Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tibber invitasjon, få 500 i rabatt på Easee lader

Startet av Mazzbot, mandag 03. desember 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

Mazzbot

Hei ! Har nettopp blitt tibber kunde og tenker å kjøpe easee ladeboksen . Noen som trenger referall kode og få 500kr rabatt ? Send meg en PM
Tesla model 3 reservert 31/3 .

eisa01

#1
Noen har kanskje hørt om Tibber, en moderne strømleverandør som tilbyr både smartlading og styring av smarthussystemer. De tilbyr nå 500 kr for å kjøpe utstyr i Tibber Store til nye kunder (og verver), klikk denne linken ;)

Fordeler med Tibber kontra andre strømleverandører:
Automatisk smartlading av Tesla, BMW, Volvo og Volkswagen basert på å koble til bilens API – 18% lavere strømpris viste de til tidligere

Garantert 20% lavere strømpris til elbilen enn resten av huset hvis man skaffer Easee ladestasjon siden de kan bruke ladefleksibiliteten i strømmarkedet

Transparent spotprisavtale med 39 kr/mnd fastbeløp, hvor påslaget varierer etter prisen på elsertifikater (ordningen for subsidiering av fornybar i Norge og Sverige) – dette var unikt i Norge, men kan nå også fås hos Talkmore (49 / 79 kr) og Klarkraft (39 kr)

Påslaget har falt fra ~5 øre/kWh for vinteren 2019 til 0.99 øre/kWh nå i november pga lavere pris på elsertifikater, mens de fleste andre strømleverandørene ikke har gjort det.

I tillegg er appen antagelig noe av det beste en strømleverandør har klart å spikre sammen, med e.g., benchmarking av strømforbruk mot andre kunder og splitt av forbruk per type.

Det finnes billigere strømavtaler der ute, men det er viktig å følge med siden mange selges med tap og forretningsmodellen er å endre vilkårene etter en tid. Man får og mye av besparelsen på smartlading ved å sette bilen til å lade om natten manuelt, men ikke evt. besparelse fra deltagelse i frekvensmarkeder.

Hvis man skulle valgt en annen leverandør så ville jeg vurdert et spotprodukt med lavt påslagt (0-2 øre/kWh) med lav eller ingen månedspris. Disse vil ha uendrede vilkår lenger enn produktene med negativt påslag.

Elmo

Hvis du gjør et søk på "Tibber" her på forumet så finner du mange innlegg som nevner at folk benytter Tibber
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Toalmar

#3
Har begynt å bruke Tibber og er kjempefornøyd med måten de løser ting på, særlig hvis du i tillegg er litt interessert i dingser etc.

Har koblet min værstasjon, ett par varmeovner og min elbil ladestasjon. Venter på en dings fra de for å styre min gamle varmepumpe også.

De kjører en greie litt likt referalkodene til Tesla, bare det at her får vi begge en bonus og ikke bare den med koden. Bonus er på kr 500,- som du kan handle for i deres nettbutikk.

Så er du interessert i nytenking vedrørende strøm og strømforbruk så bruk gjerne min kode 2b9f7c73
Eller klikk på linken https://invite.tibber.com/2b9f7c73
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

#4
Sitat fra: Toalmar på mandag 14. januar 2019, klokken 14:59
Har begynt å bruke Tibber og er kjempefornøyd med måten de løser ting på, særlig hvis du i tillegg er litt interessert i dingser etc.

Har koblet min værstasjon, ett par varmeovner og min elbil ladestasjon. Venter på en dings fra de for å styre min gamle varmepumpe også.

De kjører en greie litt likt referalkodene til Tesla, bare det at her får vi begge en bonus og ikke bare den med koden. Bonus er på kr 500,- som du kan handle for i deres nettbutikk.

Så er du interessert i nytenking vedrørende strøm og strømforbruk så bruk gjerne min kode e9f88ee6 eller klikk på linken https://invite.tibber.com/2b9f7c73
Da er også sensoren for varmepumpen i hus og den må jeg si imponerte meg. Den virker på alle luft til luft varmepumper reklameres det for.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Electrix

Hvilke muligheter har du for å styre varmepumpe da? Jeg har en varmepumpe med egen app selv, men har til nå bare brukt appen til å sette opp temperaturen igjen fra 19 til 22 grader kvelden før hjemreise når vi har vært borte en helg. I det daglige står den bare på 22 grader, og jeg tror egentlig ikke det er noe å hente på nattsenking/dagsenking da det kan føre til at andre ovner og varmekabler tar over med dårligere virkningsgrad...

Men vurderer om det kan ha noe for seg om den kutter ned på varmen midlertidig i høyprisperiodene på morgenen og ettermiddagen.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Toalmar

Sitat fra: Electrix på fredag 18. januar 2019, klokken 14:56
Hvilke muligheter har du for å styre varmepumpe da? Jeg har en varmepumpe med egen app selv, men har til nå bare brukt appen til å sette opp temperaturen igjen fra 19 til 22 grader kvelden før hjemreise når vi har vært borte en helg. I det daglige står den bare på 22 grader, og jeg tror egentlig ikke det er noe å hente på nattsenking/dagsenking da det kan føre til at andre ovner og varmekabler tar over med dårligere virkningsgrad...

Men vurderer om det kan ha noe for seg om den kutter ned på varmen midlertidig i høyprisperiodene på morgenen og ettermiddagen.
Sensibo enheten installeres først og legges inn som Power-Ups på din Tibber konto. I Tibber appen kan di velge ''Smart varmestyring på'' i den innstillingen kan du f eks velge nattsenking.
Utfordringen er nok at dine andre varmekilder vil prøve å kompensere for at pumpen ikke lenger varmer like mye. Jeg har pumpen, en panelovn og vedovn som står for oppvarmingen i hovedetasjen. panelovnen er også styrt via Tibber og går også over til nattsenking.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mazzbot

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 22. januar 2019, klokken 19:49
Sitat fra: Electrix på fredag 18. januar 2019, klokken 14:56
Hvilke muligheter har du for å styre varmepumpe da? Jeg har en varmepumpe med egen app selv, men har til nå bare brukt appen til å sette opp temperaturen igjen fra 19 til 22 grader kvelden før hjemreise når vi har vært borte en helg. I det daglige står den bare på 22 grader, og jeg tror egentlig ikke det er noe å hente på nattsenking/dagsenking da det kan føre til at andre ovner og varmekabler tar over med dårligere virkningsgrad...

Men vurderer om det kan ha noe for seg om den kutter ned på varmen midlertidig i høyprisperiodene på morgenen og ettermiddagen.
Sensibo enheten installeres først og legges inn som Power-Ups på din Tibber konto. I Tibber appen kan di velge ''Smart varmestyring på'' i den innstillingen kan du f eks velge nattsenking.
Utfordringen er nok at dine andre varmekilder vil prøve å kompensere for at pumpen ikke lenger varmer like mye. Jeg har pumpen, en panelovn og vedovn som står for oppvarmingen i hovedetasjen. panelovnen er også styrt via Tibber og går også over til nattsenking.

Jeg har kun varmepumpe i huset som er ca 120 kvm . Vil det være bortkastet med sensibo da?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Toalmar

Sitat fra: Mazzbot på fredag 25. januar 2019, klokken 14:21
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 22. januar 2019, klokken 19:49
Sitat fra: Electrix på fredag 18. januar 2019, klokken 14:56
Hvilke muligheter har du for å styre varmepumpe da? Jeg har en varmepumpe med egen app selv, men har til nå bare brukt appen til å sette opp temperaturen igjen fra 19 til 22 grader kvelden før hjemreise når vi har vært borte en helg. I det daglige står den bare på 22 grader, og jeg tror egentlig ikke det er noe å hente på nattsenking/dagsenking da det kan føre til at andre ovner og varmekabler tar over med dårligere virkningsgrad...

Men vurderer om det kan ha noe for seg om den kutter ned på varmen midlertidig i høyprisperiodene på morgenen og ettermiddagen.
Sensibo enheten installeres først og legges inn som Power-Ups på din Tibber konto. I Tibber appen kan di velge ''Smart varmestyring på'' i den innstillingen kan du f eks velge nattsenking.
Utfordringen er nok at dine andre varmekilder vil prøve å kompensere for at pumpen ikke lenger varmer like mye. Jeg har pumpen, en panelovn og vedovn som står for oppvarmingen i hovedetasjen. panelovnen er også styrt via Tibber og går også over til nattsenking.

Jeg har kun varmepumpe i huset som er ca 120 kvm . Vil det være bortkastet med sensibo da?
Jeg har kun 2 panelovner som styres i tillegg til varmepumpen. Den ene er på ett soverom og har ikke innvirkning op varmepumpen. Jeg tror du vil ha nytte av den ja


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tojol

#9
En fersk Tibber invite om noen trenger.

Inviten kan brukes ved innmelding eller så kan koden legges inn etter innmelding om man ikke har brukt invite ved registrering (hvor lenge vet jeg ikke).

Selv venter jeg i spent på Pulse som jeg får til 99,- pluss frakt etter å ha brukt en invite inne her (takk!)
Easee-laderen kan også bestilles med invitasjons-rabatten på Tibber.

Tibber tilbyr spennende teknologi, har bare sett starten tror jeg, og for de med elbil kan man nok tjene inn månedsutgiften allerede.

https://invite.tibber.com/9508395a

kj

Startet å lese om Tibber som strøm leverandør i dag, og fant ut at det passet perfekt til teknikk og gadget behov mitt :)

Skulle du også finne ut at det er noe for deg, og trenger en referer kode så må du gjerne bruke min.

Blir du også kunde, får vi begge 500 kr til å handle smarte dingser for i Tibber shopen.

Du kan bruke denne lenken
https://invite.tibber.com/dfc45bb

Eller legge inn koden "dfc45bb" i appen etter at du har registrert deg. Gå til "Min konto" -> "Inviter vennene dine" -> og trykke "Jeg er blitt invitert"

svartepetter


Toalmar

Da har jeg fått ett par bonuser som jeg tror kommer fra brukere her inne.
Tusen takk for at dere har valgt å bruke min kode.

Jeg må i tillegg si at jeg er strålende fornøyd med Tibber. Deres support løsning hvor man bare lager en samtale fra appen er kjempefin og lett. Jeg har brukt den flere ganger og de svarer kjapt. Det kan hende de ikke klarer å svare på henvendelsen da får man i hvert fall beskjed om at de skal sjekke og de kommer så tilbake. I tillegg har jeg opplevd at de er usikre på min henvendelse da setter de opp ett scenario som de mener det er og spør om dette stemmer.
Alltid hyggelige mennesker som svarer kjapt. Kan helt klart anbefales

Klikk på linken og bli kunde du også: https://invite.tibber.com/2b9f7c73
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Sør

#13
Da har jeg brukt linken over her og fått kr 500,-  :)

Om noen andre og har lyst, så kan det gjøres her: https://invite.tibber.com/ffc9e778

Evt kan man registrere koden direkte i appen: ffc9e778

For min del fungerte det å legge inn koden ca 10 dager etter at jeg bestilte, så dersom man nylig har bestilt kan man fortsatt få bonusen!
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Veggen

Har også akkurat blitt tibber kunde og brukte koden til Sør og fikk 500 i bonus. Takk skal du ha.
Om noen vil bruke min kode fd89f82c er dere hjertelig velkomne  :)
https://invite.tibber.com/fd89f82c

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA