Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Blir interessant hvor prehandel går i morgen.

emurof

Tesla har blitt liggende ca. der den var før de siste minuttene og etterhandelen på fredag. Ned 4-5% fra topp, men i praksis ca. i null hvis man ser bort ifra siste ekstreme bevegelser i aksjen ved stengetid. Det frister veldig å hoppe inn igjen med noen småsummer for derivat-trading, men jeg tenker på å se litt an om dette bare er "stille før stormen".

Counterpointer

Som vanlig umulig å vite sikkert, men i mitt hode hadde det vært veldig rart om den stiger noe vesentlig nå.

Jeg ville ikke satt penger på hverken bull eller bear akkurat nå.

Counterpointer

Noen som har fornuftige synspunkter på mulig sammenslåing av Tesla og Space X?

På meg så virker teknologiutveksling som et fornuftig punkt (hvertfall for Tesla). Men romfart og elbil/energiselskap virker ikke som helt naturlig blanding?

Trodde Musk likte at Space X ikke var på børs, for slik det er nå har vel nesten ingen ressurser til å ta Tesla privat.

Zanka

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 26. desember 2020, klokken 22:11
Noen som har fornuftige synspunkter på mulig sammenslåing av Tesla og Space X?

På meg så virker teknologiutveksling som et fornuftig punkt (hvertfall for Tesla). Men romfart og elbil/energiselskap virker ikke som helt naturlig blanding?

Trodde Musk likte at Space X ikke var på børs, for slik det er nå har vel nesten ingen ressurser til å ta Tesla privat.
Det har jeg liten tro på. SpaceX jobber vel med en misjon om å gjøre menneskeheten "mulitplanetary", dette er neppe forenlig med å være børsnotert . Musk har tidligere sagt at en slik misjon ikke er mulig hvis man har aksjeeiere som forventer fortjeneste med det første.
Jeg håper på et enda tettere samarbeid.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR


Larsebass

Helt idiotisk og vil føre til tap av verdier for aksjonærene.

Japanske og koreanske selskaper har lang tradisjon for slike konglomerater og det eneste som kommer ut av dette er manglende transparens, mer nepotisme, vanskelig å synliggjøre underliggende verdier og til syvende og sist dårligere aksjekurs. Dette gitt at selskapet faktisk skal på børs.
Tesla X75D.

Klykken

Passert $700 i dag. 💪 Leveringstall-positivisme
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Larsebass

Et godt nyttår ønskes til alle aksjonærer! Akkurat her har 2020 levert :-)
Tesla X75D.

Klykken

Helt rått, selv om jeg var "late to the party" i forhold til mange her.

Godt nytt år!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Øker betraktelig i aftermarket, i skrivende stund på $754.
Pga en oppgradering fra Morgan Stanley.
https://mobile.twitter.com/SawyerMerritt/status/1346570827559559169
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Det virker som en halv million leverte biler i Q4 overbeviser enda flere analytikere om at Tesla faktisk vil klare å nå flere og flere av målene sine.

Klykken

Jepp. Gjenspeiles i kursen, som nå passerte 800!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Larsebass

Når jeg ser kursen nå får jeg samme følelse som når jeg titter over kanten på 10 meteren på Kongstenbadet.

Jeg er glad for at jeg ikke dumpet alt på $700, men det er nok på tide å sette mål for når nok er nok og selge seg ut en liten stund.

Et feiltrinn i fabrikkene, batteriene eller casting-prosessen av Y vil måtte gi en nådeløs reaksjon i aksjemarkedet.
Tesla X75D.

Klykken

Eller om du snur på det, de når målene sine og trua på TSLA fortsetter å vokse.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA