinterhjula på, ulempen er at felgane ikkje er blandt dei vakraste...
Inkl. MVA...nei det er fritatt MVA når man kjøper sammen med bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gruffalo

Tesladamen ringte nettopp meg også. 16.000 for vinterdekk er akkurat så mye at jeg vurderer å noe annet.

Felger av god kvalitet må ha en bra overflatebehandling slik at lakken ikke flasser av, og være lette. Jeg aner ikke hvordan Aerofelgene til tesla er sammenlignet med de ettermarkedshjulene som tilbys nå. Noen som vet?
E-tron 55 sportback 2022

Counterpointer

Hva er prisforskjellen på «contisilent» på 6 og 7 serien?
Er det noen som har prøvd samme bil med begge varianter (altså både med og uten dempeskum)?

bno

Sitat fra: gruffalo på torsdag 17. januar 2019, klokken 16:27
Tesladamen ringte nettopp meg også. 16.000 for vinterdekk er akkurat så mye at jeg vurderer å noe annet.

Felger av god kvalitet må ha en bra overflatebehandling slik at lakken ikke flasser av, og være lette. Jeg aner ikke hvordan Aerofelgene til tesla er sammenlignet med de ettermarkedshjulene som tilbys nå. Noen som vet?
Se TRM sitt innlegg tre inserat opp her

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA