Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde

Startet av Saxo, søndag 30. oktober 2011, klokken 09:27

« forrige - neste »

Olofm

Sitat fra: snurre100 på mandag 19. mars 2012, klokken 20:48
Har ikke sett noe lading i Töckfors.Når det nye sentret åpner skal jeg sporenstreks reise over å skjekke.Men det er vel mere intressant å få lading  Ärgjeng.Systembolaget vet du ;D

Var på Tøcksfors Handelspark i helgen, og kunne da observere 4 ladeplasser rett ved inngangen til Eurocash. Ingen av de var i bruk når vi var der.

Denne gangen ble fossilbil brukt. Neste gang blir det ganske sikkert med løvet!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

fael

Tok en familietur på Søndag til Hå gamle prestegård. Vi dro deretter opp til vindmølleparken for sårt tiltrengt hurtiglading. Fremme ved parken viser det seg at ladepistolen var defekt! GOM viste 23 km i rest på batteriene, og navi viste at nærmeste hurtiglader var Ålgård Auto, 35 km borte :-/ Mor, far og tre barn startet den spennende turen, og ble umiddelbart hilst med følgende melding: "You might not reach your destination!" fra den ellers så trivelige bildamen :-) Intet nytt der i gården! Nervepirrende kjøretur med hastighet i 50-70, men med alt for mange bakker. Pøsregn bidro ikke da det dugget som fy!. Måtte kjøre varme av/på for å spare noen kw. Kom til Ålgård med 10 km rest, og til Sandnes med bare streker. Stor var lettelsen når vi rullet inn ved Ålgård Auto, og kunne få varmen tilbake samt lade batteriene.
Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

EL gringo

Sitat fra: Olofm på mandag 02. april 2012, klokken 07:38
Sitat fra: snurre100 på mandag 19. mars 2012, klokken 20:48
Har ikke sett noe lading i Töckfors.Når det nye sentret åpner skal jeg sporenstreks reise over å skjekke.Men det er vel mere intressant å få lading  Ärgjeng.Systembolaget vet du ;D

Var på Tøcksfors Handelspark i helgen, og kunne da observere 4 ladeplasser rett ved inngangen til Eurocash. Ingen av de var i bruk når vi var der.

Denne gangen ble fossilbil brukt. Neste gang blir det ganske sikkert med løvet!


Jeg var i Tøcksfors på lørdag.
På gamle senteret hadde de fått opp stikkontakter i p huset. Her skal 2 elbiler dele en 16A stikk. Det går jo selvfølgelig ikke.

Etterpå var jeg på det nye senteret. Der har de satt av 4 plasser for elbil ved inngangen. Disse 4 plassene har 2 ladestolper med en stikk i hver. Altså 0,5 stikk pr elbil. Jeg koblet til Leafen med 16A lader. Etter 3 minutter var jeg tilbake til bilen for å hente noe og da var stolpen jeg var tilkoblet mørk. 10A tilførsel...

Olofm

Sitat fra: EL gringo på mandag 23. april 2012, klokken 14:35
Sitat fra: Olofm på mandag 02. april 2012, klokken 07:38
Sitat fra: snurre100 på mandag 19. mars 2012, klokken 20:48
Har ikke sett noe lading i Töckfors.Når det nye sentret åpner skal jeg sporenstreks reise over å skjekke.Men det er vel mere intressant å få lading  Ärgjeng.Systembolaget vet du ;D

Var på Tøcksfors Handelspark i helgen, og kunne da observere 4 ladeplasser rett ved inngangen til Eurocash. Ingen av de var i bruk når vi var der.

Denne gangen ble fossilbil brukt. Neste gang blir det ganske sikkert med løvet!


Jeg var i Tøcksfors på lørdag.
På gamle senteret hadde de fått opp stikkontakter i p huset. Her skal 2 elbiler dele en 16A stikk. Det går jo selvfølgelig ikke.

Etterpå var jeg på det nye senteret. Der har de satt av 4 plasser for elbil ved inngangen. Disse 4 plassene har 2 ladestolper med en stikk i hver. Altså 0,5 stikk pr elbil. Jeg koblet til Leafen med 16A lader. Etter 3 minutter var jeg tilbake til bilen for å hente noe og da var stolpen jeg var tilkoblet mørk. 10A tilførsel...

Har sendt mail til senterlederen for det gamle senteret med dine observasjoner så er det mulig at de får rettet opp slik at man slipper å dele på en 16A kurs. Han har hvertfall vært veldig service innstilt på tidligere mailer med spørsmål om lademuligheter. Dessverre så finner jeg ikke noen kontaktpersoner til nye senteret.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Olofm

Sitat fra: Olofm på mandag 23. april 2012, klokken 14:44
Sitat fra: EL gringo på mandag 23. april 2012, klokken 14:35
Sitat fra: Olofm på mandag 02. april 2012, klokken 07:38
Sitat fra: snurre100 på mandag 19. mars 2012, klokken 20:48
Har ikke sett noe lading i Töckfors.Når det nye sentret åpner skal jeg sporenstreks reise over å skjekke.Men det er vel mere intressant å få lading  Ärgjeng.Systembolaget vet du ;D

Var på Tøcksfors Handelspark i helgen, og kunne da observere 4 ladeplasser rett ved inngangen til Eurocash. Ingen av de var i bruk når vi var der.

Denne gangen ble fossilbil brukt. Neste gang blir det ganske sikkert med løvet!


Jeg var i Tøcksfors på lørdag.
På gamle senteret hadde de fått opp stikkontakter i p huset. Her skal 2 elbiler dele en 16A stikk. Det går jo selvfølgelig ikke.

Etterpå var jeg på det nye senteret. Der har de satt av 4 plasser for elbil ved inngangen. Disse 4 plassene har 2 ladestolper med en stikk i hver. Altså 0,5 stikk pr elbil. Jeg koblet til Leafen med 16A lader. Etter 3 minutter var jeg tilbake til bilen for å hente noe og da var stolpen jeg var tilkoblet mørk. 10A tilførsel...

Har sendt mail til senterlederen for det gamle senteret med dine observasjoner så er det mulig at de får rettet opp slik at man slipper å dele på en 16A kurs. Han har hvertfall vært veldig service innstilt på tidligere mailer med spørsmål om lademuligheter. Dessverre så finner jeg ikke noen kontaktpersoner til nye senteret.

Har veldig raskt fått svar fra driftspersonell på (gamle) tøckforssenteret

Hei.

Takk for tilbakemeldingen , da bytter vi til enkel stikk så bare en får lade om gangen.
Det er montert stikk for el-biler på  3 steder i P-huset, ved den røde veggen ved hvert rullbånds hus og ved det hvite forrådet mitt i P-huset. 
Vi bør da også bestille en ekstra enkel stikk på 16A, på hvert sted .
Det er også bestilt skilt på veggen som vil forteller at denne plass er forbeholt el- biler og lading.

Med vennlig hilsen
Jan Morten Fossen
Driftleder /Verksamhetschef
Töcksfors Shoppingcenter AB

Så da blir det hvertfall orden på det ene senteret. Finner fortsatt ikke noen kontaktinfo til Tøckfors Handelspark.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Siri S

Det er vår og på tide og teste rekkevidden på vår Leaf noe mer enn til fra jobb. Idag hentet vi ( 3 personer + hund)  dattern på Gardermoen etter å ha sjekket at tur retur er 13 mil og at det skulle kjøres i 70-80 km/t og uten klimaanlegg for å spare batteriet mest mulig. En halvtimes lading på flyplassen monnet ikke mye, så stoppet på Økern for å hurtiglade litt å være sikker på å komme helt hjem igjen. En lapp med "defekt" var imidlertid det som møtte oss og etter et kvarters pause og lading på vanlig 16 A orket vi ikke mer og dro videre. Det gikk heldigvis bra ( 5 km igjen).
Detter var mer spennende enn tenkt ... Flere hurtigladere må til !

jkirkebo

Sitat fra: Siri S på søndag 29. april 2012, klokken 23:34
Det er vår og på tide og teste rekkevidden på vår Leaf noe mer enn til fra jobb. Idag hentet vi ( 3 personer + hund)  dattern på Gardermoen etter å ha sjekket at tur retur er 13 mil og at det skulle kjøres i 70-80 km/t og uten klimaanlegg for å spare batteriet mest mulig. En halvtimes lading på flyplassen monnet ikke mye, så stoppet på Økern for å hurtiglade litt å være sikker på å komme helt hjem igjen. En lapp med "defekt" var imidlertid det som møtte oss og etter et kvarters pause og lading på vanlig 16 A orket vi ikke mer og dro videre. Det gikk heldigvis bra ( 5 km igjen).
Detter var mer spennende enn tenkt ... Flere hurtigladere må til !

Du hadde nok vesentlig mer enn 5 km igjen, bilen er svært pessimistisk på slutten for å hindre at folk kjører tomme. Etter første varsel om lavt batteri bør det gå helt greit å kjøre 20km om du kjører noenlunde pent.

I tillegg til den jeg nevnte på Frogner kommer det også en hurtiglader på Skøyen og i Lillestrøm så det blir endel flere muligheter i løpet av året.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas Parsli

Ikke glem hurtigladeren til Birger N Haug på Økern!
Hurtigladeren til Statoil Økern er det åpenbar mye tull med, men Birger N Haug er bare 1.5km kilometer unna.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Hamar

Hei!
I går kjørte vi 115 km og GOM viste at vi fortsatt hadde 20 km igjen. Turen var i all hovedsak på E6 med cruise-controllen stilt inn på 86-87 km/t (reelt 80-82 km ifølge GPS).  Batteritemp viste 5 barer og utetemperatur var ca 10 grader.  8)
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Siri S på søndag 29. april 2012, klokken 23:34
En halvtimes lading på flyplassen monnet ikke mye, så stoppet på Økern for å hurtiglade litt å være sikker på å komme helt hjem igjen. En lapp med "defekt" var imidlertid det som møtte oss og etter et kvarters pause og lading på vanlig 16 A orket vi ikke mer og dro videre. Det gikk heldigvis bra ( 5 km igjen).
Detter var mer spennende enn tenkt ... Flere hurtigladere må til !

Mon tro om Statoil behandler bensin- og dieselkundene sine like seriøst. Ingen pumper virker - bare en lapp om defekt på dem? Neppe.

På tide at Statoil forstår at tilbud om hurtiglading ikke bare handler om "samfunnsansvar" og annen hyggelig lek, men skal være et profesjonelt servicetilbud på linje med alt annet.

Jeg ville ihvertfall ikke nå turt å basere meg på hurtiglading.
St.Hanshaugen

cra

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 30. april 2012, klokken 10:33
Sitat fra: Siri S på søndag 29. april 2012, klokken 23:34
En halvtimes lading på flyplassen monnet ikke mye, så stoppet på Økern for å hurtiglade litt å være sikker på å komme helt hjem igjen. En lapp med "defekt" var imidlertid det som møtte oss og etter et kvarters pause og lading på vanlig 16 A orket vi ikke mer og dro videre. Det gikk heldigvis bra ( 5 km igjen).
Detter var mer spennende enn tenkt ... Flere hurtigladere må til !
Mon tro om Statoil behandler bensin- og dieselkundene sine like seriøst. Ingen pumper virker - bare en lapp om defekt på dem? Neppe.

Nja; det har jeg da sett hos flere selskaper. Den store forskjellen er jo at der er en håndfull flere pumper som ikke er defekte, slik at man får gjort det man skal alikevel.  Spørsmålet er jo hvor lenge de nøyere seg med å la det henge en lapp der. Greit nok at den henger der; det er bedre enn at man kobler til og bare tror det virker, men den bør ikke henge der lenger enn tida det tar å sende en tekniker dit for å få det fikset.  :-\


Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 30. april 2012, klokken 10:33
På tide at Statoil forstår at tilbud om hurtiglading ikke bare handler om "samfunnsansvar" og annen hyggelig lek, men skal være et profesjonelt servicetilbud på linje med alt annet.

Ja, elbilen har kommet for å bli, slik er det bare. Det går forhåpentligvis ikke alt for lenge før de skjønner det, og at vi får en fornuftig sammenheng mellom tilgjengelighet på hurtigladere og pris på bruken av dem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 30. april 2012, klokken 09:03
Ikke glem hurtigladeren til Birger N Haug på Økern!
Hurtigladeren til Statoil Økern er det åpenbar mye tull med, men Birger N Haug er bare 1.5km kilometer unna.

Thomas

I tillegg er BNH sin gratis å bruke, så den bør vel være førstevalget om man ikke skal ha pølse også ? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

NeRlIn

Har kjøpt meg en Leaf, fikk den for 14 dager siden og stor sett fornøyd.
Men ikke med rekkevidden.
Vil gjerne høre fra dere andre om hvor langt dere kommer.
Av data så sett opp Km, snitt fart, temperatur og gjerne strekningen.
På forhånd, takk.

NeRlIn
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

erikf

Sitat fra: NeRlIn på mandag 30. april 2012, klokken 14:44
Har kjøpt meg en Leaf, fikk den for 14 dager siden og stor sett fornøyd.
Men ikke med rekkevidden.
Vil gjerne høre fra dere andre om hvor langt dere kommer.
Av data så sett opp Km, snitt fart, temperatur og gjerne strekningen.
På forhånd, takk.

NeRlIn
Gratulerer, du postet post nr 10 000 på dette forumet! Snakker om begynnerflaks!
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Thomas Parsli

Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. april 2012, klokken 11:17
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 30. april 2012, klokken 09:03
Ikke glem hurtigladeren til Birger N Haug på Økern!
Hurtigladeren til Statoil Økern er det åpenbar mye tull med, men Birger N Haug er bare 1.5km kilometer unna.

Thomas

I tillegg er BNH sin gratis å bruke, så den bør vel være førstevalget om man ikke skal ha pølse også ? ;)

Jeg er opptatt av av huritgladerene til Statoil blir brukt så mye at de bygger fler -så jeg er faktisk villig til å betale i ny og né bare for å opprettholde tilbudet :)

Neste gang jeg er avhengig av huritglader kommer jeg faktisk til å ringe for å sjekke om den er i orden.
Jeg kommer også til å klage både her og på twitter slik at det blir litt oppmerksomhet rundt "problemet".

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA