Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018.48 - view nearby charging options in mobile app

Startet av sjokomelk, torsdag 06. desember 2018, klokken 07:57

« forrige - neste »

sjokomelk

I morges fikk jeg en oppdatering til Tesla-appen på iPhonen min, og jeg ser de "røper" kommende funksjonalitet.
"You can now view nearby charging options in the Charging screen. Tap a location to start vehicle navigation. Note: Requires car software version 2018.48 or above."

Blir spennende å se om 2018.48 er for massene, eller om det kanskje er 2018.50 eller noe annet som blir årets juleoppdatering.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Chris Neumann Ruud

fikk ihvertfall 2018.48.1 på OTA nå, virker som det er en push.

Får opp SuC og Destinasjonsladere i nærheten i appen med avstand og antall ledige, kan sende som waypoint til bilen :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

JorEl

Takket ja til oppdatering i går natt og våknet til den nye 48.1 cc5ef2e.
Ser noen på nettet raporterer at vindusviskerne fungerer bedre. Gleder meg til neste gang det regner :o
Noen nevner at AP ikke maser like mye om og holde i rattet i køkjøring.
Alt som blir bedre er :+1: :+1: Er fornøyd bare Tesla tweaker på software ;) Men noe nytt og spennende før jul hadde jo vært kjekt.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

cra

Fargetema som på Model 3 i linja nederst hadde vært najs. Mye bedre synlighet på hva man har stilt inn enn det er på min S.

AP synes jeg har vært lite masete om holding en god stund nå. Mulig det er fordi jeg stort sett bruker den på samme strekning hver dag?

Ser forøvrig ikke fram til neste regnversdag; det er helt greit med kaldt og tørt slik det er nå. Da funker ryggekameraet også. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

MrBacardi

Kjekt også å ha oversikt over hvor opptatt superchargere i nærheten er fra appen, i tillegg til eventuelle destinasjonsladere
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jlan

Bakrutevarme under forvarming, er det nytt? Jeg mener jeg har sett det sporadisk før også ??
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

sjokomelk

Sitat fra: jlan på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:34
Bakrutevarme under forvarming, er det nytt? Jeg mener jeg har sett det sporadisk før også ??
Nei. Vært med siden i fjor (?) en gang. Er det kaldt nok ute setter bilen på varme i speil og bakrute under forvarming.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vhagar

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 15. desember 2018, klokken 18:28
Sitat fra: jlan på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:34
Bakrutevarme under forvarming, er det nytt? Jeg mener jeg har sett det sporadisk før også ??
Nei. Vært med siden i fjor (?) en gang. Er det kaldt nok ute setter bilen på varme i speil og bakrute under forvarming.

Og ratt og setevarmerene også. Noe som får meg til å lure på hvor lurt det er med rattvarmen på i 30-45 minutt i slengen? Skulle heller sett at den gadd å skru på varmen i ruten ved vindusviskerene. Eller at app'en faktisk gir meg kontroll over dette snart. Men ser ikke noe icon som indikerer at speilvarme er skrudd på nå i versjon 9? Mulig jeg bare er blind eller at det er for smått.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

cra

Manuell kontroll over speil/bakrute/viskere/seter fra hadde vært best, ja. Da kan man sette på lunk i hender og rumpe uten å fyre bilen i lang tid bare for en kort kjøretur.

Skulle forøvrig likt å vite hva som er kaldt nok for at bakrutevarme/speil skal slå inn; har til gode å ha ferdiv avrimede speil når jeg starter kjøreturen uansett hvor mye jeg har forvarma. Har ligget på 5-10 kalde ute en god stund.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vhagar

Ser ikke ut til at den skrur på avriming av speil ved forvarming for tiden. 11 minus for et par dager siden og bakruten var tint på 10-15 minutter mens speilene fortsatt var helt nedrimet. Først når jeg satt meg i bilen og trykte på bakrutevarmericonet så startet speilene å tine og det tok sin tid.

Et større problem er det at jeg ikke ser noe i mørket da lyktene fryser på innsiden. Hvordan skraper man av isen som legger seg på innsiden av lyktene?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vhagar

Innsiden ja, jeg har ikke opplevd det på noen biler i hele mitt liv!

Dette er ene lykten, isen fra midten (av bilen) og ut til siden dekker drøyt halve lykten og er, tro det eller ei, på innsiden. Det samme med den andre frontlykten.

Baklyktene har samme tendens, der også har isingen startet fra midten av bilen og strekker seg utover til sides, men i et mye mindre omfang.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Vhagar

Sorry, bildet ble stort her, udugelig denne bildefunksjonen til forumet nå og når får vi tilbake muligheten til å redigere innlegg?

Jeg ser at dette er kjent fra Golf delen av forumet også.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=25939.0

Og kjent ulempe ved nye lykter tydligvis.
https://www.tv2.no/a/9652838/

Så all den tid dugg oppstår, vil det så klart fryse til is om vinteren. Spørsmålet er hvordan en raskest mulig kan få tilbake forsvarlig kjørelys uten å måtte parkere innendørs i timesvis (jeg har kjørt i 3 dager nå med desse lyktene og først i midlværet så tinte de opp igjen).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Klykken

De skal vel være mer eller mindre tett, vel? Er LED på i3, lg de genererer ingen varme fra innside, men så er de også helt tette så de dugger aldri. Selv etter vask på vinteren.

Ville klagd på dette. Er jo mer eller mindre trafikkfarlig. Samtidig vil de jo bli grå på innsiden etterhvert.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA