Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV 2020

Startet av patoduck, torsdag 29. november 2018, klokken 01:11

« forrige - neste »

Fansypantsy

Litt interessant data på "reell" kjørelengde:


jonnyjb

Jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom oppgitt rekkevidde og forbruk på Kia e-Soul (https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/no/nn/assets/prislister-brosjyrer/19-02-26/utstyr-og-tekniske-data-e-soul.pdf?_ga=2.98626782.1965054935.1552864719-1682712459.1544991461).

Ser ut som oppgitt rekkevidde (277 og 452 km) forutsetter et forbruk på i underkant av 142 Wt/km for begge batteristørrelser, mens oppgitt forbruk (145 og 157 Wt/km) gir en rekkevidde på hhv. 270 og 408 km...
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

HPSE

Sitat fra: jonnyjb på mandag 18. mars 2019, klokken 23:41
Jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom oppgitt rekkevidde og forbruk på Kia e-Soul (https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/no/nn/assets/prislister-brosjyrer/19-02-26/utstyr-og-tekniske-data-e-soul.pdf?_ga=2.98626782.1965054935.1552864719-1682712459.1544991461).

Ser ut som oppgitt rekkevidde (277 og 452 km) forutsetter et forbruk på i underkant av 142 Wt/km for begge batteristørrelser, mens oppgitt forbruk (145 og 157 Wt/km) gir en rekkevidde på hhv. 270 og 408 km...

hmm nei dette virker litt merkelig..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Trond.m

SÅ vidt jeg vet må de legge til ladetapet når de oppgir forbruk. For beregning av rekkevidde er det den reelle energien som benyttes som legges til grunn.

daktari

Sitat fra: TM på tirsdag 19. mars 2019, klokken 04:41
SÅ vidt jeg vet må de legge til ladetapet når de oppgir forbruk. For beregning av rekkevidde er det den reelle energien som benyttes som legges til grunn.
Stemmer, WLTP krever det.
Auto Motor&Sport gjør dette i siste testen av e-tron og Model X. De oppgir 15% tap på saktelading. https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/audi-e-tron-tesla-model-x-autobahn-reichweite-vergleich/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Det jeg egentlig lurte på, jeg så nettopp bilde av en norskregistrert Soul 2. Starter utleveringer allerede nå?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HPSE

6 biler eller flere er pr i dag reg.. Dette er Kia sine biler (ihvertfall noen av de).. De neste dagene vil det også bli reg en del demobiler.. De første kundebilene skal komme i juli/august... Men de kan jo komme før :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Electric cars in Norway

HPSE, bra :+1: og kansje vi får de norske salgsprisene i dag eller i morgen mandag? Det hadde vært hyggelig.

Electric cars in Norway

Testkjørt i Norge. Dagens nyhet på Boom.no :+1: Overskrift: "En stor suksess har blitt bedre på alt"

https://www.tv2.no/broom/10512988/

HPSE



Lurer på hvor ofte det skjer at Demobiler er i butikkene før prisen er klar??
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

gigafactory

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 31. mars 2019, klokken 10:43
Testkjørt i Norge. Dagens nyhet på Boom.no :+1: Overskrift: "En stor suksess har blitt bedre på alt"

https://www.tv2.no/broom/10512988/

Sitat
Dette er også den første Kia som får egen app. hvor du kan sjekke ladetatus, forvarming, hvor bilen er etc.

Så alle e-Soul får dette (eller opsjonen i det minste) allerede fra i sommer av? Mulig det er godt kjent for dere som har fulgt med, men "news to me"  :D

Trond.m

La oss håpe at den nye e-Soul er bedre på dekkstøy enn e-Niro.  Kona EV og e-Niro oppfatter jeg som å være dårligst i klassen når det gjelder dekkstøy. Så det er kanskje ikke å vente at e-Soul er i klasse med de beste heller, men litt bedre er det håp om i en nyutviklet modell.

AppleKnocker

Sitat fra: TM på søndag 31. mars 2019, klokken 12:53
La oss håpe at den nye e-Soul er bedre på dekkstøy enn e-Niro.  Kona EV og e-Niro oppfatter jeg som å være dårligst i klassen når det gjelder dekkstøy. Så det er kanskje ikke å vente at e-Soul er i klasse med de beste heller, men litt bedre er det håp om i en nyutviklet modell.
Jeg har finlest de testene jeg har sett så langt, uten å få noe klar svar. Det eneste jeg har snappet opp er at fyren fra TEK.no som testen den, sier at han ikke kan skille den fra forrige generasjon som han selv kjører.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Lepet65

Sitat fra: HPSE på søndag 31. mars 2019, klokken 12:24


Lurer på hvor ofte det skjer at Demobiler er i butikkene før prisen er klar??

Det er fordi de diskuterer hvor høy pris de skal tørre å ta i Norge.

daktari

Sitat fra: Lepet65 på søndag 31. mars 2019, klokken 22:30
Sitat fra: HPSE på søndag 31. mars 2019, klokken 12:24


Lurer på hvor ofte det skjer at Demobiler er i butikkene før prisen er klar??

Det er fordi de diskuterer hvor høy pris de skal tørre å ta i Norge.
Kanskje venter på prisen på Model 3 Standard range.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA