Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?

Startet av Bjoris, onsdag 05. desember 2018, klokken 18:37

« forrige - neste »

Bjoris

Støy er vanskelig å vurdere siden vi har forskjellige frekenser vi hører godt og dårlig på så db blir altfor enkelt mål, jeg innser at jeg er sensitiv mot støy, syns TM3 hadde en bedre frekvens for meg enn ENiro, selv om en hører at det er mye bråk i den også. Min seilmakker syns omvendt at ENiroen var mye mer støysvak.

"Vi" ønsker ikke RWD, så da er vel det meste sagt om den saken;)

THE

Sitat fra: gr på onsdag 12. juni 2019, klokken 20:01
At R3 bråker mer liker jeg ikke å høre, tenkte å bestille de, skal være de stilleste vinterdekkene (sammen med Conti 7), men ja, de har oppgitt støy 5dB høyere enn andre (72 mot 67), men i tester er de målt til å være blant de stilleste. Niroen bråker nok som det er.

Jeg har gode erfaringer med Goodyear Ultragrip Ice på flere forskjellige biler. Er nok kanskje ikke helt på Nokian/Conti nivå på is, men de er stillegående og har veldig gode egenskaper på bar asfalt, på våt veg og også på skikkelig godt gammeldags vinterføre.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

Det er Ultra Grip Ice 2, CVC7 og R3 det står mellom, har R2 på Model X-en og er veldig godt fornøyd med de. Slipper veldig forutsigbart. Alle tre er i følge Motor målt til samme støynivå (får 10/10), selv om R3 er oppgitt til 72dB og de to andre til 67dB. Det jeg ikke likte er at de skriver at UGI2 slipper litt brått. R2 i 20" på X-en går det helt fint å småskrense helt kontrollert på svingete veier. Men nå har vi (jeg?) rota oss litt OT..

Bjoris

Sitat fra: gr på torsdag 13. juni 2019, klokken 11:10
Det er Ultra Grip Ice 2, CVC7 og R3 det står mellom, har R2 på Model X-en og er veldig godt fornøyd med de. Slipper veldig forutsigbart. Alle tre er i følge Motor målt til samme støynivå (får 10/10), selv om R3 er oppgitt til 72dB og de to andre til 67dB. Det jeg ikke likte er at de skriver at UGI2 slipper litt brått. R2 i 20" på X-en går det helt fint å småskrense helt kontrollert på svingete veier. Men nå har vi (jeg?) rota oss litt OT..

Jeg har kjørt noen biler nå med R3 og syns generelt at de støyer mer enn R2 dekkene, men jeg ikke kjørt samme biler med R2 og R3 så det blir litt "følelsen". MEN jeg kommer ikke til å kjøpe R3 dekk denne gangen pga støy på ENiroen jeg prøvde, er 100% sikker på at den brøkte mye mer enn vår nå med Primacy 3

geear


Henbot

Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

moby666

Sitat fra: Henbot på tirsdag 25. juni 2019, klokken 14:28
Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

Ikke noe dumt valg. Hadde eNiro i et par uker. Bra bil, men TM3 er en vannvitig mye bedre på det meste. TMXen står trygt plassert i garasjen etter jeg fikk TM3.

Kårepåsporet

Sitat fra: Henbot på tirsdag 25. juni 2019, klokken 14:28
Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

Sjekk Finn, kjøp Kiaen og legg den for salg til lavest pris så tjener du 20-30-40.0000......

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:01
Sitat fra: Henbot på tirsdag 25. juni 2019, klokken 14:28
Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

Sjekk Finn, kjøp Kiaen og legg den for salg til lavest pris så tjener du 20-30-40.0000......
Det er en risikosport for dette kommer ikke til å vare lenge .. Hvis det er noen lengre som tjener noe som helst. E-niro er jo dyr allerede fra forhandleren..

Thob

#370
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:25
Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:01
Sitat fra: Henbot på tirsdag 25. juni 2019, klokken 14:28
Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

Sjekk Finn, kjøp Kiaen og legg den for salg til lavest pris så tjener du 20-30-40.0000......
Det er en risikosport for dette kommer ikke til å vare lenge .. Hvis det er noen lengre som tjener noe som helst. E-niro er jo dyr allerede fra forhandleren..

Det er feil, ihvertfall akkurat PR nå er du garantert gevinst ved flipping. Jeg solgte nylig min med god gevinst, etter 40 min på Finn.no, og ble kontaktet av flere som ville kjøpe

torlie

Potensialet for gevinst er nok fortsatt til stede en periode til. Ville uansett solgt før 2020, da blir det nok mindre etterspørsel grunnet mange flere alternativer på markedet. :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

arthur

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:25
Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:01
Sitat fra: Henbot på tirsdag 25. juni 2019, klokken 14:28
Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

Sjekk Finn, kjøp Kiaen og legg den for salg til lavest pris så tjener du 20-30-40.0000......
Det er en risikosport for dette kommer ikke til å vare lenge .. Hvis det er noen lengre som tjener noe som helst. E-niro er jo dyr allerede fra forhandleren..

Jeg solgte min E-niro til en forhandler med 45.000 i fortjeneste og han solgte den videre i forrige uke med ytterligere 25.000 i fortjeneste!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Henbot

Tenker å sende en forespørsel til noen forhandlere før jeg får bilen, selge den før jeg får den, noen som har gjort dette??

Olemann

Solgte min eNiro og avbestilte TM3.   eNiro er bedre på mye og TM3 er bedre på mye, ser det snakkes mest om det siste, så her er hva eNiro er best på:

- Forhandler som følger opp, kan nåes og gir deg 1 time og seriøs innføring om du ønsker det
- Verksted time trenges ikke de første ukene, om du trenger det får du time.
- Alle bilene er omtrent like, du må ikke ha flaks for å unngå sprekker, striper, mangler, panelgaps, lekkasjer etc
-  Bedre sikt bakover
- Stor bakluke som gir mulighet for transport av større ting
- Varme i ratt
- Kjøling i sete
- Varmepumpe
- Bedre forseter og sittestilling (jada, subjektivt)
-Bakseter der man om man er lang slipper å ha ørene mellom knærne (Jada, overdrevet)
- Enklere ACC, men den virker og gir ikke bråstopp i tide og utide

Igjen; TM3 er bedre på mye, men nå var poenget det motsatte :D




Sitat fra: moby666 på tirsdag 25. juni 2019, klokken 15:30
Sitat fra: Henbot på tirsdag 25. juni 2019, klokken 14:28
Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

Ikke noe dumt valg. Hadde eNiro i et par uker. Bra bil, men TM3 er en vannvitig mye bedre på det meste. TMXen står trygt plassert i garasjen etter jeg fikk TM3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA