Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Selge reservasjon

Startet av Guybrush, onsdag 05. desember 2018, klokken 19:35

« forrige - neste »

Tesla91

Selv de som legger inn ny reservasjon i dag får konfigurere og sende bestilling på bil med en gang. De får også bil før sommeren 2019. De som reserverte 29.03.16 tjener vel kanskje 2-2.5 måneder på loddet de kjøpte den gang. Så det er begrenset hva man gidder å betale for 2 måneder fram i leveringskøen.

Før i går har jeg hatt en dialog med flere på ca 30k for å overta reservasjonen. Den summen er nå nede i 5-10k. Det er jeg villig til å gi for å spare et par måneders ventetid. Så om noen er interessert i å tjene seg 5-10k på å bygge bil for meg å sende bestilling, ta kontakt på PM.

offpist

Selv jeg som reserverte nå 1. desember har fått bestilt bilen!
Med estimert levering februar/mars. Vi får nu se... ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

geear

Sitat fra: Tesla91 på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:34
Selv de som legger inn ny reservasjon i dag får konfigurere og sende bestilling på bil med en gang. De får også bil før sommeren 2019. De som reserverte 29.03.16 tjener vel kanskje 2-2.5 måneder på loddet de kjøpte den gang. Så det er begrenset hva man gidder å betale for 2 måneder fram i leveringskøen.

Før i går har jeg hatt en dialog med flere på ca 30k for å overta reservasjonen. Den summen er nå nede i 5-10k. Det er jeg villig til å gi for å spare et par måneders ventetid. Så om noen er interessert i å tjene seg 5-10k på å bygge bil for meg å sende bestilling, ta kontakt på PM.
Vil anta det er bestillingstidspunkt som gjelder? I så fall får du jo bil like raskt ved å konfigurere selv nå, som å la noen med en tidligere reservasjon konfigurere - med mindre de allerede har konfigurert en bil og kan endre den til dine specs?

Tesla91

Nja. Tidlig reservasjon og eier av Tesla gir et par måneders fordel på levering, ikke mer. Så selv om jeg er eier av Tesla og reserverer selv idag, får jeg nok 2-3 mnd senere levering.

Men den korte ventetiden er ikke verdt å betale fantasipriser som enkelte ønsker, for å slippe unna. Det vil også være minimalt med penger å tjene på model 3, så reservasjons-spekulantene blir nok skuffet.

Elmo

Sitat fra: Tesla91 på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:55
Nja. Tidlig reservasjon og eier av Tesla gir et par måneders fordel på levering, ikke mer. Så selv om jeg er eier av Tesla og reserverer selv idag, får jeg nok 2-3 mnd senere levering.
Tror de har droppet det de med fortrinn for "eier av Tesla" i Norge.  Jeg har aldri eid Tesla og min estimerte leveringsdato etter konfig er så kort at de knapt har tid til mere enn transporten.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Tesla91

Mulig det er blitt sånn da ja. Vet de lovet oss med Tesla i 2016 fordeler/prioritet, om vi reserverte model 3..

olekvi

Sitat fra: Tesla91 på torsdag 06. desember 2018, klokken 17:07
Mulig det er blitt sånn da ja. Vet de lovet oss med Tesla i 2016 fordeler/prioritet, om vi reserverte model 3..

Ja, dere fikk vel den fordelen at dere kunne bestille i går, mens alle andre kan bestille i dag?
'19 TM3P

Rævedilter

Sitat fra: Tesla91 på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:34
Så om noen er interessert i å tjene seg 5-10k på å bygge bil for meg å sende bestilling, ta kontakt på PM.
Eg hadde ein lengre runde omkring dette med ein X som eg vurdere videresalg for, men risiko og arbeid med det stod ikkje i forhold til tilbudet (fekk tilbud på 30k).

I dag gjer vel rentekampanjene dette lite aktuelt, iallefall for S/X, usikker på kva som kjem etter nyttår for M3, da rentefordelene kun gjelder første kjøper.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA