Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Toalmar

Var innom Tesla i ettermiddag og snakket litt med dem.
Ut i fra hva de visste så vil 18" vinterdekk bli levert på Aero felger.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hawK

Sitat fra: 3LRevO på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:10
Sitat fra: hawK på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:01
Sitat fra: 3LRevO på torsdag 10. januar 2019, klokken 16:14
Sitat fra: Sverreo på torsdag 10. januar 2019, klokken 13:59
Sitat fra: 3LRevO på torsdag 10. januar 2019, klokken 12:04
Sitat fra: hawK på torsdag 10. januar 2019, klokken 10:43
Dette lurer jeg også på, så hvis noen snakker med Tesla er det fint om de spør :)
Evt. om man kan få endret bestilling fra 18 til 19 uten endret leveringstid.

Jeg bestilte bilen med 18" aero litt fordi jeg ikke viste hva som ble alternativene og prisene for vinterhjul, men aero på både sommer og vinter blir litt vel kjedelig, da vil jeg heller kjøre 19" på sommer.

Enig, jeg tenkte også Aero med vinterdekk pga estimert leveringstid Februar/Mars

Hei,
Jeg har nå snakket med tesla, ringte "+47 21 06 19 29" (assistanse ved bestilling) og har ikke snakket med delivery team. Til info så har jeg bestilt Aerofelger i konfiguratoren. De på assistanse sa følgende: "Jeg tror ikke du kan få bilen levert med vinterdekk på Aerofelgene du har bestilt, du må kjøpe et ekstra sett aerofelger for 19.400kr inkl. vinterdekk." Jeg spurte også om jeg kunne få vinterdekk på aerofelgene og så få sommergummien levert i bagasjerommte, det trodde hun heller ikke gikk ann.

Du kan bestille et ekstra sett Aero felger med vinterdekk for 19.400kr.

Takk for at du sjekket opp:)  :+1:
Da har jeg endret bestillingen til 19" sommerhjul så er jeg sikker.


Fikk du ny estimert leveringsdato? Fikk du ny bekreftelse/faktura e.l?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ny bekreftelse med dato fra idag.
Når jeg bestilte første gang sto det levering Februar/Mars men når jeg gikk inn for å endre bestillingen idag så stod det estimert Mars.

Ok, takker.
Må nok endre sjæl ja.. hvis ikke vil jeg bare angre


Sent from my iPhone using Tapatalk

srd

Sitat fra: MrBeery på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:03
Hvilke piggfrie vinterdekk velger dere, Nokian eller Pirelli?
Nokian på meg

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk


HalvorV

Da var et sett T Sportline 18" i space gray til performance bestilt.

Litt usikker på hvilke dekk jeg skal gå for.. Stavangervinteren er mer våt enn frossen men det blir en og annen fjelltur.
Tesla Model Y Perfomance

Autowinder

Følger det jekk med når en kjøper TM3 ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Sverreo

Sitat fra: Toalmar på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:11
Var innom Tesla i ettermiddag og snakket litt med dem.
Ut i fra hva de visste så vil 18" vinterdekk bli levert på Aero felger.

Var dette dersom man bestilte ekstra sett med 18" Aero felger, eller uansett? Egentlig burde man jo få vinterdekk på bilen når levering er på vinteren  :-\ Fikk det på min eGolf uten tillegg.

Toalmar

Sitat fra: Sverreo på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:20
Var dette dersom man bestilte ekstra sett med 18" Aero felger, eller uansett? Egentlig burde man jo få vinterdekk på bilen når levering er på vinteren  :-\ Fikk det på min eGolf uten tillegg.
Bilen leveres med sommerdekk på de felgene du har bestilt. Du må bestille komplett sett med vinterdekk, enten 18" eller 19", med eller uten pigg
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olavxxx

Sitat fra: HalvorV på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:14
Da var et sett T Sportline 18" i space gray til performance bestilt.

Litt usikker på hvilke dekk jeg skal gå for.. Stavangervinteren er mer våt enn frossen men det blir en og annen fjelltur.
Continental CVC7 eller Nokian R3 ville jeg gått for.

geirgp

Sitat fra: HalvorV på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:14
Da var et sett T Sportline 18" i space gray til performance bestilt.

Litt usikker på hvilke dekk jeg skal gå for.. Stavangervinteren er mer våt enn frossen men det blir en og annen fjelltur.

Pene felger, har vurdert dem selv. Hva regner du med å betale totalt inkl frakt, toll, mva?
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

Krizz

Når vet vi med 100% sikkerhet hva som passer Performance?


Ser de som har bestilt LR P får tilbud om både 18" og 19", men ifølge tesla sin egne sider og masse snakkis på nettet så vil jo ikke disse passe på performance?


Har de endret navet på de europeiske bilene eller er de som ringer opp helt ute å kjører?
Har selv ikke blitt oppringt enda, men om jeg får tilbud om 18" til Performance som jeg har bestilt og takker ja til dette, hva skjer da om disse ikke passer?
Må jo ha vinterhjul på bilen når den kommer!

Ganske stort hopp i pris fra 18" til 20"

Veldig usikker her som antagelig mange andre?

olavxxx

Sitat fra: geirgp på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:44
Sitat fra: HalvorV på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:14
Da var et sett T Sportline 18" i space gray til performance bestilt.

Litt usikker på hvilke dekk jeg skal gå for.. Stavangervinteren er mer våt enn frossen men det blir en og annen fjelltur.

Pene felger, har vurdert dem selv. Hva regner du med å betale totalt inkl frakt, toll, mva?
Moms er 25% av pris + frakt.
Jeg ser de er 1500 dollar m TPMS i space gray i 18", så kommer det 400 dollar frakt.
Så du tar da bare 1500+400 = 1900
Så ganger du det med dollarkurs: 15750 kroner

Deretter ganger du det med 1,25: 15750 * 1,25 = 19687,5

Så kommer det pris på dekk, her snakker vi nok om billigere dekk i 18", gjerne i 235/45-18:
1848 for CVC7; https://www.prisjakt.no/product.php?p=4742963 per dekk.

Så er det jo montering + avbalansering, så ca 28-29.000kr totalt vil jeg tro.

Karma

La oss si man velger ut fra Teslas vinterdekk-alternativer. F.eks Nokian.

1.Vil disse da være montert på bilen når man får den utlevert, samt med sommerdekkene liggende bak i bilen?
2.Vil det følge med Aero-felger (siden jeg valgte dette i konfigureringen) på begge (åtte) dekkene?

Krizz

Sitat fra: Karma på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:57
La oss si man velger ut fra Teslas vinterdekk-alternativer. F.eks Nokian.

1.Vil disse da være montert på bilen når man får den utlevert, samt med sommerdekkene liggende bak i bilen?
2.Vil det følge med Aero-felger (siden jeg valgte dette i konfigureringen) på begge (åtte) dekkene?


1. Bilen blir levert på vinterhjul og de dekker dekkhotell gratis første sesong.
2. Du får da to sett med Aero felger ja :)

Karma


srd

Jeg ble oppringt av Tesla og fikk lagt til vinterdekk på bestillingen. Da fikk jeg også spørsmål om jeg ville ha bilen levert med sommer- eller vinterdekk påmontert.

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA