Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

navyelsen

Kan jo også legge til at Nissan også priser seg ut av markedet når Leaf+ koster 360-380.000 kr.
Det virker som om Hyundai Kona er den eneste som utmerker seg positivt med pris blant bilene med lang rekkevidde. Selv etter prisoppgang er 335.000 en svært konkurransedyktig pris! Problemet er levering...
Jeg mener derfor at nye e-Soul bør legge seg jevnt med Kona prismessig for å være aktuell i dagens marked.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Elektro12

Ny Soul burde ligge på 299 tusen.

Trond.m

Sitat fra: Elektro12 på lørdag 13. april 2019, klokken 10:03
Ny Soul burde ligge på 299 tusen.
Det er ikke så uvanlig at kunder ønsker en vare billigst mulig. At en e-soul med 64 kwh skulle koste 299' er jo helt urealistisk. Vet ikke hva et 64 kwh batteri koster, men det utgjør nok en betydelig del av prisen på bilen.

Electric cars in Norway

#138
Så en e-Soul på E18 vest for Oslo i dag. Første gang jeg ser den i trafikken. Har sett den i butikk.

Den i trafikken hadde mørk farge og det var en flott bil. Prøveskilt. Logo og reklame på langsidene. Sikkert prøvekjøring med en potensiell kunde.

Kom en eldre Soul opp på siden og jeg så de hadde det gøy i begge bilene med å hilse på hverandre. Artig situasjon.

I trafikken på litt avstand så de to nesten like ut så man må vite hva man skal se etter for å skille de fra hverandre på avstand.

Typisk ser man det på frontlyktene og baklyktene. Når man kommer nærmere så ser det ut som den nye modellen er større men det jo så lite at det er nok synsbedrag. Men den er litt større. Design på nybilen gjør bilen større kansje?

Det som er helt utrolig er at vi enda ikke vet hva bilen koster. Håper pris kommer snart. Gleder meg til prøvekjøring

Kårepåsporet

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 13. april 2019, klokken 15:02
Så en e-Soul på E18 vest for Oslo i dag. Første gang jeg ser den i trafikken. Har sett den i butikk.

Den i trafikken hadde mørk farge og det var en flott bil. Prøveskilt. Logo og reklame på langsidene. Sikkert prøvekjøring med en potensiell kunde.

Kom en eldre Soul opp på siden og jeg så de hadde det gøy i begge bilene med å hilse på hverandre. Artig situasjon.

I trafikken på litt avstand så de to nesten like ut så man må vite hva man skal se etter for å skille de fra hverandre på avstand.

Typisk ser man det på frontlyktene og baklyktene. Når man kommer nærmere så ser det ut som den nye modellen er større men det jo så lite at det er nok synsbedrag. Men den er litt større. Design på nybilen gjør bilen større kansje?

Det som er helt utrolig er at vi enda ikke vet hva bilen koster. Håper pris kommer snart. Gleder meg til prøvekjøring


makki

Nå er jeg kø nr: 22x, siste dagene har rykket frem, håper blir det enda mer(håper flere avbestiller etter publisering av priser osv..

Electric cars in Norway


navyelsen

#143
Har kikket litt på utstyrslisten, og ser at e-Soul i topputgave kommer med en del ekstra "kjekt-å-ha" utstyr som e-Niro mangler, f.eks:

  • Type 2 ladekabel
  • elektronisk P-skive
  • USB-uttak i baksete
  • 12V-uttak i bagasjerom
  • elektrisk justerbart passasjersete
  • gummimatter i kupe og bagasjerom
  • større skjerm
  • Appstøtte
  • Harman Kardon lydanlegg (oppgradert fra JBL?)
  • HUD, head-up-display
En del av dette er å forvente som standard etter e-Niro klagekoret (ladekabel og gummimatter), men min umiddelbare reaksjon er at alt dette koster. Spesielt oppdatert tele/appmodul, HUD og elektrisk passasjersete er ting som trekker prisen opp.
Jeg tror derfor ikke at det er utenkelig at en toppspekket e-Soul koster det samme som en e-Niro, eller enda litt til...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

moby666

eSoul mangler følgende i forhold til eNiro:
- minne på førersete (utrolig kjipt!)
- luft i baksete

Trond.m

Ja, det er åpenbart for å forsvare en høy margin at de inkluderer bagasjeromsmatte og parkeringsur.
Jeg håper de endrer spesifikasjonene og lager en egen pakke for dette utstyret ink. Type 2 kabel. Tross alt er det mange som ikke ønsker eller trenger dette.

Trond.m

Sitat fra: moby666 på mandag 15. april 2019, klokken 16:02
eSoul mangler følgende i forhold til eNiro:
- minne på førersete (utrolig kjipt!)
- luft i baksete
Luft ?? Du mener varme vel ?

Synes det er bedre med elektrisk justering på begge seter enn minne på førersete. Men for de med flere sjåfører så er det praktisk med minne.

Kårepåsporet

Sitat fra: TM på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:06
Sitat fra: moby666 på mandag 15. april 2019, klokken 16:02
eSoul mangler følgende i forhold til eNiro:
- minne på førersete (utrolig kjipt!)
- luft i baksete
Luft ?? Du mener varme vel ?

Synes det er bedre med elektrisk justering på begge seter enn minne på førersete. Men for de med flere sjåfører så er det praktisk med minne.

Luft og varme henger vel sammen?

Ellers så er manglende minne et stort minus, bør ideelt også være mer en to minner, men to er bedre enn ingen....

navyelsen

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:43
Luft og varme henger vel sammen?

Nei, e-Niro har luft og varme i forsetene. Baksetene har bare varme...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Kårepåsporet

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 16. april 2019, klokken 13:06
Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:43
Luft og varme henger vel sammen?

Nei, e-Niro har luft og varme i forsetene. Baksetene har bare varme...
Jøss, var sikker på at de hang sammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA