Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: daktari på søndag 31. mars 2019, klokken 23:16
Sitat fra: Lepet65 på søndag 31. mars 2019, klokken 22:30
Sitat fra: HPSE på søndag 31. mars 2019, klokken 12:24


Lurer på hvor ofte det skjer at Demobiler er i butikkene før prisen er klar??

Det er fordi de diskuterer hvor høy pris de skal tørre å ta i Norge.
Kanskje venter på prisen på Model 3 Standard range.

Ja jeg tror faktisk dette er riktig. "Alt" i elbilmarkedet i Norge nå styres av det utrolige tempoet på Modell 3 leveransene.
På en måte fryder det meg å se at Elon tar rotta på fossilbil forhandlerne, på den andre sida så er det skremmende å se hvor lite forberedt de har vært på at dette kunne skje.

Selv så er jeg faktisk inne på tanken å kjøpe meg en brukt Model S for å ha et par år nå som de har rast i pris den siste tida.

For 320000 kan man velge å vrake mellom 85 KWh Model S biler med 2 års garanti hos Tesla.
https://www.tesla.com/no_NO/used?model=ms

Så i dag har jeg to ting på agendaen:
1) Bløtkake og kaffe og lansering av E-Soul hos Motor Sør i Sørlandsparken.
2) Stikke innom Tesla i Sørlandsparken og få litt mer detaljer om den 2 års bruktbilgarantien deres.


Life is good!
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Strøm Tycoon


Trond.m

@goggo, nei nå står ikke verden til påske  :o 
Det er ikke lenge siden du var en fornøyd eier av C-Zero, og nå vurderer du et amerikansk slagskip ?

Får håpe du tar til fornuft og satser videre på Soul  :)

goggo

Sitat fra: TM på mandag 01. april 2019, klokken 13:15
Får håpe du tar til fornuft og satser videre på Soul  :)

Jo, men fornuft - og KIA - blir så dønn kjedelig hele tida...
Model S blir isåfall bare en ventepølse mens jeg venter på at markedet rundt 50-60 KWh bilene med CCS har stabilisert seg :)

Den fornuftige delen av meg skal regne litt på alternativene de neste dagene og veie KIA livet opp mot "ufornuftige" pensjonist-langturer med Superladere og CamperMode både nordover og sørover det neste året, så får vi se hva det blir til...

Venter forøvrig på tilbakemelding fra Tesla om den bruktbilgarantien deres også.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Kårepåsporet

Sitat fra: goggo på mandag 01. april 2019, klokken 16:06
Sitat fra: TM på mandag 01. april 2019, klokken 13:15
Får håpe du tar til fornuft og satser videre på Soul  :)

Jo, men fornuft - og KIA - blir så dønn kjedelig hele tida...
Model S blir isåfall bare en ventepølse mens jeg venter på at markedet rundt 50-60 KWh bilene med CCS har stabilisert seg :)

Den fornuftige delen av meg skal regne litt på alternativene de neste dagene og veie KIA livet opp mot "ufornuftige" pensjonist-langturer med Superladere og CamperMode både nordover og sørover det neste året, så får vi se hva det blir til...

Venter forøvrig på tilbakemelding fra Tesla om den bruktbilgarantien deres også.

mvh
Hugo

Synes det høres kult ut jeg!
Og tenk: det er ikke bare jeg som synes Kia er kjedelig. Jeg synes Soul var kul i 2014, men det er nærmere fem år siden!

Electric cars in Norway

Er det i dag vi får de norske prisene på e-soul? Det hadde vært hyggelig

HPSE

Kommer forhåpentligvis ila uken eller neste uken når bilene skal lanseres for internasjonal presse.. Var en forhandler som mente kanskje en toppspekket kommer på 370-400... Da velger eg heller noe annet...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Kårepåsporet

En konspirasjonsteori: Ledelsen i BOS har kjøpte seg inn i Tesla med mer enn godt er, og ønsker at salget av Tesla går til himmels, for derved å tjene mer penger på aksjehandel enn elbilsalg!

Electric cars in Norway

HPSE :+1: håper du får fisket ut en prisantydning på bilen.

Kårepåsporet:  :laugh: :laugh: det var litt av en teori.

HPSE

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 02. april 2019, klokken 20:32
HPSE :+1: håper du får fisket ut en prisantydning på bilen.

Kårepåsporet:  :laugh: :laugh: det var litt av en teori.

Var og kikket på E-Soul i dag (den var ennå ikke klar for prøvekjøring).. Han visste ikke noe om pris, men måtte ihvertfall bli billigere enn E-Niro....

Han sa også at de hadde fått beskjed om at utlevering begynte i aug/sept (blir bare seinere og seinere)..

Angående App så hadde de på forhandlermøte fått beskjed om at å varme bil via app bare funka om den stod tilkoblet strøm... Håper ikke dette stemmer, men det var info de hadde fått...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Electric cars in Norway

HPSE :+1: app med redusert funksjonalitet kan man leve med og det viktigste for mange er nok om den kommer med tilhengerfeste. Dersom den kan trekke 1200 kg og blir priset fornuftig inn til Norge, så blir dette en suksess. Det er jeg helt sikker på.

Trond.m

Sitat fra: HPSE på onsdag 03. april 2019, klokken 17:24
Angående App så hadde de på forhandlermøte fått beskjed om at å varme bil via app bare funka om den stod tilkoblet strøm... Håper ikke dette stemmer, men det var info de hadde fått...
Vil anta at dette stemmer, siden e-Niro heller ikke kan forvarme uten tilkobling. Det er uforståelig at de gjør dette, for teknisk sett trekker jo varmeapparatet strøm fra batteriet siden det kan benyttes i utilitarisme mode / hvilemodus. Det må jo være en software endring som må være utrolig enkel å få til.

Electric cars in Norway

TM :+1: da tenker vi helt likt. Uansett hvordan type app som kommer så er dette en bil full av masse flott utstyr. Nå venter jeg bare på nybilprisen.

AppleKnocker

Sitat fra: TM på onsdag 03. april 2019, klokken 18:14
Sitat fra: HPSE på onsdag 03. april 2019, klokken 17:24
Angående App så hadde de på forhandlermøte fått beskjed om at å varme bil via app bare funka om den stod tilkoblet strøm... Håper ikke dette stemmer, men det var info de hadde fått...
Vil anta at dette stemmer, siden e-Niro heller ikke kan forvarme uten tilkobling. Det er uforståelig at de gjør dette, for teknisk sett trekker jo varmeapparatet strøm fra batteriet siden det kan benyttes i utilitarisme mode / hvilemodus. Det må jo være en software endring som må være utrolig enkel å få til.
Hørte at Samsung lanserer en mobil som bare kan ringes med når den er tilkoblet lader...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Electric cars in Norway

#74
Satt inne i e-Soul bilen i dag i butikken :+1: :+1: Kongebil :+1: God plass også i baksetet. Ellers så er det veldig mye likt som i Kia e-Niro når det gjelder instrumenter, ratt, automaten, seter og soltak. Nå er det bare å glede seg til nybil prisene kommer :+1:  Jeg tipper 350´uten vinterdekk/felg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA