Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alarm spylervæske

Startet av Skistan, fredag 30. november 2018, klokken 15:23

« forrige - neste »

Skistan

Bare min leaf som ikke sier ifra når det er tomt for spylervæske?

ThomasEL

Nei, utrolig nok har ikke Leafen varsel for dette..!!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Skistan

Det er jo skikkelig dust om du spør meg! Så ikkenoe på vei hjem fra jobb i går. Stolte veldig på lane assist

ThomasEL

Sitat fra: Skistan på fredag 30. november 2018, klokken 16:29
Det er jo skikkelig dust om du spør meg! Så ikkenoe på vei hjem fra jobb i går. Stolte veldig på lane assist
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

TJV

Noen som vet hvor stor beholder til spylervæske det er? På forrige generasjon har jeg hørt det er ca 2,7 liter. Ikke nok til å tømme en hel pose engang nedpå! Enkelte ting er faktisk et lite tilbakesteg på Leaf med ting man tar som selvfølge i 2018. Men for all del, jeg er hovedsaklig godt fornøyd med bilen.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

meitran


hawK

Sitat fra: TJV på lørdag 01. desember 2018, klokken 11:13
Noen som vet hvor stor beholder til spylervæske det er? På forrige generasjon har jeg hørt det er ca 2,7 liter. Ikke nok til å tømme en hel pose engang nedpå! Enkelte ting er faktisk et lite tilbakesteg på Leaf med ting man tar som selvfølge i 2018. Men for all del, jeg er hovedsaklig godt fornøyd med bilen.

Er nok rundt der ja.. Kjørte min helt tom tidligere i høst (og ble like overrasket som dere om at den ikke varslet meg..), husker ikke om jeg akkurat fikk plass til 3L posen, eller om det var en liten skvett igjen (lener mot sistnevnte).

Kjell Leaf

Sitat fra: meitran på lørdag 01. desember 2018, klokken 11:23
Rimelig fantastisk ja....
Jeg har Leaf Tekna desember 2013, spylertanken på den er 4 liter.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

EV-FTW

Får uten problem 3 liter på min 2016 30kWt.
Men ja, det er en av de småtingene jeg ikke kan forstå at en nymoderne bil ikke har. Alle tyske biler jeg har hatt, hadde dette. Også første Golfen min fra 1994.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hawK

Liten oppfølging her:
I går gikk jeg tom på vei hjem fra jobb, fikk plass til omtrent 2,85L helt toppa.
2018 Leaf.

jorgror

Tror dette ikke er spesifikt for Leaf, men en Nissan ting. Jeg fikk låne en ny qashqai når jeg leverte min mors Leaf inn for garantifiks på radar, og denne var helt tom for spylervæske og ingen alarm.

Dette og en enorm missvisning på speedo er noen av tingene man bare må finne seg i med Nissan.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

snhansen

Leafen er den første bilen jeg har hatt som ikke har varsling, men det går greit. Var litt kjipt i starten når jeg plutselig var tom for spylervæske, men så får man en slags rutine på etterfylling. At de har spart på sensor i spylertanke er greit, når man ser hvor mye bil man ellers får for pengene :-)
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

Ole Irgens

Sitat fra: Skistan på fredag 30. november 2018, klokken 15:23
Bare min leaf som ikke sier ifra når det er tomt for spylervæske?

Du merker det ved at det ikke kommer noe ut av dysene når du trekker i spaken. Du syntes kanskje det hadde vært enklere å oppfatte dersom det lyste et lite lys samtidig som det ikke kom spylervæske? Kanskje en liten alarm også?

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

TorT

Rasende festlig.

Sikkert en som deg som jobber som ingeniør hos Nissan.

Lyset kunne jo komme på når det feks var en liter igjen.

Sånn ville intelligente mennesker ha gjort det.

En av de tingene som irriterte meg når jeg hadde Leaf.

Ole Irgens

Sitat fra: TorT på onsdag 13. februar 2019, klokken 19:57
Rasende festlig.

Sikkert en som deg som jobber som ingeniør hos Nissan.

Lyset kunne jo komme på når det feks var en liter igjen.

Sånn ville intelligente mennesker ha gjort det.

En av de tingene som irriterte meg når jeg hadde Leaf.

Da har du sikkert nå skaffet deg en bil som er designet av intelligente mennesker, slik at du slipper å irritere deg. Så bra for deg! Litt rørende også, at du er på et eierforum for Leaf når du ikke har bilmerket lenger. Kanskje du likevel savner Leafen litte granne, hm? Selv om det var så irriterende at bilen ikke sa fra til deg når den var (nesten) tom for spylervæske?

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA