Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Klykken

Den får seg garantert en nedtur rett før eller etter BD, da mange vil ta ut profitt uansett hva som presenteres. Men om nedturen blir fra 500 til 400, 550 til 350, 450 til 100 etc er det jo ingen som vet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geirci2

Sitat fra: Klykken på søndag 20. september 2020, klokken 23:24
Den får seg garantert en nedtur rett før eller etter BD, da mange vil ta ut profitt uansett hva som presenteres. Men om nedturen blir fra 500 til 400, 550 til 350, 450 til 100 etc er det jo ingen som vet.

Vel... vi får se på tirsdag og onsdag om dette slår til - jeg antar/spekulerer et byks oppover - både på tirsdag og onsdag :-)

Og uansett, jeg selger ikke før aksjen når $1K :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Klykken

Nei, jeg selger ikke heller. Jeg tenker å holde posisjonen så lenge som mulig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Det er jo ikke så mange muligheter igjen til nedtur før BD nå. Bare morgendagen igjen. Den tok seg en ganske god "dip" i dag, men tok seg pent opp igjen.

geirci2

#3559
I ettermarkedet var aksjekursen opp i $455 før den plutselig falt ca. 7% (til rundt $420) i kveld da Elon tweetet følgende:

SitatElon Musk confirms Tesla 'high volume' battery cell production won't start until 2022, will affect Cybertruck, Semi, and Roadster.

https://electrek.co/2020/09/21/tesla-high-volume-battery-cell-production-wont-start-2022-elon-musk-cybertruck-semi-roadster/
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Counterpointer

Elons tweet tolker jeg som forsøk på å dempe forventninger som er (alt for) høye.

Klykken

Tolker det likt som knut.aulie. Overhypet, og Elon demper stemninga litt. Får se ikveld!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rfagerdal

Jeg tror også forventningen til hva som skal avsløres i kveld er ekstremt store, ikke minst pga. hva lucid la fram på bordet.

Elon har jo hypet det litt selv med noen av tweetsene sine.
Spennende blir det uansett, er jo litt hyped selv  8)

arvid44

Premarked er opp i $437 nå ...vi får se..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klykken

Henger veldig sammen med nasdaq som idag ser ut til å være positiv. Var meget rødt igår, men hype rundt battery day sørget for at det gikk akkurat i pluss.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandvika

Tesla er i dag verdsatt til ca 400mrd USD. Til sammenligning er dette 8x verdien av Equinor, 3x Norges statsbudsjett eller 1,5x  hovedindeksen på Oslo børs om det er tall det er enklere å forholde seg til...

Hvor mange av dere som sitter med Teslaaksjer i dag har reflektert over  hva slags ytterligere omsettningsvekst og ikke minst marginvekst  det er rimelig å forvente fremove?

På grunn av risikoer og tidsfaktpr kan man som en enkel tommelfingerregel si at det bør levere 40mrd i OVERSKUDD rimelig snart  for å forsvare denne prisen.

Sist jeg sjekket så har Tesla etter å snart å ha solgt 1mill biler en forventet  OMSETTNING  på 25mrd.Usd.

  Lykke til på reisen...

arvid44

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 22. september 2020, klokken 18:48
Tesla er i dag verdsatt til ca 400mrd USD. Til sammenligning er dette 8x verdien av Equinor, 3x Norges statsbudsjett eller 1,5x  hovedindeksen på Oslo børs om det er tall det er enklere å forholde seg til...

Hvor mange av dere som sitter med Teslaaksjer i dag har reflektert over  hva slags ytterligere omsettningsvekst og ikke minst marginvekst  det er rimelig å forvente fremove?

På grunn av risikoer og tidsfaktpr kan man som en enkel tommelfingerregel si at det bør levere 40mrd i OVERSKUDD rimelig snart  for å forsvare denne prisen.

Sist jeg sjekket så har Tesla etter å snart å ha solgt 1mill biler en forventet  OMSETTNING  på 25mrd.Usd.

  Lykke til på reisen...
Hva tror du Tesla's verdi er om 5 til 10 år, da ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sandvika

Sitat fra: arvid44 på tirsdag 22. september 2020, klokken 18:55
Hva tror du Tesla's verdi er om 5 til 10 år, da ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
Det er feil spørsmål å stille. Fortell meg hvor mye penger de tjener om 5-10år så skal jeg fortelle deg om hvor mye de er verdt.

Jeg tror Tesla kommer til å være et sterkt selskap med betydelig høyere omsettning og inntjening i dag, men forventningen som ligger til grunn for dagens prising er spinnvill...

emurof

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 22. september 2020, klokken 18:48Tesla er i dag verdsatt til ca 400mrd USD. Til sammenligning er dette 8x verdien av Equinor, 3x Norges statsbudsjett eller 1,5x  hovedindeksen på Oslo børs om det er tall det er enklere å forholde seg til...

Hvor mange av dere som sitter med Teslaaksjer i dag har reflektert over  hva slags ytterligere omsettningsvekst og ikke minst marginvekst  det er rimelig å forvente fremove?

På grunn av risikoer og tidsfaktpr kan man som en enkel tommelfingerregel si at det bør levere 40mrd i OVERSKUDD rimelig snart  for å forsvare denne prisen.

Sist jeg sjekket så har Tesla etter å snart å ha solgt 1mill biler en forventet  OMSETTNING  på 25mrd.Usd.

  Lykke til på reisen...

Noen mener at Tesla er underpriset:

https://twitter.com/garyblack00/status/1307338892685778950

Vedkommende har flere regnestykker hvis du leser gjennom Twitter-feeden hans.

Mener du Tesla er overpriset hvis de leverer 50% årlig vekst de neste årene?

Å se på dagens omsetning er det lite poeng i da selskaper prises ut ifra forventet fremtidig inntjening.

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 22. september 2020, klokken 19:00Fortell meg hvor mye penger de tjener om 5-10år så skal jeg fortelle deg om hvor mye de er verdt.

Se på bl.a. Twitter-kontoen jeg linket til. Han og andre har regnet ut hva Tesla kan være verdt om noen år.

arvid44

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 22. september 2020, klokken 19:00
Sitat fra: arvid44 på tirsdag 22. september 2020, klokken 18:55
Hva tror du Tesla's verdi er om 5 til 10 år, da ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er feil spørsmål å stille. Fortell meg hvor mye penger de tjener om 5-10år så skal jeg fortelle deg om hvor mye de er verdt.

Jeg tror Tesla kommer til å være et sterkt selskap med betydelig høyere omsettning og inntjening i dag, men forventningen som ligger til grunn for dagens prising er spinnvill...
[/quote]
Jeg uttrykte meg litt feil, beklager . hva  jeg mente å si , var verdien av Tesla aksjen om 5 til 10 år.   


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA