Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

hemi

M+S merket og 3mm = yay ok på over 3.5T også vell da SNOW jo er S biten i M+S.

Har hatt stor pickup med egenvekt 3.3T på M+S dekk på vintern, la oss si det var.. mindre ideelt, du kommer deg frem, det bare stopper aldri.

mthoring

Sitat fra: hemi på torsdag 27. desember 2018, klokken 10:42
Sitat fra: mthoring på onsdag 26. desember 2018, klokken 22:52
Ville styrt unna Nokian pga. myke sidevegger. Conti er et sikkert valg hvis man ikke bryr seg om å få dekk billigst mulig.

Har du i det hele tatt prøvd de ny R3? virker ikke slik.

Nei. Er de blitt like stive som feks CVC7 nå?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

olavxxx

#62
Hei,

Har snublet over noe ny info for Model 3 Performance.
Ikke alle performance i USA har pakken med større bremser, på de med større bremser kan det bli trøbbel med  felg, hvis man kjøper uoriginale felger.

PS: I Norge vil alle ha større bremser!

Se gjerne her, problemer med T-Sportline 19" felg:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/t-sportline-19s-on-a-p3d-rattling-like-crazy.126035/#post-2961924

Her ser man cutout som felger må ha for senterring:
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2962409/

Det er altså annerledes i senterringen.
Jeg tror T-Sportline har revidert felgene sine, jfr den tråden jeg lenker til her, men bare en ting å være litt obs på :)
Jeg trodde lenge at problemet med felger på Performance var størrelse på skive+caliper, men problemet er altså senterringen bak.

18650

#63
Leste om dette tidligere. Åpenbart en designfeil. Det ser man også av bildet under. Ganske utrolig at det nådde produksjonen også. Det kommer garantert endringer. Slik det er nå, passer kun de originale 20-tommerne på performance-navet. Så enten kommer det en revisjonsendring på nav/skive på performance, eller på 19-tommers felgen slik at den også passer TP3.

Hvis de ikke har gjort det siste allerede, kan jeg ikke skjønne annet enn at eneste tilvalg - originalt - er vinterdekk på 20». Det er ikke akkurat ideelt.



Edit: problemet ligger i at første opptrapping av diameter på navet (den blanke delen i midten på bildet) ikke ligger flush med bremseskiven. Baksiden av felgen vil dermed ligge å ri på denne forhøyninger på navet.

olavxxx

Det er visst bremser levert av Mercedes, påstod noen på internasjonalt Tesla owners forum. I så fall er det ikke sikker de ønsker å endre designet, da sære deler drar opp prisen. Men det var en påstand på forumet altså, jeg vet ikke om de fikk bremser fra Mercedes eller ei. Er vel Brembo.

Carl Anton Stenling

Kanskje Tesla har valgt å designe senterhullet slik for å unngå at det monteres uegnede felger?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

magnetic

#66

Autowinder

Blir fort dyrt, frakt kun gratis innen USA minus Hawaii og 25% mva pluss handling til speditør. Ikke lett å reklamere skade ved ankomst eller feil på felgene...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Counterpointer

Kommer norske alternativer bare det kommer biler til Norge som de kan teste på.

Zett


Jeg snakket med Tesla i dag for å høre om vinterdekk for Model 3. De sa de snart skulle begynne å ringe til de som har bestilt for å avtale levering, og at vinterdekk da kunne bestilles og leveres med bilen.


olavxxx

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 03. januar 2019, klokken 20:52
Kommer norske alternativer bare det kommer biler til Norge som de kan teste på.

Et firma i Bergen mente PH Turbin skulle passe, jeg spurte om de var sikker siden det er "leppe" på performance, de mente det. De påstod at 19" skulle gå på. Jeg vet jo ikke om det stemmer, man kan i teorien se det bak på felgen eller måle med skyvelære. Men viktig å være obs på det hvis man kjøper uoriginale felger og de lager klakkelyder (da kan de være løs mot navet, bare hvile på den leppen)

HalvorV

18"ere passer jo helt fint på Performance.. noen spes grunn til å ha 19" på vinterdekk?
Tesla Model Y Perfomance

Handyman

Sitat fra: HalvorV på lørdag 05. januar 2019, klokken 15:34
18"ere passer jo helt fint på Performance.. noen spes grunn til å ha 19" på vinterdekk?
18" fra AWD (Aero) passer ikke! Performance har større diameter innerst. Det finnes dog 18" spesiallagede felger som passer til P, men det koster ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: HalvorV på lørdag 05. januar 2019, klokken 15:34
18"ere passer jo helt fint på Performance.. noen spes grunn til å ha 19" på vinterdekk?
Noen 18" vil passe, men ikke originale og ikke alle uoriginale.

HalvorV

Da kjøper man jo 18" som passer da? Er ikke stort verre enn det.
Tesla Model Y Perfomance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA