Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Medfølgende ladekabel

Startet av dissern, mandag 31. oktober 2011, klokken 07:36

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Aspiranten på mandag 31. oktober 2011, klokken 09:43
Sitat fra: Rilum på mandag 31. oktober 2011, klokken 09:20
Vi får vel bare krysse fingerene for at dette ikke blir noe problem.
Når elbiler blir vanlig i polen, ukraina, romania og estland vil dette bli ett kjempeproblem...

Det var bare SÅ politisk ukorrekt sagt - men akk, så sant så sant.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Ja, men vi må planlegge for det.

Norge er i særstilling når det gjelder vår ærlige kultur. Andre steder i verden krever tøffere tiltak enn en hengelås på plastkomponenter. Innvendig låsemekanisme burde allerede vært standard både på bilen og på ladestasjonen.
Nissan Leaf

RuneW

Dere som støvsuger mynissanleaf.com: hvordan løser de dette i statene?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på mandag 31. oktober 2011, klokken 09:43
Sitat fra: Rilum på mandag 31. oktober 2011, klokken 09:20
Vi får vel bare krysse fingerene for at dette ikke blir noe problem.

Når elbiler blir vanlig i polen, ukraina, romania og estland vil dette bli ett kjempeproblem...

Forhåpentligvis har vi gått over til Mennekes-ladestolper før den tid. De kablene der vil koste en brøkdel av det kostnaden er nå siden all elektronikken er i stolpen istedenfor i kabelen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mariowing

Nissan selger som ekstra utstyr et "ladelokk" til ca 3500,-. Slik jeg forsto selgeren så var dette for å kunne låse igjen ladelokket på bilen slik at kabelen ikke skulle kunne stjeles. Men er jo mulig at det lokket er like uklart som batterigarantien ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Aspiranten

Sitat fra: mariowing på mandag 31. oktober 2011, klokken 15:22
Nissan selger som ekstra utstyr et "ladelokk" til ca 3500,-. Slik jeg forsto selgeren så var dette for å kunne låse igjen ladelokket på bilen slik at kabelen ikke skulle kunne stjeles. Men er jo mulig at det lokket er like uklart som batterigarantien ;-)

Det er linket til en amerikansk side hvor det koster bare en brøkdel av norsk pris :-)

Linken ligger i en av "utstyr til Leaf" trådene...
Nissan Leaf

Radiobil1

Ble ingen Leafer levert med type2 til type1 kabel til kunde, eller var det ekstrautstyr?

Lars C. Krogenæs

Bel vel standard i 2014 eller noe sånt (av de som ble levert av norsk importør).
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA