Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?

Startet av Nuvolari, torsdag 29. november 2018, klokken 15:15

« forrige - neste »

Joggamann

Takk for svar.

Hvorfor vil en nyere batteripakke tape seg mer enn en 2-3 år gammel 85S feks? :)

GOS

#16
Sitat fra: Joggamann på torsdag 29. november 2018, klokken 22:37
Takk for svar.

Hvorfor vil en nyere batteripakke tape seg mer enn en 2-3 år gammel 85S feks? :)

Batteriene taper seg mest i starten, første året. De gamle S85 har dermed alt tatt det tapet, mens en ny S75 har ikke ratt det initielle tapet enda. Men nå er jo også S75 batteriet såpass gammelt at mange av disse har alt fått sitt initielle tap.


Edit: Så er det vel noen som også mener at kjemien i de nyere batteripakken holder seg litt dårligere over tid, men har andre fordeler at de kan ta høyere ladeeffekt fra SuC på høy SOC.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Balrog

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 29. november 2018, klokken 15:15
Jeg har fremdeles min Model S som jeg fikk utlevert 22.11 2013. Er det flere enn meg som har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?

Vi har vår fra september 13 ennå, og ser ingen grunn til å bytte den ut. Med unntak av Spotify-appen som forlanger resett av systemet nesten hver gang bilen startes er alt som det skal være. Model 3 skal snart erstatte vår 2011 Leaf som for øvrig også er en meget bra bil bortsett fra synkende batterikapasitet og design.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Thor2014

Teslaspy rapporterer at min 2015 85 har 78,9 tilgjengelig.

fredag

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 29. november 2018, klokken 15:15
Jeg har fremdeles min Model S som jeg fikk utlevert 22.11 2013. Er det flere enn meg som har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?

September 2013 her. Over 140 000 km.

Oppgradert med innfellbare sidespeil og LTE.

Og den har features som som nybilkjøpere bare kan drømme om:
- 22kW AC-lading
- stooor frunk
- tredje rad bakovervendte barneseter
- soltak
- masse plass mellom forsetene i stedet for midtkonsoll som bare kaster bort plass
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

arnkl

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 29. november 2018, klokken 15:27
Føler det har vært mindre og mindre feil med bilen. Var masse barnesykdommer i starten men de siste par årene har det knapt vært noen ting. Hva er deres erfaring rundt akkurat det?

Eg har same erfaring. Eg har køyrt 177.000 km no, og einaste reperasjonskostnadar eg har hatt er skifte av nokre stag og foringar i understellet for å få den EU-godskjent. Kontaktoren i batteriet vart også nyleg skifta etter at eg fekk "Acceleration redused"-feilmeldinga, men dette gikk på batterigarantien. Ellers har det ikkje vore noko etter 100.000 km.

Det virkar som dei fleste feila dukkar, og blir fiksa, opp før garantien er ute  :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

fonberg

Sitat fra: arnkl på mandag 03. desember 2018, klokken 14:33
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 29. november 2018, klokken 15:27
Føler det har vært mindre og mindre feil med bilen. Var masse barnesykdommer i starten men de siste par årene har det knapt vært noen ting. Hva er deres erfaring rundt akkurat det?

Eg har same erfaring. Eg har køyrt 177.000 km no, og einaste reperasjonskostnadar eg har hatt er skifte av nokre stag og foringar i understellet for å få den EU-godskjent. Kontaktoren i batteriet vart også nyleg skifta etter at eg fekk "Acceleration redused"-feilmeldinga, men dette gikk på batterigarantien. Ellers har det ikkje vore noko etter 100.000 km.

Det virkar som dei fleste feila dukkar, og blir fiksa, opp før garantien er ute  :)

Kanskje litt tidlig å si, all den tid garantitiden gikk ut for ca. fire mnd siden på de første norske S-ene ;) Men det er absolutt en lovende trend!
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

noto

Da setter du likhetstegn mellom garanti og reklamasjonsrett. Mulig det er noenlunde riktig i praksis, men formelt er det stor forskjell.

geear


Nuvolari

Sitat fra: fredag på mandag 03. desember 2018, klokken 13:37
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 29. november 2018, klokken 15:15
Jeg har fremdeles min Model S som jeg fikk utlevert 22.11 2013. Er det flere enn meg som har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?

September 2013 her. Over 140 000 km.

Oppgradert med innfellbare sidespeil og LTE.

Og den har features som som nybilkjøpere bare kan drømme om:
- 22kW AC-lading
- stooor frunk
- tredje rad bakovervendte barneseter
- soltak
- masse plass mellom forsetene i stedet for midtkonsoll som bare kaster bort plass

Meget gode poeng. Bruker 22kW lading på hytta og stor trunk ukentlig.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

1000kwh

Sitat fra: Nuvolari på mandag 03. desember 2018, klokken 18:59
Sitat fra: fredag på mandag 03. desember 2018, klokken 13:37
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 29. november 2018, klokken 15:15
Jeg har fremdeles min Model S som jeg fikk utlevert 22.11 2013. Er det flere enn meg som har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?

September 2013 her. Over 140 000 km.

Oppgradert med innfellbare sidespeil og LTE.

Og den har features som som nybilkjøpere bare kan drømme om:
- 22kW AC-lading
- stooor frunk
- tredje rad bakovervendte barneseter
- soltak
- masse plass mellom forsetene i stedet for midtkonsoll som bare kaster bort plass

Meget gode poeng. Bruker 22kW lading på hytta og stor trunk ukentlig.
Lader med 2kW og føler det holder når jeg er på hytta :P

noto

Ville savne frunken og fri superlading hvis jeg skulle oppgradere. Kan være enig at plassen mellom forsetene er fin til å plassere litt større ting som ikke passer i midtkonsoll, men det blir fort rot. Knapt hatt bruk for 22kW og aldri 3. seterad. Har soltak som har vært helt problemfritt, men hadde valgt det bort i dag.

Jejl

Har hatt min i 5 år og 2,5 mnd og ca 108 000 km. Den har den fungert tilnærmet perfekt hele tiden, bortsett fra de vanlige barnesykdommene som de fleste har hatt.
Har 8 års serviceavtale, og utenom den så har jeg til nå brukt 5200,- på dekk, ellers ingenting (bortsett fra strøm og litt utgifter vanlig håndvask).

noto

5200 til dekk var ikke mye. Tid for nytt sett snart da? Har kjørt omtrent like langt og kjøpt to sett a 11-12k. Ellers samme som deg. Har også 8 år serviceavtale, men måtte betale for bremseservice nå sist. Bortsett fra det bare betalt noen kroner til EU-kontroll. Bilen oppleves god som (eller bedre enn) ny.

Øyvind.h

Kjøp dekk splitter nye på Finn av noen som tar sommerdekkene av org felger for å bruke dem til vinterdekk. Vipps får du komplette nye sommerdekk til 4-5-6000kr.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA