Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ytelse i kaldt vær Reva i ?

Startet av edyrli, søndag 30. oktober 2011, klokken 16:26

« forrige - neste »

Tommy

Når det gjelder ytelse i kaldt vær så er ikke en arbeidsdag i -10 uten lading noe problem.
Blybatteriene holder godt på varmen og rekker ikke tape seg så mye i temperatur på den tiden.
Når det gjelder type batteri så har du Trojan eller Dynex batterier.
Om du skal måle belastninger ved kjøring kan du enklest montere på et multimeter på + og - under baksetet. Det er festet med 2 skruer i bakkant. Da får du målt total spenningen på pakken.
Om du ønsker å måle enkeltspenninger så er det litt mere tidkrevende.

Lykke til  ;)
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

70 km er jo ikke gærnt. Hva er farten på oppover bakker? Vår går ikke mer enn ca 45km/t. Rekkevidde ca 30 km.

edyrli

Generelt synes jeg den er litt svak i forhold til andre Revaer. Jeg merker også den går merkbart dårligere ved 50% SOC enn når den kommer rett av laderen. Det er nok fordi noen av blokkene begynner å miste spenning før resten av pakken. Når det gjelder opp bakker så varierer jo dette i forhold til bakken. alt ifra 25 til 45. Etter en prøverunde i går å gikk farten opp samme bakken fra 40-45 til rundt 35 når jeg hadde mindre strøm igjen.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Kito76

Vår Reva er som nevnt tidligere en 2010 som hadde gått 1400 km. Vi lader nå begge veier på en strekning ca 11 km hver vei.

edyrli

Kjekt å dele litt erfaringer. Min er 2009, gått 4200 nå.
Kommer meg fram og tilbake til jobb uten å lade (ca 20 km), men da begynner det å lukte litt råttent på slutten. Tydelig at en av blokkene begynner å gasse når jeg nærmer meg 50%. Får jeg fast ladeplass på jobb kan jeg nok kjøre en stund til på batteripakken. Hvis ikke får nok RE-EL en byttejobb ganske snart :)
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA