Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny oppdatering - finner ikke varmen i ratte?

Startet av Frøken dings, tirsdag 04. desember 2018, klokken 14:35

« forrige - neste »

Frøken dings

Hei!

Tok nylig den nyeste oppdateringen og alt på skjermen er nytt. Min elskverdige rattvarmer switch finner jeg ikke.
Noen som vet hvor den har havnet?
Foreløpig ingen problem da rattvatmeren stod på fra før, men redd for at den en dag er av, så vil sikre meg. Usikker på hva jeg skulle søke etter i håndboken... stering warmer?

Chris Neumann Ruud

Du finner rattvarmen på ikonet med vifta ved siden av temperaturinnstillingen :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

TeslaModelX

Kjenner meg igjen. Klikket rundt som en tulling for å finne den igjen 8)

Øggen

Og det fordi heile V9 outlay'et e idiotisk tillaga....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Klykken

Tull. V9 er kjekk. Mye bedre visuelt. Litt uvant i starten, men kom seg fort.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Sitat fra: Øggen på tirsdag 04. desember 2018, klokken 20:20
Og det fordi heile V9 outlay'et e idiotisk tillaga....

Pent, og enkelte funksjoner er bedre plassert. Men flere gigantiske brølere Tesla har gjort i V9.
En del knapper er blitt mindre, og snarveiene fra toppen er flyttet ned på bunn av skjermen. Vet jo ikke om man skal le eller grine av sånt, men Tesla bør gi alle sw-folkene firmabil så de hadde forstått hva de holdt på med.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. desember 2018, klokken 20:54
Tull. V9 er kjekk. Mye bedre visuelt. Litt uvant i starten, men kom seg fort.
Kjørt 7000km med dette nå og synes fremdeles det er knotete, uoversiktlig og til dels idiotisk. Når tenker du det skal komme seg?

samotholt

Det er knotete, både jeg og kjerringa er enige om det. For oss er det alt for mye fokus på navigasjonen som vi stort sett ikke bruker. Var dessverre bedre før.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Thor2014

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 04. desember 2018, klokken 21:35
Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. desember 2018, klokken 20:54
Tull. V9 er kjekk. Mye bedre visuelt. Litt uvant i starten, men kom seg fort.
Kjørt 7000km med dette nå og synes fremdeles det er knotete, uoversiktlig og til dels idiotisk. Når tenker du det skal komme seg?
+1

JorEl

#9
Vi har hatt ny bil i ca 1mnd.(1600km) Og fikk vel med den gamle versjon 8.x , den ble byttet ut med ver.9 innen 1døgn. Derfor ble det jo ingen overgang for oss med ver9.  ;) Vi er bare lykkelige eiere av en god bil, med flere muligheter enn hva vi har funnet ut av, he he. (2018.42.3 eb377a0)

Men i dag voknet jeg til en ny software update som jeg har takket ja til, og som skal ta 1time 40min og laste ned/instalere. Lurer litt på hva det kan være. Noe nytt, eller bare en "patch" siden bilen vår hadde litt problemer for en uke siden, som krevde en restart/reboot. Eller kan det være noen "påskenøtter"?
Jeg får svaret om ca 1time og 30min 8), men dere andre vet det kanskje allerede?

Edit; Der var den nede, vi har fiber og wifi så det gikk i hvert fall fortere enn "planlagt". Den nye versjonen vår er ; 2018.46.2 8f8dc1b

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

cra

Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. desember 2018, klokken 20:54
Tull. V9 er kjekk. Mye bedre visuelt. Litt uvant i starten, men kom seg fort.

Kolon, Klykken, ikke punktum. Altså slik: "Tull: V9 er kjekk.". ;)

V9 er helt tydelig laget for Model3, og er overhode ikke tilpasset skjermen i S/X. Plasseringen nederst vitner tydelig om det (Model3 sin skjerm sitter mye høyere oppe, og man slipper å flytte blikket så langt vekk fra vegen for å se hva man holde rpå med). Det er mer som en dårlig laget nettside med responsivt design der ingen har tenkt på at noen kan finne på å snu på skjermen.

Hvilke sider ulike innstillinger ligger på sliter jeg også litt med å finne ut av enda, men jeg brukte dem ikke så mye på V8 at jeg kunne alt på rams der heller, så den biten tar jeg ikke så tungt. Spotify og radi skal jeg også klare å lære meg etterhvert. Det er elendig kontrast og plassering av knapper (som i tillegg er mindre enn før) jeg har mest problemer med. Spesielt nattmodus er skikkelig dårlig sammenlignet med V8.

Det beste eksempelet er kontroller for varmeapparat og vinterinnstillinger (varme i ratt, sete og virkere), som er på ei tynn stripe helt nederst mot gulvet (man må bokstavelig talt rette blikket mot passasjerens føtter for å finne det), og attpåtil fordelt på to faner. Selv på Leafen hadde det vært plass til alt det på ett skjermbilde. Hvorfor gjøre det slik når der er så mye plass å ta av? Kom an, 17 tommer, for tusan. SYTTEN!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SabreMan

Alle varmeinnstillingene burde vært på én skjerm. Det er helt idiotisk å ha to faner. Håper virkelig de endrer det.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Leif1

Tenkte det samme. Hvorfor i f..n må de der deles. De kan jo poppe opp i samme bilde.
Klimakontrollbildet forsvinner av seg selv uansett etter en liten stund uten input.
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA