Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

HalvorV

Sitat fra: olavxxx på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:56
Sitat fra: geirgp på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:44
Sitat fra: HalvorV på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:14
Da var et sett T Sportline 18" i space gray til performance bestilt.

Litt usikker på hvilke dekk jeg skal gå for.. Stavangervinteren er mer våt enn frossen men det blir en og annen fjelltur.

Pene felger, har vurdert dem selv. Hva regner du med å betale totalt inkl frakt, toll, mva?
Moms er 25% av pris + frakt.
Jeg ser de er 1500 dollar m TPMS i space gray i 18", så kommer det 400 dollar frakt.
Så du tar da bare 1500+400 = 1900
Så ganger du det med dollarkurs: 15750 kroner

Deretter ganger du det med 1,25: 15750 * 1,25 = 19687,5

Så kommer det pris på dekk, her snakker vi nok om billigere dekk i 18", gjerne i 235/45-18:
1848 for CVC7; https://www.prisjakt.no/product.php?p=4742963 per dekk.

Så er det jo montering + avbalansering, så ca 28-29.000kr totalt vil jeg tro.

Stemmer bra det
Tesla Model Y Perfomance

Krizz

Sitat fra: srd på torsdag 10. januar 2019, klokken 19:04
Jeg ble oppringt av Tesla og fikk lagt til vinterdekk på bestillingen. Da fikk jeg også spørsmål om jeg ville ha bilen levert med sommer- eller vinterdekk påmontert.

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk

Hvilke valgte du og har du bestilt LR eller Performance?

Veldig usikker når de tilbyr samme hjul til de om har bestilt Performance som vanlig LR.
Skal jo ikke passe...

srd

#182
Sitat fra: Krizz på torsdag 10. januar 2019, klokken 19:08
Sitat fra: srd på torsdag 10. januar 2019, klokken 19:04
Jeg ble oppringt av Tesla og fikk lagt til vinterdekk på bestillingen. Da fikk jeg også spørsmål om jeg ville ha bilen levert med sommer- eller vinterdekk påmontert.

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk

Hvilke valgte du og har du bestilt LR eller Performance?

Veldig usikker når de tilbyr samme hjul til de om har bestilt Performance som vanlig LR.
Skal jo ikke passe...
Lr med 18 på sommer og vinter (Nokian)

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk

noGas

Hei,

Hadde akkurat en lenger samtale med Tesla delivery angående vinterdekk til min Performance. I følge hun jeg snakket med er det kun OEM 20" vinterdekk som passer. Jeg snakket med 3 forskjellige representanter hos salg og levering.

Dette betyr at jeg kommer til å søke etter en 3. parts løsning, 19" PH Turbin med Nokian.

dashMani

#184
I have an idea but need your comment:
If I get the car with summer wheel 18" Aero and drive it home (live close to Tesla dealership) can I take the car to tire service the next day and change the tires on Aero only from summer to winter?
What I do next is to buy 18" wheels that look better than Aero from market, then put the summer tires on those wheels.
This way I'd have 18" for both summer and winter but the summer ones look nicer than Aero.
What do you think? Is it possible?

trykkertor

Yes. No problem with your plan.

olavxxx

Sitat fra: dashMani på onsdag 16. januar 2019, klokken 18:51
I have an idea but need your comment:
If I get the car with summer wheel 18" Aero and drive it home (live close to Tesla dealership) can I take the car to tire service the next day and change the tires on Aero only from summer to winter?
What I do next is to buy 18" wheels that look better than Aero from market, then put the summer tires on those wheels.
This way I'd have 18" for both summer and winter but the summer ones look nicer than Aero.
What do you think? Is it possible?
Yes. But you have seen aero without cover right?

dashMani

#187
Sitat fra: olavxxx på onsdag 16. januar 2019, klokken 19:48
Sitat fra: dashMani på onsdag 16. januar 2019, klokken 18:51
I have an idea but need your comment:
If I get the car with summer wheel 18" Aero and drive it home (live close to Tesla dealership) can I take the car to tire service the next day and change the tires on Aero only from summer to winter?
What I do next is to buy 18" wheels that look better than Aero from market, then put the summer tires on those wheels.
This way I'd have 18" for both summer and winter but the summer ones look nicer than Aero.
What do you think? Is it possible?
Yes. But you have seen aero without cover right?
Yes but I'm not sure if I get your point? Do you mean they are nice (nicer than other 18"s on the market?)
(All feel free to answer in Norsk if you wish)


leifarneb

Dekk Sjekk AS i Askim har pakketilbud på 19", PH Turbin, CVC piggfrie og TPMS til 14990 ferdig montert. Passer til Performance og vanlig LR.

Har bestilt der... leveres midten til slutten av februar.

LAB

HCO

Dersom man skal ha 18" originalhjul og velger 18" vinterdekkpakken hos DekkSjekk, har de bekreftet at de kan kryssbytte dekk om man ønsker sommerdekkene på turbin-felgene. Felgbredde og dekkdimensjon er lik.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Vesel

Sitat fra: HCO på onsdag 16. januar 2019, klokken 20:37
Dersom man skal ha 18" originalhjul og velger 18" vinterdekkpakken hos DekkSjekk, har de bekreftet at de kan kryssbytte dekk om man ønsker sommerdekkene på turbin-felgene. Felgbredde og dekkdimensjon er lik.
Uten at man må betale ekstra?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

HCO

De sa så, jeg forstod det slik at det gjaldt alle som ønsket det (ikke bare meg). Får håpe Dan ikke blir sur på meg nå...
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Vesel

#192
Nice, takk for info.  :+1: :+1: :+1: Får sende dem en mail.

Hadde opprinnelig tenkt å kjøpe Turbin 2 i sølv med ContiVikingContact7 fra dem. Ombestemte meg da prisen for 18" vinterhjul fra Tesla ble kjent. Dersom jeg også får kryssbytte inkludert ombestemmer jeg meg trolig igjen. Flaks jeg ikke har blitt oppringt av Tesla ennå da.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

RuneW

Sitat fra: leifarneb på onsdag 16. januar 2019, klokken 20:33
Dekk Sjekk AS i Askim har pakketilbud på 19", PH Turbin, CVC piggfrie og TPMS til 14990 ferdig montert. Passer til Performance og vanlig LR.
ilt der... leveres midten til slutten av februar.

Hmm 18" turbin-pakke til 13.990:
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

Lurer på om det går an å ta med hjul inn til TM3-levering, få et sted under tak og bytte selv der og da?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Sverreo

Noen i Bærum/oslo som har fått info om utlevering et annet sted enn Lillestrøm? Og er det noen som vet hvor i Lillestrøm det er utlevering?

(Jeg bor i Bærum og har ikke blitt ringt ennå)

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurdere å kjøpe bilen med kun sommerdekk og så kjøpe egne vinterdekk/felg og sette på selv. Men da er det greit om det lar seg gjøre i nærheten av utlevering  :P

Noen som har tenkt samme tanken?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA