Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

makki

Soul har fått priser i sverige, hva f....sitter Irene Solstad & Co med en sånn og lurer på hvor mye de skal ta i fortjeneste pr bil.......

Trond.m

Hvor finner du de da ? Så vidt jeg kan se er det ikke noen informasjon på web sidene til Kia. Kan du legge ut prislisten ?

makki

Sitat fra: TM på torsdag 18. april 2019, klokken 17:24
Hvor finner du de da ? Så vidt jeg kan se er det ikke noen informasjon på web sidene til Kia. Kan du legge ut prislisten ?
I følge kia e soul 2020 owners group norway(facebook):
Nu har de svenska priserna släppts på e-Soul
Advance: 433900
Advance plus: 463800

Att jämföra med e-Niro
Advance: 444900
Advance plus: 474800

Trond.m

Ingen bombe at e-Soul ligger litt under i pris. Jeg har tippet 10.000 kr under i Norge, men ut i fra de svenske prisene så kan forskjellen bli mindre.

Kårepåsporet

Hvorfor skal jeg i det hele tatt vurdere Kia? Jeg føler Kia Norge/BOS rævkjører potensielle kunder. Men verden vil bedras, derved overlever feks BOS....

Trond.m

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 18. april 2019, klokken 19:24
Hvorfor skal jeg i det hele tatt vurdere Kia? Jeg føler Kia Norge/BOS rævkjører potensielle kunder. Men verden vil bedras, derved overlever feks BOS....
Vi lever i et fritt land så du kan kjøpe akkurat hva du vil. Om du lar være å kjøpe Kia, så får andre kanskje muligheten siden tilgangen er begrenset

Kårepåsporet

Sitat fra: TM på torsdag 18. april 2019, klokken 19:58
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 18. april 2019, klokken 19:24
Hvorfor skal jeg i det hele tatt vurdere Kia? Jeg føler Kia Norge/BOS rævkjører potensielle kunder. Men verden vil bedras, derved overlever feks BOS....
Vi lever i et fritt land så du kan kjøpe akkurat hva du vil. Om du lar være å kjøpe Kia, så får andre kanskje muligheten siden tilgangen er begrenset

Trond.m

Jeg har litt vanskelig for å se hva BOS har gjort feil med e-Niro. Prisen er ikke lav, men heller ikke helt urimelig. Og de har gitt informasjon underveis. At Kia sentralt ikke ser ut til å gjøre deg BOS ønsker, kan vel ikke de som importør klandres for. Synes også jeg har fått god service hos BOS forhandleren. Blir -e-Soul priset ca 10.000 under e-Niro bør vi være fornøyd med det.

makki

Ser også at irland prisen har også blitt publisert og her(Norge)tenker de ennå ekstra Profit......

advale

Sitat fra: TM på torsdag 18. april 2019, klokken 21:19
Jeg har litt vanskelig for å se hva BOS har gjort feil med e-Niro.

Er det Alzheimer på gang? De lovte 7-8000 biler i 2018 og alle som reserverte skulle få iløpet av kort tid bla bla.  Lovte gull og grønne skoger. Hauset opp hengerfeste. Svært konkurransedyktig pris etc etc. Alt som kunne gjøres feil gjorde de altså.

For ikke å nevne fadesen med Ampera, BOS trodde de kunne floppe nordmenn for over 400 000 for den. Men der var det enda en megablemme. (Jeg tror 360 000 ikke er nok, den må ned med minst 40 000.) Bos slutter aldri å dumme seg ut.

Trond.m

#160
Jeg tror ikke BOS har lovet mer enn det de selv har fått vite fra Kia sentralt.
Tror heller ikke at BOS har lagt inn 40.000 mer i margin enn normalt, så det er nok heller snakk om at de har fått reforhandlet prisen. Hvis BOS var så evneveike som enkelte vil ha det til, så er det rart at de har klart å bygge opp en så solid bedrift. De har heller ikke hauset opp hengerfeste, og har etter min vurdering vært fleksible overfor de som ønsket å vente. Når man ikke ønsker å vente lenger, går man rett inn i køen igjen på sin prioriterte plass. Hvis markedsprisen for e-Niro ligger godt over 400.000, er det vel ikke urimelig at importøren setter prisen til 377.400. De som har forsøkt å importere bilen fra Sverige har vel også kommet til at det ikke så mye å spare på det.

For ordens skyld...jeg har ikke noen interesser i BOS, men har kjøpt 3 MB og 3 Kia i løpet av 15 år.

Aqua

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 18. april 2019, klokken 20:48
Sitat fra: TM på torsdag 18. april 2019, klokken 19:58
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 18. april 2019, klokken 19:24
Hvorfor skal jeg i det hele tatt vurdere Kia? Jeg føler Kia Norge/BOS rævkjører potensielle kunder. Men verden vil bedras, derved overlever feks BOS....
Vi lever i et fritt land så du kan kjøpe akkurat hva du vil. Om du lar være å kjøpe Kia, så får andre kanskje muligheten siden tilgangen er begrenset

Trond.m

#162
Hva med å diskutere bilen e-Soul, slik denne tråden er opprettet for ?
Eller lag gjerne en egen tråd for å diskutere generell misnøye med BOS, bilfabrikkene eller samfunnet forøvrig.

Electric cars in Norway

TM: helt enig. Her er det E-Soul som gjelder og snart kommer de norske prisene

Electric cars in Norway

Og denne testen for de som kan tysk anbefales

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA