Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Medfølgende ladekabel  (Lest 5171 ganger)

cra

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7405
  • Sunnmøre
    • Vis profil
    • BTTF for Tesla
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #15 på: Mandag 31. Oktober 2011, klokken 10:05 »
Vi får vel bare krysse fingerene for at dette ikke blir noe problem.
Når elbiler blir vanlig i polen, ukraina, romania og estland vil dette bli ett kjempeproblem...

Det var bare SÅ politisk ukorrekt sagt - men akk, så sant så sant.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1415
    • Vis profil
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #16 på: Mandag 31. Oktober 2011, klokken 10:23 »
Ja, men vi må planlegge for det.

Norge er i særstilling når det gjelder vår ærlige kultur. Andre steder i verden krever tøffere tiltak enn en hengelås på plastkomponenter. Innvendig låsemekanisme burde allerede vært standard både på bilen og på ladestasjonen.
Nissan Leaf

RuneW

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2752
    • Vis profil
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #17 på: Mandag 31. Oktober 2011, klokken 10:24 »
Dere som støvsuger mynissanleaf.com: hvordan løser de dette i statene?
TM3 LR AWD FSD
TMY LR AWD (bestilt)

jkirkebo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14509
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #18 på: Mandag 31. Oktober 2011, klokken 10:24 »
Vi får vel bare krysse fingerene for at dette ikke blir noe problem.

Når elbiler blir vanlig i polen, ukraina, romania og estland vil dette bli ett kjempeproblem...

Forhåpentligvis har vi gått over til Mennekes-ladestolper før den tid. De kablene der vil koste en brøkdel av det kostnaden er nå siden all elektronikken er i stolpen istedenfor i kabelen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mariowing

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 761
    • Vis profil
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #19 på: Mandag 31. Oktober 2011, klokken 15:22 »
Nissan selger som ekstra utstyr et "ladelokk" til ca 3500,-. Slik jeg forsto selgeren så var dette for å kunne låse igjen ladelokket på bilen slik at kabelen ikke skulle kunne stjeles. Men er jo mulig at det lokket er like uklart som batterigarantien ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Aspiranten

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1415
    • Vis profil
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #20 på: Mandag 31. Oktober 2011, klokken 15:37 »
Nissan selger som ekstra utstyr et "ladelokk" til ca 3500,-. Slik jeg forsto selgeren så var dette for å kunne låse igjen ladelokket på bilen slik at kabelen ikke skulle kunne stjeles. Men er jo mulig at det lokket er like uklart som batterigarantien ;-)

Det er linket til en amerikansk side hvor det koster bare en brøkdel av norsk pris :-)

Linken ligger i en av "utstyr til Leaf" trådene...
Nissan Leaf

Radiobil1

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 597
    • Vis profil
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #21 på: Torsdag 28. November 2019, klokken 10:43 »
Ble ingen Leafer levert med type2 til type1 kabel til kunde, eller var det ekstrautstyr?
2015 e-up!, 96 000 km  -  2018 e-golf, 40 000 km

Lars C. Krogenæs

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2020
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2519
  • Fremtiden er elektrisk!
    • Vis profil
    • Rådgiver for ladeløsninger til borettslag, sameier og bedrifter
Sv: Medfølgende ladekabel
« Svar #22 på: Torsdag 28. November 2019, klokken 17:00 »
Bel vel standard i 2014 eller noe sånt (av de som ble levert av norsk importør).
Jobber med lading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu