Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Viktigste ved overtagelse

Startet av Lille Lance, torsdag 29. november 2018, klokken 06:40

« forrige - neste »

Lille Lance

Skal hente X75 på Lillestrøm i morgen (Norges varemesse). Forventer er jæ... trøkk med folk som skal hente og stressa Delivery folk. I alt dette maset (håper jeg tar feil  :o), hva er det viktigste å få sjekka på bilen?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

z4rd

Det aller viktigste er å se etter potensielle transportskader i karosseri og lakk. Som med alle andre biler. Så får man dokumentert det med én gang. Opplevd skade i lakk da jeg tok ut en ny Lexus i 2013.

Ellers bare å dobbeltsjekke at du har fått med deg korrekt tilbehør (dekk osv).

Jeg hadde ingen merknader da jeg hentet min TMX. Fikk til og med Mobildocking med på kjøpet og montert av hyggelig Tesla-ansatt.

Gratulerer og have fun! :)

Skulle det oppstå ting etterpå, så er mitt tips at du kjører rett til et SC. Ikke styr med telefon og mail.

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Sulle

Sjekk først og fremst de samme tingene som når du skal leie bil, altså ting som kan diskuteres om er dukket opp før eller etter overtakelse. Evt. andre ting blir ordnet opp i uten diskusjon.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

np

What. The. Heck? Jeg bor på Skedsmo og hentet ut min Model X på mandag. Hvor? Jo, i Drammen....???

Anyways, det var en OK opplevelse. To X'er ble levert ut samtidig. Min hvite og en annen svart. Han hadde med seg lommelykt og gikk gjennom bilen som om han var i en episode av CSI eller hadde mistet en diamant. Det var nesten litt trist å se på.

Jeg hadde planer om det samme og hadde funnet frem sjekkliste på nett. Men når jeg stod der smeltet behovet vekk. Ja, panel alignments er ikke perfekt, men det var bare et par steder og lever fint med det. Så fort over lakken, så fin ut. Inni var den ren og pen. To ladekabler og hengerfeste. Check. Så jeg skrev under og kjørte avgårde. (Etter å ha registrert den i Teslafi, er litt statistikk nerd.)

Lykke til, du vil elske bilen! Kommer egen post om ikke så lenge. Men ja, når Model 3 rushet kommer blir det kaos!
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Lurker

Hvis du får med sommerhjulene der og da, sjekk at de er OK.
Det gjorde ikke jeg, og det var bittert å oppdage et hakk i ene felgen da jeg skulle montere de noen måneder etter.
De var forøvrig skitne også, men ettersom jeg fikk de levert i poser, gikk jeg ut fra at de var helt nye.

Kim-

Bare å se over. Jeg fant 2 lakkskader som delivery ikke hadde sett, + en del på lister som det så ut som at de hadde skadet de med å stikke et skrujern inn i..

Hentet for noen måneder siden, forventet fiks av skadene er i mars/april...
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sitat fra: Lurker på torsdag 29. november 2018, klokken 09:40
Hvis du får med sommerhjulene der og da, sjekk at de er OK.
Det gjorde ikke jeg, og det var bittert å oppdage et hakk i ene felgen da jeg skulle montere de noen måneder etter.
De var forøvrig skitne også, men ettersom jeg fikk de levert i poser, gikk jeg ut fra at de var helt nye.
De var nok nye, men har helt sikkert stått på bilen fra fabrikken, gjennom testløype og av og på tog i USA, båt til Nederland og så båt til Norge før videre transport til forhandler, som så legger på vinterhjul.

Tok du det opp med Tesla? Er helt sikker på at Tesla her i Sandnes hadde skiftet felg uten å mukke, om det ble reklamert i forbindelse med omlegging til sommerhjul iallfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA