Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

makki

Det må bli minst 30-40 tusen forskjell, ellers kansellerer jeg.

Kårepåsporet

Sitat fra: makki på torsdag 11. april 2019, klokken 17:01
Det må bli minst 30-40 tusen forskjell, ellers kansellerer jeg.

Hvis du skal ha tilsvarende utstyrt og samme batteri så kan du avbestille umiddelbart! Den blir aldri 30-40000 billigere enn eNiro.

Trond.m

Enig. Det ville i så fall være dobbelt så stor prisforskjell som i Tyskand.

ID4

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 11. april 2019, klokken 17:16
Sitat fra: makki på torsdag 11. april 2019, klokken 17:01
Det må bli minst 30-40 tusen forskjell, ellers kansellerer jeg.

Hvis du skal ha tilsvarende utstyrt og samme batteri så kan du avbestille umiddelbart! Den blir aldri 30-40000 billigere enn eNiro.

Så da tror dere den blir dyrere enn Hyundai Kona med omtrent samme spec?

Kårepåsporet

Sitat fra: Venterpåkona på torsdag 11. april 2019, klokken 18:01
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 11. april 2019, klokken 17:16
Sitat fra: makki på torsdag 11. april 2019, klokken 17:01
Det må bli minst 30-40 tusen forskjell, ellers kansellerer jeg.

Hvis du skal ha tilsvarende utstyrt og samme batteri så kan du avbestille umiddelbart! Den blir aldri 30-40000 billigere enn eNiro.

Så da tror dere den blir dyrere enn Hyundai Kona med omtrent samme spec?

Jeg har tippet Soul 7% under Niro. Kona til Hyundai interesserer meg ikke da jeg er fornøyd med hun som jeg har, ikke vet jeg hva Hyundai skal ha for sin Kona heller.

Roy Aasen

Nåpris Kona: 362000,00 med "alt". + Vinterhjul..

Trond.m

#126
Ser at Kona Premium faktisk koster 46.700 euro i Tyskland med metallic. Det er over 4000 Euro under e-Soul. Det er før BOS har lagt på Norgestillegget sitt, men uansett burde e-Soul legge seg under Kona i pris.

makki

Nå er standart versjon av model 3 tilgjengelig i Norge, så Kia må passe seg om soul priser.

Roy Aasen

For å si det slik: Skulle jeg få kjøpt model 3 og Soul til +/- samme pris, så blir det helt sikker ikke en model 3.


Trond.m

Smak og behag er forskjellig. Dessuten vil mange føle at det gir mer status å kjøpe Tesla enn Kia, og derfor bør nok e-Soul prises godt under Model 3. Model 3 koster 377 ink. levering; dvs. samme pris som e-Niro. Jeg tipper prisen på e-Soul slippes nå, for de har nok ventet på Tesla-prisen.

Roy Aasen

Er ikke så meget smak og behag. Jeg trenger en bil som funkerer, alltid, og med kort vei til verksted. En kan være heldig med model 3, men sjansen  for at noe skjer er litt for stor, foreløpig. (Førstevalg hvis jeg skulle hatt en bil parkert på gårdsplassen.)

Kia'n er vel ikke noen høydare den heller men er det sikrere kortet. For min del iallefall.
I tillegg så år jeg lastet inn både søppel, ved og vaskemaskin i Kia'n. Mangler hengerfeste, men det kommer vel aldri på en elbil vel?

Trond.m

#131
Ja, men ditt arguement klassifiserer jeg likevel som kategori «smak og behag». Mange foretrekker det sikre (men kjedelige ?) valget, med det er nok enda flere som foretrekker en bil som oppfattes som mer eksklusiv (selv om den ikke nødvendigvis er det). Jeg antar at Tesla må stille med lånebil hvis bilen blir stående for garantireparasjoner. Men personlig holder jeg nok med deg i valget av e-Soul, men prisen bør være en del lavere enn for Model 3.

BOS.no står det «Pris på vei», så det kan vel ikke drøye lenge.

ID4

Det er nok bare vi her på Kia forum som vil vurdere å velge e-Soul til tilnærmet pris som en Model 3

Model 3 er en mye mer moderne bil, oppdateres fortløpende, et mye bedre ladenettverk og ikke minst (viktig for mine naboer) status.

Det negative er at de ikke ennå er rustet for å håndtere så mange biler i Norge. Men det er det mange som tar sjansen på at ikke vil berøre dem.

Køen på 2000 kommer til kolapse med om de priser for høyt. Og det påvirker ikke mitt kønummer da jeg står omtrent først fra før.

Roy Aasen

Er ikke uenig med noen jeg :). Alt har som kjent bådefor- og bakdeler.

Jeg får avvente og se rett og slett, frykter vel at jeg er så langt bak i Soul-køen at det ikke blir noe "årnings" og da spørs det.

...og så ikke å forglemme BOS og deres prising. Der er det intet som forbauser.




Nufstad

Jeg har vært veldig fornøyd med KIA og deres biler. Har KIA i dag og står på venteliste til den nye SOULen. Er nummer 311 i kø. Men er veldig realist i forhold til hva jeg skal kjøpe. Det er tross alt en bil, og ikke noe annet

Ser i dag at man får en Tesla for 367.700,- Er litt skeptisk til Tesla med tanke på at det kan virke som om de "vokser" litt raskt og ikke muligens klarer å håndtere kundemassene. Men hvis en ny Soul ligger i samme prisklasse så har KIA gått seg litt bort på veien.

Opel har vel også priset seg litt bort på veien med sin Ampera for å dra inn en sammenligning. Det kommer mange spennende biler fremover så det blir uansett moro å følge med

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA