Hmm, jeg mente også å huske at Kona har optisk skiltleser. Mulig at e-Soul har det også da. De skiltene den ikke registrerte var lysende skilt, så kanskje det var grunnen. Jeg finner det imidlertid ikke nevnt i beskrivelsen av bilen at den har skiltleser. Da må den ha et kamera som jeg antar sitter ved speilet ved frontruten, så jeg får sjekke dette nester gang jeg er innom BOS.
Det er ikke bare lysende skilt den ikke leser, heller ikke vanlige skilt.
Kjørte ca 20 mil "Sørlandet Rundt" med den for noen dager siden, og det ser ut til at den viser akkurat samme fartsgrenser som min 2018 Soul gjør med kartoppdatering som jeg fikk på service i mars i år. Dette gjelder både der det er midlertidige fartsgrenser med vanlige skilt, og der begge bilene viser direkte feil i forhold til skiltingen.
E-Soulen ser heller ikke ut til å være online mot Nobil databasen for ladestasjoner, den viser akkurat samme ladestasjoner (mangler bl.a. GK ved Coop byggevare nedenfor IKEA Sørlandssenteret, denne har vel vært aktiv et par måneder) og e-Soulen har akkurat like håpløs sortering av ladestasjoner som 2018 modellen. Bl.a ikke mulig å sortere på ladehastighet eller avstand til laderne eller lade-operatør.
Og ja - jeg trykket "last ned" eller hva det heter for å få siste oppdateringer, men det hjalp ikke. Og bilen var definitivt online, for den fikk med seg områder med veiarbeid ved at det ble merket med stiplede linjer i kartet men fikk altså ikke med seg fartsgrensene.
Nevnte disse tingene for KIA selgeren, men fikk vite at jeg ikke måte være for kravstor. Var visst ingen andre som hadde klaget på noe...
mvh
Hugo