Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rosttest

Startet av tomatchili, mandag 03. desember 2018, klokken 11:45

« forrige - neste »

tomatchili

kanske har detta nämnts tidigare, här är iallafall en svensk rosttest av Nissan Leaf 2018. Inget vidare betyg, sämre än t.e.x. Hyundai och VW. Jag tror det är samma generalagent i Norge och Sverige, men kanske de norska har lite extra behandling?

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-nissan-leaf-2018

Stig85

Jeg kjørte min rett fra forhandler til full understellsbehandling, tar ingen sjanser når det kommer til rust, spesielt ikke når jeg pendler i saltlake halve året.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

Pneg

Stor forskjell på rustbehandlingen virker det som. Min LE ser helt ubehandlet ut. En kollega sin Tekna som ikke er kjøpt på BNH har ett tykt og fint belegg..
Jeg har sendt BNH en Mail på det jeg mener er mangelfull behandling av min bil. Det kom ett standard svar om at jeg måtte kontakte forhandler. Tar dette på ett års service. Da skal sikkert bilen opp på bukk.
Dette har vært diskutert tidligere men tråden fanget liten interesse. Er vel ikke slik at dette er noe man i ettertid skal koste selv?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

ThomasEL

Min Leaf ble behandlet i Drammen før den ble videresendt til forhandler i Kristiansand. Forhandler mente det var en slags "coating" behandling, uten fjerning av noe særlig deksler.

Jeg tok derfor kontakt med mitt lokale anitrustverksted for å høre om de anbefalt en tilleggsbehandling allerede nå mens bilen er ny. Svaret jeg fikk var at det var helt unødvendig så lenge den var behandlet i Drammen. Jeg måtte bare huske etterbehandling innen to år..

Jeg må vel nesten stole på dette da..? Selv om jeg egentlig har et inntrykk av at det er en "light-utgave" av rustbehandling den har fått...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Pneg

Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 04. desember 2018, klokken 09:35
Min Leaf ble behandlet i Drammen før den ble videresendt til forhandler i Kristiansand. Forhandler mente det var en slags "coating" behandling, uten fjerning av noe særlig deksler.

Jeg tok derfor kontakt med mitt lokale anitrustverksted for å høre om de anbefalt en tilleggsbehandling allerede nå mens bilen er ny. Svaret jeg fikk var at det var helt unødvendig så lenge den var behandlet i Drammen. Jeg måtte bare huske etterbehandling innen to år..

Jeg må vel nesten stole på dette da..? Selv om jeg egentlig har et inntrykk av at det er en "light-utgave" av rustbehandling den har fått...

Interessant. Hvis det anbefales en grundigere rustbehandling etter 2 år så havner vel den kostnaden på bileier? Spennende og høre hva de sier/anbefaler når den skal på 1 års service.. en slik rustbehandling koster jo noen tusen kroner.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

jorgenbsk

For de fleste antirustbehandlinger kreves det et ettersyn innen en viss tid.
Er vel en del av forretningsmodellen og noe vi må leve med.
Ser ikke for meg at dette ettersynet krever vesentlig utbedring av belegget som allerede er på plass.

corrosive

Sitat fra: tomatchili på mandag 03. desember 2018, klokken 11:45
kanske har detta nämnts tidigare, här är iallafall en svensk rosttest av Nissan Leaf 2018. Inget vidare betyg, sämre än t.e.x. Hyundai och VW. Jag tror det är samma generalagent i Norge och Sverige, men kanske de norska har lite extra behandling?

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-nissan-leaf-2018
Jeg får om kort tid min leasede Nissan Leaf 2018, og jeg ble informert av forhandleren at den tectylbehandles før den ankommer dem. Men om dette er et tiltak dem kun gjør på leasede biler, eller generelt sett på Nissan (Leaf) hos forhandleren, er jeg veldig usikker på.

trondhla

Nissan, samt en del andre fabrikanter produserer ikke bilene sine for det nordiske markedet spesielt, men for "markedet" generelt noe som betyr at de ikke rustbeskytter bilene sine for å stå imot saltslaps 5 måneder per år.
Men man kan gjøre noe og det vises i video under. Jeg har vel postet denne videoen minst en gang før og den viser hvordan du kan beskytte bilen med Fluid-Film mot rust i minst 8 år.
Les for øvrig mer om alle Fluid-Film produkter på www.fluid-film.dk

Man benytter Fluid-Film som følger:
1. Sprøyt understellmasse med Fluid-Film AS-R tynt på og lar den mykgjøre eksisterende masse i ca. 30 minutter.
2. Etterpå sprøyter man ny understellmasse, Perma-Film
3. For hulrom benytter man Fluid-Film NAS. Fluid-Film NAS må varmes til ca. 25C før bruk. Dette kan man gjøre etter punkt 1 og før punkt 2.
Alternativt kan man bruke Liquid AR i hulrom men den må varmes til ca. 40C før bruk. Liquid AR beskytter i midlertid mot rust i hulrom i ca. 15 år.


https://www.youtube.com/watch?v=wIm79F0TGKI


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA