Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: Klykken på onsdag 23. september 2020, klokken 20:53
Sjekk ut NKLA. DE stuper (-20% i skrivende stund) og de har null og niks som kan redde de.
NKLA skulle aldri vært på børs. De er verre enn Theranos.
Men sånn sett er de perfect match for NEL, som utrolig nok lever ennå.

Klykken

Kort intervju med ARK invest.

Hun mener det er korttidsinvestorene som takker for laget nå, da de antageligvis ventet noe mer umiddelbart fra battery day. Hun mener også at tidshorisonten Musk presenterer er mer nøktern enn tidligere slik at det er oppnåelige mål og kanskje ikke like tullete som tidligere horisonter som har blitt presentert.

Og, om Tesla hadde annonsert f.eks Model 3 og Y med nye batterier og høyere rekkevidde som kommer om x antall år ville salget av dagens biler stoppet opp, så de gjør naturligvis IKKE det. Selv om det ligger i kortene at det vil skje med tiden.

https://finance.yahoo.com/video/ark-invests-tasha-keeney-biggest-222746012.html
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Shit.....
VW har kastet hanskene.....matcher Skoda på pris.....

Billigste Tesla Model Y koster 549.142 med 19" + ekstra for evt hengerfeste

VW ID4 1st koster 426.900 med 20"-felger, INKLUDERT hengerfeste...med knapp for lett fremkalling.
Ja, den er 17cm kortere, og har ikke frunk, og mindre bagasjerom...men det er og inkludert ryggekamera, metallic lakk, navigasjon, og masse ubetydelige sikkerhetsting.

VW ID4 1ST Max koster 509.500 og inkluderer alt dette i tillegg til det som var på 1ST.

Spørsmålet nå er jo om Tesla må senke prisene kjapt på Model Y for ikke å miste masse kunder...eller om disse 27000 bilene som er tilgjengelig for 1ST bare er lokketilbud, og at prisene blir satt opp kjapt, og alt går sin vante gang.... og hvordan markedet reagerer på dette....børsmarkedet....

   21'' «Narvik» lettmetallfelger med 235/45 21 dekk foran og 255/40 21 dekk bak
DCC adaptivt understell og progressiv styring
Dynamiske LED-Matrix frontlys med dynamisk lysassistent og
LED lyslist mellom frontlyktene
3D LED baklykter med dynamiske blinklys
Panoramaglasstak i mørkt glass med elektrisk solgardin
Ergo Active komfortseter i stoff/Alcantara med elektrisk justering og minnefunksjon
Regulerbar korsryggstøtte med massasje og uttrekkbar lårstøtte
Discover Pro navigasjonssystem med 12" touch screen fargeskjerm og 6+1 høyttalere (inkl senterhøyttaler på instrumentpanel) 
Augmented Reality Head-Up Display med projisering av info i frontruten3
3 soners Climatronic
Area View områdevisning
Side Assist blindsoneassistent
Traffic Assist køkjøringsassistent
Emergency Assist
Proaktiv passasjerbeskyttelse
Komforttelefon med induksjonslading
Keyless Access nøkkelfri åpning og låsing med startknapp
Easy open & Close sensorkontrollert bakluke
Variabelt bagasjeromsgulv
Nettingvegg
Bagasjeromsnett
Tesla Model Y                         2021-

1000kwh

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. september 2020, klokken 13:50
Shit.....
VW har kastet hanskene.....matcher Skoda på pris.....

Billigste Tesla Model Y koster 549.142 med 19" + ekstra for evt hengerfeste

VW ID4 1st koster 426.900 med 20"-felger, INKLUDERT hengerfeste...med knapp for lett fremkalling.
Ja, den er 17cm kortere, og har ikke frunk, og mindre bagasjerom...men det er og inkludert ryggekamera, metallic lakk, navigasjon, og masse ubetydelige sikkerhetsting.

VW ID4 1ST Max koster 509.500 og inkluderer alt dette i tillegg til det som var på 1ST.

Spørsmålet nå er jo om Tesla må senke prisene kjapt på Model Y for ikke å miste masse kunder...eller om disse 27000 bilene som er tilgjengelig for 1ST bare er lokketilbud, og at prisene blir satt opp kjapt, og alt går sin vante gang.... og hvordan markedet reagerer på dette....børsmarkedet....

   21'' «Narvik» lettmetallfelger med 235/45 21 dekk foran og 255/40 21 dekk bak
DCC adaptivt understell og progressiv styring
Dynamiske LED-Matrix frontlys med dynamisk lysassistent og
LED lyslist mellom frontlyktene
3D LED baklykter med dynamiske blinklys
Panoramaglasstak i mørkt glass med elektrisk solgardin
Ergo Active komfortseter i stoff/Alcantara med elektrisk justering og minnefunksjon
Regulerbar korsryggstøtte med massasje og uttrekkbar lårstøtte
Discover Pro navigasjonssystem med 12" touch screen fargeskjerm og 6+1 høyttalere (inkl senterhøyttaler på instrumentpanel) 
Augmented Reality Head-Up Display med projisering av info i frontruten3
3 soners Climatronic
Area View områdevisning
Side Assist blindsoneassistent
Traffic Assist køkjøringsassistent
Emergency Assist
Proaktiv passasjerbeskyttelse
Komforttelefon med induksjonslading
Keyless Access nøkkelfri åpning og låsing med startknapp
Easy open & Close sensorkontrollert bakluke
Variabelt bagasjeromsgulv
Nettingvegg
Bagasjeromsnett
Ikke glem at den er utem AWD. Det er vel det viktigste for nordmenn.

ToWalkOrDrive

Ja, det er et godt poeng. Blir nok en del 10-tusener ekstra det, selv om en i praksis kommer veldig langt med 20" bakhjulstrekk også på en elbil, om den er like god på vinterføre som en Model S 85 fra 2014. En annen ting er jo akselerasjonen som tar dobbelt så lang tid.
Tesla Model Y                         2021-

1000kwh

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. september 2020, klokken 14:04
Ja, det er et godt poeng. Blir nok en del 10-tusener ekstra det, selv om en i praksis kommer veldig langt med 20" bakhjulstrekk også på en elbil, om den er like god på vinterføre som en Model S 85 fra 2014. En annen ting er jo akselerasjonen som tar dobbelt så lang tid.
Det er en fare for at RWD variantene er priset billigere pga det, og blir også ganske ukkurant når AWD er det alle velger.

Ser man på Finn så er nesten halvparten av ALLE biler AWD de siste 5 årene..

Men i dagens marked er jeg enig i at ID4 er priset gunstig, og bedre enn Model 3 RWD

Magnus Hansen

Nå tror jeg ikke Tesla finjusterer priser etter konkurrentene, men Id.4 ser ut til å være veldig konkurransedyktig priset sammenlignet med Model 3 og dagens reservasjonspris på Y. Blir veldig overrasket hvis prisene ikke blir justert ned i løpet av neste kvartal. Prisene nå ble satt når kronen var en god del svakere enn i dag

Elbilforum admin

#3592
Jeg har tatt bort mange poster som ikke klarer å holde seg til tema, som er Teslaaksjer og forhold som påvirker de.
(Og en post til, som holdt seg til tema, for sammenhengens skyld.)

Dersom noen, mot formodning har glemt det, så er dette et diskusjonsforum.  D.v.s. alle som er brukere av forumet har rett til å si sin mening.  Dersom du er misfornøyd med en post, så kan den rapporteres til meg, den kan imøtegås på en saklig måte, eller den kan ignoreres.  D.v.s man unngår å kommentere den posten og velger å kommentere en post man finner mer tjenlig. 

Men ikke lag oppstyr fordi noen skriver noe du ikke liker!

Personangrep som diskusjonsmetode er vi alle sammen for gamle til.  Og denne flokkmentaliteten vil jeg ha meg frabedt. 
Den er ikke forumet verdig.
Så dersom noen fortsetter å skrive om "FoG", og du mener det er tull, så kommenter batteriposten litt lenger oppe.  Dersom noen gjentar "FoG" på hver side i denne tråden og det fortsatt står uimotsagt fra de andre brukerene, så skal jeg love å stryke minst 50% av innleggene som påpeker "FoG".

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 15:22
Nå tror jeg ikke Tesla finjusterer priser etter konkurrentene, men Id.4 ser ut til å være veldig konkurransedyktig priset sammenlignet med Model 3 og dagens reservasjonspris på Y. Blir veldig overrasket hvis prisene ikke blir justert ned i løpet av neste kvartal. Prisene nå ble satt når kronen var en god del svakere enn i dag

Ser at den norske kronen har svekket seg en del igjen både mot USD og EUR, så er nå tilbake til juni/juli-nivå. Sikkert pga Korona som popper opp igjen i en viss grad, lav oljepris pluss rentebanen...? Men Tesla-prisene er fortsatt basert på enda svakere krone, så de vil gjerne redusere bilprisene, ja, og for å møte konkurransen.
Det er egentlig ikke bare en reservasjonspris på Y...folk har bestilt bilene til den prisen...men med rett til å kansellere.
Tesla Model Y                         2021-

emurof

Sitat fra: arvid44 på onsdag 23. september 2020, klokken 12:58
Sitat fra: emurof på onsdag 23. september 2020, klokken 12:37
Sitat fra: arvid44 på onsdag 23. september 2020, klokken 11:011. Tesla kommer til å slite med å få opp   volum produksjon av de nye battericellene.

Hvorfor vil de slite? Det vil bli som med Model 3, at de må få opp produksjonstakten. Bare at denne gang avhenger ikke alt av det, samt at de har mer erfaring enn tidligere og kan justere seg deretter.

Det virket for meg ut fra det Elon uttrykte.
at de kun er i en testfase med nye celler.
I og med at de har holdt på med «roadrunner» prosjektet i snart 2 år, og utsatt BD tidspunktet flere ganger, vil jeg tro det må være endel problemer eller utfordringer som ligger til grunn, korona har neppe hele skylden !

De er i gang med pilotproduksjon av de nye batteriene ja. Du kan sikkert kalle det en "testfase", men de er altså under produksjon.

Ja, det var utfordringer med "dry coating"-teknologien, som ikke er stabil nok enda til å gå konsekvent gode resultater under alle produksjonsrunder. De trenger derfor å justere denne.

Jeg kan ikke se hvordan dette tilsier at de vil "slite".

emurof


Counterpointer

Sitat fra: emurof på torsdag 24. september 2020, klokken 21:13
Sitat fra: arthur på onsdag 23. september 2020, klokken 20:39https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/62163

Hva er poenget med denne linken? Er det ment å vise noe folk ikke har fått med seg?
Før så slo moderator hardt ned på folk som kun poster linker uten forklaring, kommentar eller kontekst. Sånn er det ikke lengre.

arthur

Sitat fra: emurof på torsdag 24. september 2020, klokken 21:13
Sitat fra: arthur på onsdag 23. september 2020, klokken 20:39https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/62163

Hva er poenget med denne linken? Er det ment å vise noe folk ikke har fått med seg?

Hva folk har, eller ikke har, fått med seg er ofte vanskelig å vite, men trolig var ikke dette en viktig link for deg og et par andre her, ser den. Hva med å prøve å la person ikke være saken?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

#3598
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 24. september 2020, klokken 13:57
Ikke glem at den er utem AWD. Det er vel det viktigste for nordmenn.
Rart det der, ikke veldig mange år siden Mondeo og Passat, Vectra og Octavia, som dominerte familiebil-segmentet, stort sett ble solgt uten 4wd. Tesla har vært viktig i å endre denne trenden.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

#3599
Sitat fra: daktari på fredag 25. september 2020, klokken 08:52
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 24. september 2020, klokken 13:57
Ikke glem at den er utem AWD. Det er vel det viktigste for nordmenn.
Rart det der, ikke veldig mange år siden Mondeo og Passat, Vectra og Octavia, som dominerte familiebil-segmentet, stort sett ble solgt uten 4wd. Tesla har vært viktig i å endre denne trenden.
Ja, kanskje folk har blitt dårligere til å kjøre bil...veiene er benere og mer vedlikeholdt, og folk sitter inne og gamer og kjører buss i stedet for å ralle rundt på mopeder i ungdomsårene, og mister vei-erfaring? Tror og at Mitsubishi Outlander / Toyota RAV4-reklamer osv har påvirket folk til å tro at de 2,5 millionene i Norge med tilgang til ca 450.000 fritidsboliger i Norge (en del av de på fjellet) må ha 4-hjulstrekk for å komme til hytten. Men nå når piggfrie vinterdekk er så gode, hjulene større og elektronikken bedre, og i tillegg en 48/52 foran/bak vektfordeling på en bakhjulstrukket ID4, med god bakkeklaring, så skal du kløne det bra til om du ikke kommer deg frem på veier som er brøytet helt frem til fjell-ghettoen, eller andre steder. Husker jeg var enormt positivt overrasket over hvordan Model S 85 bakhjulstrukket tok seg frem på vinterføre, selv med lavlands-Europa-vinterpiggfrie dekk (var vant med fremhjulstrukket Passat og Avensis).

Lurer på hvordan Tesla kunne økt salget i Norge og i verden om de hadde pøst på med TV-reklame for f.eks. Model Y. Nå når konkurrentene nærmer seg på Pris og Produkt, og Plassering har de jo vel så bra, kan det jo være at Tesla må forbedre spillet på Påvirkning for å ikke flate ut....det kommer jo et punkt hvor batteripakker koster under NOK 50.000, og da vil det ikke nødvendigvis være den biten som er viktigst i produktmiksen. Men Tesla har jo overrasket gang på gang med enorm innovasjon, så de klarer gjerne å vri ut noe enda bedre videre og, som kan forsvare den høye aksjekursen. Jeg bare ser for meg at når de får opp de nye fabrikkene og fabrikkutvidelsene, samt nye batterier, så bør de ha en del å gå på salgsmessig om de bruker vanlig reklame, selv om det skulle koste en del.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/landets-storste-hyttekommuner-har-ingen-planer-om-a-stanse-nedbyggingen-av-naturen-1.1621689
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA